Skocz do zawartości

tcic

Użytkownik
  • Postów

    56
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Outback 2.5 Aut MY07 / FORESTER 2.0 XT MY03

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tcic

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

6

Reputacja

  1. Cóz - w polskiej instrukcji obsługi OBK 2007 w części dotyczącej 4-o biegowej AT jest wyraźny zapis mówiący o możliwości zalania DEX III "tylko w wyjątkowych sytuacjach" po czym należy jak najszybciej wymienić olej na Idemitsu. W skrzeniach 5-o biegowych DEX III jest wgóle niedopuszczalny. Czarno na białym.
  2. tcic

    koszty napraw Forestera

    A tak z ciekawości: pojawiła się już rdza na nadkolach? Sent with HTC & Taptalk 2 Nie - nadkola czyste. Pojawiły się dwa małe bombelki na tylnej klapie pod napisem XT. Dziwne miejsce, bo to żaden naroznik. Moje auto jeżdziło w Davos, a więc same góry i długie zimy. Ale oprócz tego miejsca - nie ma rdzy. Zaraz po zakupie wymieniłem tłumik, bo był mocno zardzeiwly. Poza tym rdzy nie ma. pewnie "każda myszka swój ogonek chwali", ale jeśli nie trafisz "na minę" polecam 2.0XT, czyli turbo. A na "minę" możesz trafić również w wersji 2.0X oraz 2.5. argumenty ZA turbo: 1. duzo lepsza dynamika 2. dużo lepsze wyposażenie (skóra, szyber, często automat - choć akurat w przypadku Forestera polecam manual ze względu na różnice w przeniesieniu napędu, mimo, że jestem zwolennikiem automatów) 3. niewielka różnica w spalaniu 4 REKIN NA MASCE - BEZCENNE :) + radość z jazdy PRZECIW: 1. Więcej rzeczy, które potencjalnie mogą się popsuć (turbo, elektryka, szyber) 2. wymaga większej dbałości Poza tym z mojego doświadczenia wynika ( a mam jeszcze Outback 2,.5 AUT 2007), że wersja turbo nie jest bardziej awaryjna. W obu samochodach praktycznie nie maiłem awarii, choć w Outbacku musiałem powalczyć z błedęm P0420 + check engine = pogorszona wydajność katalizatora (mimo, że auto jest o 4 lata młodsze). Ale temat opanowany. Generalnie Subaru uważam za mało awaryje pod warunkiem nleżytego traktowania i serwisowania. I to stan techniczny egzemplarza jest ważnijszy niż wersja turbo lub bez. Uważam, że auto trzeba kupić drogo (w granicach rozsądku), żeby w efekcie okazało się tanie w eksploatacji.
  3. tcic

    koszty napraw Forestera

    Moje 2.0 XT mam od dwóch lat i bez żadnej awarii. Normalne, zwyczajne, codzienne użytkowanie (bez upalania). Żadnych awarii i napraw. Nuda A to jednak MY2003, więc swoje lata m, chociaż tylko 125 Tkm. Tyle, że kupiony ze szwajcarskiego, pewnego źródła i absolutnie nie okazyjnie (w rozumieniu polskiego rynku). Generalnie polecam szukanie drogich egzemplarzy a odwdzięczą się bezawaryjnością.
  4. Sprawdź dobrze temat filtra do ASB. Czytałem gdzieś na naszym forum, że filtr do ASB i silnika tylko wyglądają identycznie. Podobno wkład filtrujący różni się (przynajmniej w ORI). Ale nie mam czasu przeszukiwać forum.... Generalnie do ASB odżałowałbym na oryginał z ASO..... Proponuję telefon do znających temat, czyli np. MTS Dzierżoniów. Z pewnością p.Marek wyjaśni Ci różnice (jeśli takowe są) i odpowie fachowo na pytania dot. ASB.
  5. W moim XT nadkola zdrowe. Chociaż mały purchel jest na tylnej klapie przy znaczku XT.... A klapa w ORI lakierze. Ale zima w Szwajcarii jednak trwa dość długo, szczególnie w górach (mój XT pochodzi z Davos). Może to jest przyczyna.
  6. tcic

