pawelekt Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Witam i znów z pytaniami. 2.5 XS US Spec automat powered by LPG. Po weekendzie majowym i przejechaniu 1kkm nasunęły mi się takie pytania: Jak powinna wskazywać wskazówka temperatury cieczy chłodzącej? U mnie jest minimalnie nad 2 kreską (na 4 kreski) ale nie jest na środku. No i autko grzeje się na biegu jałowym dość mocno. Jak stałem na parkingu z zapalonym silniczkiem to wręcz wlazł na czerwone pole, zaraz pojechałem go przewietrzyć i temp spadła momentalnie. Okazało się, że troszku mało oleju było, dolałem ale dalej temp idzie w górę na postoju. Tym razem nie pozwoliłem dojść do czerwonego, ale przy majowych korkach było ciężkawo. Czy to normalne w Subaru, czy może związane z instalacją gazową? Zauważyłem też, że wg. instrukcji mam za dużo płynu chłodniczego. Wszystkie płyny wymieniać będę pod koniec tygodnia. Po przejechaniu ok. 300 km i tym feralnym podgrzaniu na następny dzień zaświeciła mi się kontrolka poduszki powietrznej i świeci do tej pory? Coś usmażyłem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Ubyło oleju, przybyło płynu chłodzącego, 2,5 US :roll: Odpowiedź sama ciśnie się na usta...... Uszczelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekt Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Problem jest taki, że jako świeży użyszkodnik nie wiem czy przybyło płynu chłodzącego. Zauważyłem, że jest go za dużo, a czy jest to związane z ubytkiem oleju? W każdym razie na bagnecie śladu nie ma, biły dym nie leci. Ok. w czwartek wybierze się do mechanika i zobaczymy. Ale proszę również o odpowiedź na pytanie jaka temperatura powinna być na wskazówce po normalnym rozgrzaniu silnika? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 jaka temperatura powinna być na wskazówce po normalnym rozgrzaniu silnika? Hej, u mnie zawsze jest na 2 grubości wskazówki nad 1/3 skali na w pełni rozgrzanym aucie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 może auto miało niedawno zakładane lpg i nie jest odpowiednio odpowietrzone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Czy to normalne w Subaru, na pewno nie jest to normalne. Na postoju, na włączonym silniku powinny załączać się wentylatory i temperatura powinna się utrzymywać na tym samym poziomie. Może coś jest nie tak właśnie z wentylatorami :roll: załączają się w ogóle :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Jakakolwiek jest temp pracy w forku - na kabinowym wskaźniku nie powinno być "falowania". Problemów może być co najmniej kilka: - zawieszony termostat - padnięte wentylatory / przekaźniki / oporniki (w zależności co tam w forku siedzi) - chłodnica raczej odpada, bo grzanie występowałoby raczej podczas jazdy, a nie na postoju - kogiel mogiel zamiast płynu po zmieszaniu płynów niemieszalnych Wszystkie z tych rzeczy można zdiagnozować w moment - samemu lub podjedź do jakiegokolwiek warsztatu. Natomiast co do uszczelki, to na zimnym silniku poobserwuj chwilę przy otwartym zbiorniczku czy nie "bulga". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo40 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Podczas postoju brakuje pewnego czynnika który chłodzi nasze silniczki podczas jazdy jest to PĘD POWIETRZA. Jest to zjawisko zupełnie normalne nie tylko w Subaru, ale taż w innych markach. Wentylatory się włączają gdy ten pęd powierza nie jest wstanie utrzymać temperatury silnika czyli na postoju, w korku, w wielki upał, lub dużego obciążenia silnika „upalanko”. Przyjmujemy oczywiście sytuację, że układ chłodzenia jest sprawny. Brak ruchów wskazówki mimo iż słychać prace wentylatorów, może ale nie musi wskazywać awarii wskaźnika temperatury. Tak jak pytał Bartekfi czy wentylatory się właczają. trzeba to sprawdzic w pierwszej kolejności oczywiscie po poziomie płynu. A co jeśli brak takowego wskaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekt Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Ok, wentylatory się włączają. Wczoraj było chłodno i temperatura była ok na postoju. Tak gaz był zakładany ok. 2000 km temu, niedługo będę miał pierwszy przegląd, ale już dziś o 10 zobaczy mi mój mechanik (zresztą też właściciel forka ale 2.0 S-Turbo ). Opiszę po powrocie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 pawelekt, jesli jestes z okolic WWY to podjedz do JAKO i nie wyglupiaj sie. ja juz mialem walniete UPG a sam jezdze na LPG, wiec ostrzegam jak dobry kolega, oby to bylo wina to co opisali koledzy wyzej graft szczegolnie, ale mnie to niestety zalatuje wlasnie UPG. sam mialem kilka razy ustawiane LPG az wreszcie JAKO wywalil i wtryski choc z gornej polki byly oraz parownik (na inne) no i spokojnie sobie jezdze juz ponad dwa lata po UPG i auto radzi sobie i nie straszy czerwonym polem. dla mnie ruch wskazowki do gory to juz niestety znaczylo POZAMIATANE !!! wymiana glowic (popekaly) wymiana uszczelek (na nowe grubsze od STI), nowe mocne sruby ARP... ...nadal uwielbiam mojego FORKA tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekt Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Witam, Bozia czuwała i uchowała! a) Poduszka to jakiś złącznik chyba był. Generalnie naprawiło się samo, po dociskali wszystko i już się nie pojawia problem. instalacja byłą zapowietrzona. Po odpowietrzeniu dolano 2l płynu. Poprzedni niezły był bo skala pokazała -40. Test na słoneczku wykazuje, że wentylatory włączają się co chwila na chwilę. Wskazówka co najwyżej lekko drga po tym jak podnoszą się obroty silnika po włączeniu wentylatorów. Profilaktycznie zmieniono olej silnikowy (Elf 10W40 -> co myślicie na asfalt-off road 80%/20% ?) i filtr oleju. Zamówiono również oleje do mostów i do skrzyni. Wszystko wygląda już teraz w porządku i maszyna gwizda, byleby kierowca nie okazał się p****. A no i trzoda wczoraj doszła Instalacja gazowa jutro będzie miała inspekcję po 2.000. Jak do tej pory na instalację nie narzekam, jak dla mnie jest ok. Dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się