Skocz do zawartości

Co? Sprzęgło!!!


Han Skolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam bardzo poważne pytanie do osób jeżdżących na codzień Subartu: Jak wam łapie sprzęgło ???

Od Wczoraj jestem BARDZO SZCZĘŚLIWYM posiadaczem Subaru Impreza 1.6 i nie wiem czy to normalne, ale sprzęgło łapie mi bardzo wysoko, pod sam koniec jak je puszczam.

Czy to normalne??? Czy ja jestem przewrażliwiony???

Jeszcze jedną rzecz jaką zauważyłem to jak dodaję gazu na włączonym biegu, obroty idą w górę (wiem, wiem to normalne :lol: ) ale potem delikatnie opadają i zaczynają iść ponownie w górę i dopiero wtedy auto przyspiesza.

Jeżeli miał ktoś coś podobnego lub o czymś takim słyszał to prosze o pomoc.

Bo nie wiem czy mam sprzedać kobietę i kupowac nowe sprzęgło :wink:

Pozdrowionka i miłego odpisywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zuzyte to jest raczej jak lapie na dole wlasnie. tylko ze to nie zawsze wina docisku...

 

Hej Vampeer to napisz mi czy mam się martwić czy nie. Jesteś jedyną osobą, która mnie troszkę uspokoiła. A już robiłem zdjęcia Kobiecie i miałem ją na Allegro wrzucać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze sie wtrące ale mam pytanko Konczy mi sie sprzęgło ile ceni sie seryjne? .I czy jest potrzeba wymiany na lepsze (jak tak to jakie i jaka cena) niz seryjne jezeli chce zwiekszyc moc w mojej imprezce do ok 260KM?

 

Użytkownik bart1000 ostatnio przerabiał temat sprzęgła. Uderz do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastosowałem to

cześć-

-faktycznie-sprzęgło sprawdź najlepiej jadąc na 5 tym biegu, i najlepiej mając na obrotomierzu 3.5-4tys obrotów(wtedy silnik pracuje w zakresie pomiędzy najwyższym momentem obrotowym a mocą max.-czyli prościej-oddaje ci do dyspozycji największy potencjał), jak w powyzszych poradach-gaz do dechy. wtedy opór na kołach największy względem silnika(bo przy ruszeniu-20km/h, i wbiciu 5tki silnik jest jeszcze w zbyt dolnym zakresie obrotow zeby miał dobry power). wówczas powinno(niepowinno) się ślizgać-zobaczysz po obrotomierzu(i odgłosie)-będzie wchodził w obroty nieadekwatnie do wzrosty prędkości.

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... =dyfry+jak

 

 

 

 

 

 

 

I raczej takie mam objawy , przy innych biegach dalej wydaje mi sie ze auto rwie do przodu bez uslizgu sprzęgła ,ale moze mi tak sie tylko wydaje .

 

 

Użytkownik bart1000 ostatnio przerabiał temat sprzęgła. Uderz do niego.

 

Mam mu zawracac tylem na PW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze sie wtrące ale mam pytanko Konczy mi sie sprzęgło

 

A po czym poznać, że sprzęgło się kończy ??? Czy masz podobne objawy do moich???

Napisz, proszę, co się u Ciebie dzieje i jak.

Z góry wielkie dzięki

 

Objawy które opisujesz mówią że twoje sprzęgło się kończy :) Tak samo miałem.

Teraz po wymianie łapie od dołu... o koszty nie pytaj bo robiłem w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze sie wtrące ale mam pytanko Konczy mi sie sprzęgło

 

A po czym poznać, że sprzęgło się kończy ??? Czy masz podobne objawy do moich???

Napisz, proszę, co się u Ciebie dzieje i jak.

Z góry wielkie dzięki

 

Objawy które opisujesz mówią że twoje sprzęgło się kończy :) Tak samo miałem.

Teraz po wymianie łapie od dołu... o koszty nie pytaj bo robiłem w ASO.

 

Aż się boję, ale się zapytam ile??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

około 1 tys zł. (nie w ASO)

 

Czy ten symboliczny 1000zł to już z robocizną??? I jak długo trwa taka wymiana???

Tego Ci nie powiem bo ja dopiero jestem przed taką operacją (ale na razie odpukać sprzegło działa), ale nie powinno to być więcej jak 300 zł za robociznę. Czas trwania takiej operacji to około 2-3 godzin (chyba, że da się bez wyciągnia silnika) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany sprzegla nie trzeba wyciagac silnika :) a koszt robocizny w ASO to 400zl

 

A samo sprzęgło do Subaru Imprezy 1.6 z 1995r to jaki koszt ??? i czy przy wymianie sprzęgła trzebaby coś jeszcze wymienić ???

 

Mysle ze kpl sprzeglo (tarcza,docisk,lozysko) to koszt okolo 600zl, warto przy okazji wymienic male lozysko w kole zamachowym(koszt w ASO ok 40zl) oraz usczelniacze polosi w skrzyni biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...