    check engine

    Jeśłi błąd P0420 - poczytaj: http://www.forum.sub...olka-tempomatu/ albo: http://www.forum.sub...lacy-sie-check/
  7. Ja mam 2.0 XT, czyli Turbo MY2003. Od 2 lat absolutnie żadnej awarii. Nawet najmniejszej. Aż mi się nudzi na forum... No może poza kosmetyką: 1. wymianą żarówek podświetlenia panelu klimy 2. Wymianą zardzewiałego tłumika. Oleju praktycznie nie bierze (dolewam 1 litr na 15Tkm). Serwis w MTS Dzierżoniów. Samochód sprowadzony ze Szwajacarii. Zapłaciłem "worek pieniędzy" bo auto miało mały przebieg. Teraz przebieg 124 Tkm. Koszty utrzymania uważam za całkowicie przystępne (jeśli godzimy się na nieco wyższe spalanie). Ciekawe ile 10-11 letnich aut byłoby tak bezawaryjne jak Subaru.
  8. Przyznam, że nie robiłem testów przyśpieszeń. Wiem, że taka funkcjonalność poprostu jest. Używałem interface-u jedynie do skanowania i kasowania błędów - konkretnie P0420 w swoim OBK (w Foresterze nie mam i nie miałem żadnych błędów ). Pozostałe parametry silnika mniej mnie interesowały....
  9. Tez oczywiście można. Być może, jeśli komuś zależy na dynamicznych pomiarach pracy silnika i potrzebuje znakomitą dokładność - taki interface będzie lepszy nić ELM 327. Nie potrafię wypowiedzieć się, bo nie porównywałem obu urządzeń. Ja kupiłem ELM 327 i na potrzeby skanowania i kasowania błedów jest aż nadto wystrczajacy. A ponad 3-krotnie tańszy... Przykład: http://allegro.pl/napraw-jeep-mazda-mercedes-kia-bmw-hyundai-nissan-i2816237368.html ale jest tego pełno....
  10. Chodzi zapewne o skaner do podłączenia pod gniazdo OBD2. Proste urządzenie typu ELM327 + darmowy program typu SCAN OBD2 - ScanTool.net do zainstalowania na notebooku to koszt ok. 100 pln. W zupełności wystarczy do skanowania błędów i ich kasowania. Jest tam również katalog błędów. Instalacja jest prosta, użytkowanie banalne a koszt niewielki.
  11. elias. jeśłi to błąd P0420 - poczytaj: http://www.forum.sub...olka-tempomatu/ albo: http://www.forum.sub...lacy-sie-check/
  12. tcic

    Gasnie wyswietlacz w radiu

    Sprawa jest banalna, jeśli to taki sam przypadek jaki często bywa w Legacy/Outback. Poprostu kluczyk w stacyjce nie odskakuje do końca (delikatnie się zacina). Wystarczy minimalnie go cofnąć i po temacie. Jak zobaczysz, że zgasło radio i wyświetlacz klimy, minimalnie cofnij kluczyk w stacyjce. wyraźnie wskoczy w swoje miejsce. Wyświetlacze powinny wrócić do pełni oświetlenia.
  13. Jeśłi błąd P0420 - poczytaj: http://www.forum.sub...olka-tempomatu/ albo: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45784-legacy-iv-m05-20-palacy-sie-check/ Ale najpierw sprawdź kod błedu.
  14. Sam wałkowałem ten temat rok temu. Moje ASO lało mi DEX III. Skrzynia chodziła coraz gorzej (biegi zmeniały się oporniej, miałem wrażenie, że mało płynnie). W MTS w Dzierżoniowie zrobiłem dynamiczną wymianę (Millers). Efekt - nie ta sama skrzynia. Zmienia biegi płynnie, nie poszarpuje. Dlatego odradzam zalewanie DEX III, nawet jeśli ASO taki płyn leje. Z tego co sie dowiedziałem jedynym oryginalnym płynem ATF do Subaru jest Idemitsu. Niestety, był czas, że właściwie był niedostępny dla zwykłych śmiertelników, dlatego pojawiły się eksperymenty z zamiennikami. Nawet ASO miały kłopot z bieżącymi dostawami. Ale z tego co wiem, po okresie eksperymentów z różnymi płynami generalnie większość ASO stara się wracać do Idemitsu. Dlatego mówię - NIE OSZCZĘDZAJCIE. Nawet jak trzeba pojechać na wymianę do innego ASO. I jak tylko się da - lejcie Idemitsu. Zauważcie, że w przypadku płynów ATF zalecany jest konkretny płyn (konkretna marka) a nie jak w przypadku olejów silnikowych praktycznie każda marka spełniająca określone normy Subaru. A co rynku amerykańskiego. To są zupełnie inne zalecenia. Miałem poprzednio KIA Sorento. Na Europę producent zaleca wyminę płyny ATF co 90 tys km a na rynek USA ........... zalany płyn jest dożywotni. Ale pamiętajmy, że w USA generalnie jeździ się "na wprost" i z prędkością 55 mil/h. A poza tym, jak coś się popsuje w ASB, to się ją wyrzuca... Specyfikacje na rynek USA i Europę są kompletnie różne.
  15. Kupiłem na Allegro własny zestaw do kasowania błędów za ok. 100,00 PLN (z oprogramowaniem na laptopa i wejściem na USB) do współpracy ze złączem OBD II. Jest tego pełno na allegro. Są wersje do współpracy z laptopem (ok 100 PLN) i wersje samodzielne z funkcjami wyświetlania i kasowania błędów (ok 300 zł). Jest też parę wątków na tym forum o tego typu maszynkach. Ja mam coś w tym stylu: http://allegro.pl/na...2738928779.html Zresztą każdy normalny warsztat posiada interface do kasowania błedów silnika. P0420 to jeden z najpopularniejszych błędów praktycznie wszystkich marek. Ale biorą minimum 50 zł za skasowanie. Mi zwrócił się zakup po 2 skasowaniach.... A w czasie tesów wykonałem min 10-15 kasowań w swoim Outbacku 2,5 AUT.... zanim odkryłem temat tulei i ich odpowiedniej konfiguracji. Poza tym ten interface ma wiele ciekawych funkcji np odczyty parametrów silnika podczas pracy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...