elias Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Witam , Piszę w imieniu kolegi, posiadacza Subaru Outback 3.0 Automat 2004r. Od jakiegoś czasu zaczął wyskakiwać check engine. Pomiędzy pierwszym a 2 błędem (po skasowaniu) było ok miesiąca. Po skasowaniu 2 błędu do momentu kiedy wyskoczył 3 błąd minęło już mniej – jakieś 2 tygodnie. Przy pierwszym razie kiedy wyskoczych check engine, stało się to przy spokojnej jeździe na tempomacie, przy prędkości ok 80-90km/h pod lekką górkę. Za 2 razem jazda była też spokojna i też tempomat. Za 3 razem spokojna, znowy około 80-90km/h bez tempomatu. Lokalny mechanik odczytał błąd, skasował i powiedział, że wina była w ubogiej mieszance, po wyskoczeniu 2 błędu był ten sam kod błędu – wkleję jak kolega potwierdzi numerek. edit: numerka nie ma - ale jest opis. BŁĄD REGULACJI. MIESZANKA ZBYT UBOGA Mechanik po zrobieniu poszukiwań orzekł że prawdopodobnie są zawory do regulacji w związku z ubogą mieszanką (po pierwszym razie kilka razy było lane paliwo 98 ale nic to nie dalo) W chwili kiedy wyskoczył błąd po raz 3, kolega pojechał do innego warsztatu (bardziej subarowego) gdzie odczytano go jako P0420 i powiedzieli że wydmuchane są katalizatory. Żadnej analizy spalin nie było robionej. Dodam że auto ma przejechane 156.000km. Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami, czy możliwe żeby przy tym przebiegu wydmuchane były katalizatory? Od pierwszego razu mineły ok 2 miesiące. Auto w tej chwili jeżdzi na check engine. Początkowo świecący się check engine nie miał żadnego wpływu na pracę silnika ani na spalanie. W tej chwili przy spokojnej jezdzie na granicy zwalniania, albo przy lekkim obciążeniu (np pod górkę) przy stałej prędkości pojawia się jakby nieznaczne poszarpywanie, ledwo wyczuwalne. Niemniej na początku historii go nie było teraz się zaczęło pojawiać. Proszę o sugestię czy ktoś wie gdzie może być tego przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Proszę o sugestię czy ktoś wie gdzie może być tego przyczyna. wydmuchane katalizatory Ja mam co prawda 2,5, miałam notorycznie palący się CEL i błąd P0420, skład spalin w normie, wymieniłam katy (kosztowna inwestycja) i mam spokój. Przebieg był podobny. W 3,0 to jednak dużo wyższe koszty, na forum jest sporo sugestii jak sobie z tym poradzić, poszukaj :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 u mnie było podobnie,poza tym cały czas się pali po podłączeniu kompa"niezdolność katalizatora do przetwarzania spalin" przyzwycziłem się do tej kontrolki tylko tempomatu szkoda przebieg 150tyś Aga dużo Cię kosztowała wymiana kata :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 przemo76, PW :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 dzięki za info, przekażę koleżce od OBK. Aga - możesz też do mnie na PW coś o tych katach i ile dutków to kosztowało? spaliny sprawdzałaś przy diagnostyce katów? z tego co piszesz to zrozumiałem że katy nie banglały już - ale spaliny były w normie nadal.. poszukam na forum tych sugestii o których piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 spaliny sprawdzałaś przy diagnostyce katów? Tak. z tego co piszesz to zrozumiałem że katy nie banglały już - ale spaliny były w normie nadal.. Dokładnie. PW :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Aga - jeszcze raz dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 elias, dzięki za pomuka :wink: ... i za PS też 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 dodałem mały edit w opisie - o opis błędu. tak sobie myślę że skoro BŁĄD REGULACJI. MIESZANKA ZBYT UBOGA - to może jednak nie tylko katy..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 W Hondzie na podobne wyskakiwanie Checka z komunikatami o mieszance pomogła regulacja zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 filester - dzięki, to też jest jakiś trop i nawet sensowny dość się zdaje. czy jest jakiś sposób na potwierdzenie takiej zaworowej diagnozy bez daleko idących akcji jak np wyjmowania silnika czy tym podobne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 filester - dzięki, to też jest jakiś trop i nawet sensowny dość się zdaje. czy jest jakiś sposób na potwierdzenie takiej zaworowej diagnozy bez daleko idących akcji jak np wyjmowania silnika czy tym podobne? jest, dobry diagnosta znajacy sie na Subaru i majacy w rekach skaner OBD powinien powiedziec, czy warto tam zagladac czy nie. Tak czy inaczej dobra diagnoza w serwisie by sie przydala, bo mozna gdybac a moze zawory, a moze paliwo, a moze sonda, itd. U mnie akurat wywalenie tego bledu nie mialo nic wspolnego z zaworami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 sherif dzięki za dodanie info. na razie nie wiem co się wykluło bo kolega pojechał na wakacje ..... Hondą. nie dał rady czasowo się umówić na ustawkę z mechaniorem, jak będę coś wiedział dam znać. