Skocz do zawartości

Wycieraczki przedniej szyby Legacy 95-98 luzy w mechaniźmie


_-_Wojtek_-_

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Legacy 97 i podobnie jak u Kolegi, który ma ten sam model wycieraczki ostro waliły przy schodzeniu w dół w podszybie.

Ponieważ w warsztacie uszkodzono mi przednią szybę musiałem wymienić ją na nową i wtedy zamontowali pióra o ząbek wyżej - przestało walić ale jak szyba jest zbyt sucha to nie schodzą do samego dołu. Natomiast przy bardzo mokrej wali u góry w uszczelkę przy słupku. Zaglądałem do mechanizmu i wiem że jest luz na połączeniu takiej kulki chodzącej na mimośrodzie silniczka a ramieniem mechanizmu.

 

Ktoś może wie czy da się coś z tym zrobić, czy muszę wrócić do starych ustawień i pogodzić się z waleniem wycieraczek o plastik na dole bo ten typ tak ma?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak nie ma, bo wycieraczki ani nie powinny walić w przedni słupek ani w podszybie. Trzeba udać się do dobrego warsztatu i naprawić mechanizm lub go wymienić jeśli jest uszkodzony. Długość piór wycieraczek masz dobrą czy zakładałeś jakieś inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto prosto z Niemiec miesiąc temu przywiozłem i wszystkie wbite przeglądy są w ASO Subaru, a pióra wyglądają na oryginalne. Natomiast ta kulka na ramieniu przy silniczku wchodzi w ramie napędowe mechanizmu (pręt ma ok. 80cm), a na końcu ma wycięty otwór właśnie na tą kulkę. Niestety otwór jest jajowaty i stąd ten luz. Niestety nie wygląda na zużyty bo tam jeszcze wchodzi taka guma która nie pozwala spaść ramieniu z kulki i zapobiega tarciu elementów metalowych. Jest tam jeszcze taki krążek plastikowy ale na pewno nie jest zużyty.

 

Dodatkowo muszę stwierdzić coś dziwnego - z moich obserwacji wynika, że skasowanie tego luzu wywoła walenie jednoczesne w słupek i podszybie.

 

PS czy taki mechanizm jest do dostania w normalnej cenie czy tylko w 2giej ręki.

Może istnieje jakiś zestaw naprawczy.

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Wrocka szybciej chyba do nas zajedziesz, raptem 2h - to nawet do Poznania nie masz tak blisko :) Jakbyś był zainteresowany to masz tutaj namiary na warsztat, może coś Ci doradzą:

Michał Gawin: 607 17 55 25

 

Gdybyś się wybierał już do Krakowa, to polecam zatankować przed trasą do pełna, bo pierwsza stacja jest dopiero w Katowicach (chyba, że lubisz bezimienne takie położone 2-3km od autostrady) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kontakt na pewno się przyda - co ok. 2 miesiące przejeżdżam przez Kraków w drodze do piwnego miasta Leżajsk. Jadąc w dzień powszedni mogę się z nimi umówić.

 

Stąd też znam problem stacji na tej trasie. Chłopaki na turbinach i z polotem mogą się naprawdę zdziwić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Subaru i dowiedziałem się, że ta część (ramię) wraz z mechanizmem od pierwszej wycieraczki kosztuje 200zł.

 

Niestety tam na kulkę od wykorbienia przy silniczku przychodzi taka guma i plastikowy pierścień - kto mi może powiedzieć z czym to się kupuje z tym mechanizmem czy może z silniczkiem ( a to już koszt ponad 600zł).

 

Jest jeszcze trzecie wyjście kupię obie części a tej gumki i pierścienia nie będzie nigdzie.

 

Może ktoś się z tym borykał.

Pytam bo kolega w tym samym roczniku miał ten sam efekt.

Niestety auto sprzedał z takim defektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...