Lipton Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie mojego Subaru w korkach. Pomijam wyższe spalanie, bo to raczej normalne, chodzi mi raczej o skrzynię biegów (automat). Otóż jak toczę się na lekkim hamowaniu za samochodami, a potem się zatrzymuję, to słyszę i czuję że trochę szarpie skrzynia przy redukowaniu biegów, co daje takie wrażenie jakby się ślizgał hamulec (nie umiem tego za bardzo opisać, ale tak jakby w chwilach gdy skrzynia przeskakuje między biegami i niknie na ułamki sekund hamowanie silnikiem to tak jakby hamowanie popuszczało, a potem jak już redukcja dojdzie do skutku to znów minimalnie się wzmaga hamowanie - ale mówię to są takie bardzo minimalne odczucia), a np. czasem po zatrzymaniu już w korku ostatnie zrzucenie biegu jest takie lekkie szarpnięcie jak przy wrzucaniu R czy D. Coś takiego zupełnie nie ma miejsca kiedy jadę w normalnych warunkach - w sensie wieczorem przy pustych drogach. Wtedy jest wszystko idealnie i nie ma takich objawów. Zastanawiam się czy może te samochody nie lubią jazdy w korkach w upałach i dlatego mój tak się zachowuje:D? Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Sprawdź poziom oleju w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 valdiiaga--> Kiedyś miałem inne problemy z automatem (które po sugestiach forumowiczów okazały się moimi błędami wynikającymi z nieprawidłowego podejścia do automatu), ale wtedy też sugerowano mi sprawdzenie poziomu oleju. Niestety mimo wielu, wielu prób nie udało mi się tego uczynić. Bagnet ciągle brudny, nie wiem co źle robię, ale jest to dla mnie chyba niewykonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Słyszałem o outbacku "w dieslu", "w automacie". Nawet w skórze chyba były. Ale w korku... :shock: Sorki za offtop. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Odczucia w moim,mam podobne.W sensie automatu,podobnie mam z pomiarem oleju.Raz sprawdzilem,chyba uczycnie to ponownie.Czy mam na cieplym oleju sprawdzac,czy zimnym i na plaskim postoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Z tego co sprawdzałem ostatnie 12 lat w automatach to: na równym i uruchomiony silnik 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Czy mam na cieplym oleju sprawdzac,czy zimnym i na plaskim postoju? Olej w skrzyni aut. - na ciepłym, na płaskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Po wielu próbach udało się i sprawdziłem poziom. W skrzyni jest ok. Za to na zimnym w dyferencjale jest poniżej low. Nie wiem czy tak ma być na zimnym czy nie. Dojście tam jest pieruńsko trudne stąd w ogóle nie wiem czy mój pomiar jest wiarygodny... A druga sprawa to czy Wam też tak szybko i dosyć mocno grzeje się alternator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Lipton, w dyferencjale powinien być w poziomie nawet na zimnym. Każdy alternator się grzeje, no ale parzyć nie powinien :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 valdiiaga--> W środę jestem umówiony na zmianę oleju w skrzyni i dyferencjale, więc będzie już ok. Natomiast co do alternatora to jest bardzo ciepły, ale nie parzy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Lipton, oby pomogło, trzymam kciuki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 valdiiaga--> Mam nadzieję, że pomoże. Na pewno napiszę jak odbiorę autko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 valdiiaga--> Mam nadzieję, że pomoże. Na pewno napiszę jak odbiorę autko:) Rozumiem,że zostawiłeś auto w dobrych rękach a nie u mechaników stodolarzy? Czasem z automatem po nie fachowej naprawie dzieją się cuda na kiju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 valdiiaga--> Zostawiam auto u pewnej polecanej mi przez kilku forumowiczów osoby, więc mam nadzieję, że w moim wypadku żadne cuda dziać się nie będą. -- Cz lip 19, 2012 12:48 pm -- valdiiaga--> Mam wymienione oleje i generalnie jest trochę lepiej, może to być urok tej skrzyni, że biegi się wolniej załączają, a to że w korkach troszkę poszarpie to wynik tego że się bardziej grzeje, skoro w normalnej jeździe nic się nie dzieje. Natomiast możliwe jest też, że jakiś zawór (?), który odpowiada za przełączanie z jazdy do tyłu na jazdę do przodu i odwrotnie, wymaga przeczyszczenia. W każdym razie ja chyba na razie odpuszczę sobie ten temat i będę po prostu normalnie jeździł. Generalnie ocenił stan auta jako bardzo dobry i mam tylko jedną naglącą naprawę do zrobienia (tylne tuleje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sportiwoda_pl Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 A nie myślałeś o założeniu dodatkowej chłodnicy oleju ASB ? Mnie po remoncie skrzyni w Jeep'e mój spec od skrzyń, zaproponował mi taką opcję (a miałem już tą małą fabryczną). Założyłem, gdyż czasami skrzynka pracuje w dość trudnych warunkach i do tej pory odpukać - mam spokój....Koszt niewielki, a dodatkowe chłodzenie i obniżona temperatura oleju to raczej na plus działa..... Oczywiście nie wiem, czy w Outbacku jest taka możliwość.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 No u mnie generalnie w tej chwili to jest tak, że jak jest zimny to jako tako D się załącza, natomiast jak się rozgrzeje to właściwie po przestawieniu dźwigni na D nie ma reakcji. Lekka "pomoc" gazem dopiero sprawia, że bieg zaskakuje. U mnie więc to pewnie jest kwestia tych zaworków (mam nadzieję, bo podejrzewam, że inne przyczyny byłyby dużo gorsze) skoro każdy z kim rozmawiam to raczej na to stawia... Na razie o jakichś dodatkowych rozwiązaniach zupełnie nie myślę, bo najpierw chcę żeby zaczęło normalnie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się