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tino13 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 W moim legacy 2,5 po zamontowaniu lpg wystąpilo to samo cheek engine zbyt uboga mieszanka po skasowaniu błędu miesiąc było ok. potem od nowa kilka razy ,póznieja świecił się cały czs . wina padła na przewody zapłonowe bo wyszło że dwa mają przebicie, po zmianie nic się nie zmieniło.Wymieniając świece zauważyłem zerwaną masę od silnika "jedną z dwóch w tym silniku" jedna pod akumulatorem druga pod puszką filtra powietrza ,zakładając nowe cheek zgasł na dobre bez podpinania kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 30 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 hmm ciekawe co piszesz. Sprawa rozwinęła się tak że regulacja zaworów pomogła na CEL. Pozostał ( jak się wydaje) problem szarpania za co wini się na razie AT - auto jest po zmianie oleju i płukaniu oraz zmianie filtrów. będę zgłaszał jak się skończy. o ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szantymen Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Miałem podobny objaw w moim. Usterka była banalna wyłapał ją dopiero trzeci serwis. Źle zamknięta obudowa filtra powietrza, brał lewe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom67 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Ja tez spotkałem się z tym problemem. Po montażu gazu przy dużej prędkości lub przy mocniejszym przyspieszeniu zapala się check engine oraz do tego kontrolka trakcji i mruga kontrolka tempomatu. Czasami po przełączeniu na benzynę gasły i było jakiś czas ok do następnego razu. Dzisiaj zapaliły się i nie chcą zgasnąć. Mam auto dopiero od miesiąca i bardzo mnie to martwi. Jak się uda temu zaradzić napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 W moim przypadku pomogła wymiana pierwszej sondy lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 no jak widać co auto to rozwiązanie może być inne. Kolega jeszcze swojego nie rozwiązał.... Dzięki za wszelkie info otrzymane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Ja bym do szeregu rozwiązań dodał BG44K do paliwa - potrafi udrażniać katy i czyścić sondy oraz gniazda zaworowe no wtryski oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom67 Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 U mnie nastąpiła poprawa. Na pierwszym przeglądzie gazu została wzbogacona mieszanka, błąd skasowany i jak na razie jest OK. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tcic Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) elias. jeśłi to błąd P0420 - poczytaj: http://www.forum.sub...olka-tempomatu/ albo: http://www.forum.sub...lacy-sie-check/ Edytowane 1 Grudnia 2012 przez tcic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leteid Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Pozostał ( jak się wydaje) problem szarpania za co wini się na razie AT - auto jest po zmianie oleju i płukaniu oraz zmianie filtrów. w moim przypadku (OBK 3.0 MY'08) za poszarpytanie w trakcie spokojnej jazdy był odpowiedzialny zawór zmiennych faz rozrządu. Przy pomocy dostępnego softu zeskanowałem wskazania VVT lewei i prawej strony w trakcie jazdy i okazało się że lewy zawór znacząco spóźnia się w stosunku do prawego i dodatkowo nie może ustabilizować położenia. Objaw poszarpytania występował przy konkretnym obciązeniu silnika na 5 biegu gdy wskazówka zużycia paliwa odchylona była o około 10-15 stopni od pionyu w kierunku zielonego pola. Odpowiada to prędkości 70-80km/h na tempomacie po płaskim. Zanim to trafnie zdiagnozowałem potrafiłem taką spokojną jazdą wywołać CEL P0302, P0304, P0306 (misfire na całej lewej stronie) Co ciekaw, i tu jeszcze nie znalazłem odpowiedzi zamiana stronami sensora wałka rozrządu (22056AA101) wywołała lub zbiegła się z zanikiem pojawiania się wspomnianej usterki. Poszarpywanie wyeliminowałem wymieniając uszkodzony zaworu na nowy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się