Azrael Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 shodan, wszechwiedzący mówi że wszystko jest na Ferrari.it z całą historią itp. Czyżby następny krok po Evo się szykował? Czy może dubler dla Justyny na przyczepne KJSy? ;-) LOL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 shodan, wszechwiedzący mówi że wszystko jest na Ferrari.it z całą historią itp. Ok, dzieki. Czyżby następny krok po Evo się szykował? Czy może dubler dla Justyny na przyczepne KJSy? ;-) LOL LOL, nie zupelnie nie... F mnie nie pociaga, jesli juz to Lambo, albo jakies wynalazki w stylu Zondy, czy K-segga. Tylko przy okazji naszej rozmowy przypomnialem sobie, ze nigdy nie potrafilem ferrari od siebie odroznic, stad pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Tylko przy okazji naszej rozmowy przypomnialem sobie, ze nigdy nie potrafilem ferrari od siebie odroznic, stad pytanie. Ja odróżniam tylko te modele z ostatnich 10 lat. No i może te którymi się Clarkson podniecał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Ja odróżniam wszystkie - pomogę Wam. Są cztery podstawowe grupy: - czerwone - żółte - czarne - malowane przez murzynów i mexów na jakieś wiejskie kolory. Proste, nie? Alex - to był żart z tą "warszawką" - celowo Cię chciałem lekko wkręcić , że niby jestem taki wrażliwy na punkcie oceny tzw. Warszawki przez nie-Warszawkę (celowo nie piszę "resztę Polski" bo zaraz by się do mnie przyczepili ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Ja odróżniam wszystkie - pomogę Wam. Są cztery podstawowe grupy: - czerwone - żółte - czarne - malowane przez murzynów i mexów na jakieś wiejskie kolory. Proste, nie? No tak, zgrabna klasyfikacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 No chyba, ze z widlasta dwunastka :shock: która dwunastka brzmi podobnie? Słyszałem tylko taką z BMW, z Ferrari i bodajże z Jaga ale żadna tak nie brzmiała. W Testarossie to V12 nie do końca było takie "V", bo to był płaski silnik - taki 12 cylindrowy boxer. (A jak w Testarossie to i w 512 ;-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 WRC fan, tak odkładnie technicznie to był V12 ale 180 stopni rozwarcia bo nie był "przeciwsobny". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Tak, tak wiem. I teraz moje pytanie - czy kąt rozwarcia cylindrów ma wpływ (znaczący) na brzmienie silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 WRC fan, IMO tylko pośrednio przez wpływ na kształt kolektorów i konstrukcję wydechu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 WRC fan, IMO tylko pośrednio przez wpływ na kształt kolektorów i konstrukcję wydechu. Czy to znaczy, że teoretycznie każdy silnik mógłby brzmieć tak samo gdyby nie był ograniczony ilością miejsca w samochodzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2006 Witek, a odległości między cylindrami, kszałt i wielkość kanałów wylotowych, komór spalania, sekwencje zapłonu, itp itd. Conajmniej pierwsze te 3 rzeczy wpływają poważnie na kształt kolektora, a do tego dochodzi jeszcze turbo, wastegate itp itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 WRC fan, tak odkładnie technicznie to był V12 ale 180 stopni rozwarcia bo nie był "przeciwsobny". hmm czym sie rozni V o kacie rozwarcia cylindrow 180 stopni od boksera? tym jak tloki pracuja (tzn w jakiej kolejnosci itp)? Wiem, ze czyms sie roznia, tylko ciezko mi sobie wyobrazic czym, wezmy porzyklad V4 (180 stopni) i bokserka subarowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Ciekawe jest tez to, ze Porsche nie brzmi jak bokser - dzwiek jest raczej paskudy, nie podoba mi sie. Za to stary garbus - jak najbardziej pieknie - mozna pomylic z subarakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 tym jak tloki pracuja (tzn w jakiej kolejnosci itp)? Dokładnie. Dwa sąsiednie tłoki na jednym wykorbieniu wału a nie na dwóch jak w Subaru. Ciekawe jest tez to, ze Porsche nie brzmi jak bokser - dzwiek jest raczej paskudy, nie podoba mi sie. Dla mnie brzmi jak boxer wwłąsnie, tylko 6 cylindrowy i zawsze to była dla mnie piękna muzyka :-) Takie GT3 gada rewelacyjnie :-) Jak pojedziesz na Ring to podjedźcie sobie w jedną ze stref dla oglądaczy i posłuchaj :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 tym jak tloki pracuja (tzn w jakiej kolejnosci itp)? Dokładnie. Dwa sąsiednie tłoki na jednym wykorbieniu wału a nie na dwóch jak w Subaru. Czyli w V4 chodza tloki: prawa (para) -lewa (para), a w bokserku 1 rzad prawy z lewym = 2 rzad prawy z lewym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Korton, odwrotnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Boxer : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Boxer : Obrazek Ok, obrazek wszystko wyjasnil i jakos pasuje do mojego opisu: "a w bokserku 1 rzad (czyle tloki te bardziej z przodu) prawy z lewym = (pozniej) 2 rzad prawy z lewym?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zx99 Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Bardzo uwaznie śledziłem losy tego wątku bo pierwsze co zrobie po odbiorze STI to będe chciał by auto swoim głosem przypominało impreze,nie rozumie jak mogli zrobić coś takiego.Poradzcie cos co bedzie trzeba wywalic i na co? Nie chce by wyło jak dzikie,w którym nie mozna wysiedziec minuty,ma ślicznie,głeboko bulgotac.Prosze pomózcie. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Dzwiek bulgotu pochodzi w 95% z unequal lenght headers. koniec kropka. Zmienic na equal lenght headers i bedzie brzmial jak civic. Teraz niech mi ktos powie jak po polsku jest headers? :roll: bo niewiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Teraz niech mi ktos powie jak po polsku jest headers? :roll: bo niewiem... Kolektory ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 Teraz niech mi ktos powie jak po polsku jest headers? :roll: bo niewiem... Kolektory ? te sa akurat rownej dlugosci(robione przez APS) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 "Manifold" to jest chyba kolektor po angielsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 TomaszRT, zalezy gdzie ;-) można i tak i tak. headers to coś takiego jak u nas "barany" którego określenia z resztą bardzo nie lubię i nie używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 też tego określenia nia lubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się