Skocz do zawartości

Konwersja DMF na solidne kolo...


daddykubs

Rekomendowane odpowiedzi

Ok.

Wiec rozumiem, ze temat juz 5 razy sie przewinal.

Docenilbym bardzo jesli ktos kto wykonal konwersje sie wypowie.

Jakie czesci (Walus kupil na ebayu czesci do 2.5?!).

I jak sie zmiania charakterystyka jazdy itd...

Historia problemu

2.0 N/A 165HP 2006 rok 5 biegów manual, kod silnika EJ204, przejechane 46000mil ~75000km

Kilka tygodni temu auto warczało na mnie jak startowałem przy 1500-2000rpm.

To było coś pomiędzy pierdem a zgrzytem.

Idiota mechanik powiedział mi ze tarcza sprzęgła się zeszkliła i może przejdzie, możne nie.

No i przeszło. Na tydzień.

Po czy po drodze z pracy auto zaczęło wydawać paskudny dźwięk przy wyciskaniu sprzęgła.

Pomyślałem, ze to serwo pedału sprzęgła albo powietrze w hydraulice, ale bo 12km przy samym domu

pojawił się rechot łożyska.

Tzw. spec od subaru powiedział ze to sprzęgło, każdy mówi co innego a ceny są kosmiczne.

Krotko. Chcą mnie orżnąć.

Symptomy

Nie mam gdzie rozebrać i zostawić auta na dwa dni żeby obejrzeć DMF i ew. wymienić. Mam podejrzenia ze tez padł.

Generalnie auto odpala bo trzech kaszlnięciach, kreci się na 1500 przez 5 minut i spada do 760, delikatnie trzęsie karoseria.

przy wciskaniu sprzęgła słychać łoskot łożyska, przy probie ruszenia dźwięki rodem z piekła.

Wolno wspina się na obroty, jeszcze wolniej opada.

Jedzie cicho i równa, jeśli natomiast odpuszczę powoli gaz na biegu nie zwalnia płynie, tylko szarpie jak stara kobyla.

 

 

Plan

Wymienić kolo zamachowe na solidne, być może ode-lżone, sprzęgło, łożysko i docisk Exedy lub ACT.

Limit czasowy maksymalnie 16h na przedziale weekendu (nie mam garażu, wiec użyję charytatywności znajomego).

Pytanie

Rozumiem, ze temat już się pojawił, jednakże gdziekolwiek nie zaglądam (UK, AU, PL, USA) nikt nie podaje konkretnych informacji.

Części jak hamulce czy tez niektóre elementy silnika to Impreza GC lub Forester 2.0X.

A jeśli chodzi o solidny zamach i sprzęgło to nie mam zielonego pojęcia.

Czy ktoś możne mi doradzić?

dla potwierdzenia 2.0 N/A 165HP EJ204 konwersja z DMF na solidne kolo zamachowe.

Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat sie przewinal na forum kilka razy. Tu masz dwa rozwiazania: viewtopic.php?f=23&t=143315&start=0, moje na oryginalnym zestawie jednomasowym Subaru i konik_80, ktory kupil zestaw na ebay'u.

Od wymiany przejechalem moze z 10tys km i widze tylko pozytywne strony. Piszczenie dwumasy przeszlo do historii, sprzeglo chodzi bardziej miekko i latwo o wyczucie momentu "brania" sprzegla. Zadnych drgan i innych negatywnych zjawisk nie zaobserwowalem.

 

Jesli chodzi o twoja sytuacje to zrob tak: wlacz silnik, wcisnij sprzeglo, wrzuc jedynke i powoli, bez gazu, puszczaj sprzeglo. Jesli w momencie "brania" sprzegla pojawi sie pisk - tzw swiergot, to DMF dostal po garach. Jesli nie najprawopodobniej jest jeszcze spoko. Przebiego twojego auta jest dosc maly jak na potrzebe wymiany DMF'u. Bardzo prawdopodobne, ze wystarczy nowy komplet sprzegla (tarcza, docisk i lozysko) i auto bedzie jezdzic jak nowe.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat sie przewinal na forum kilka razy. Tu masz dwa rozwiazania: http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 15&start=0, moje na oryginalnym zestawie jednomasowym Subaru i konik_80, ktory kupil zestaw na ebay'u.

Od wymiany przejechalem moze z 10tys km i widze tylko pozytywne strony. Piszczenie dwumasy przeszlo do historii, sprzeglo chodzi bardziej miekko i latwo o wyczucie momentu "brania" sprzegla. Zadnych drgan i innych negatywnych zjawisk nie zaobserwowalem.

 

Jesli chodzi o twoja sytuacje to zrob tak: wlacz silnik, wcisnij sprzeglo, wrzuc jedynke i powoli, bez gazu, puszczaj sprzeglo. Jesli w momencie "brania" sprzegla pojawi sie pisk - tzw swiergot, to DMF dostal po garach. Jesli nie najprawopodobniej jest jeszcze spoko. Przebiego twojego auta jest dosc maly jak na potrzebe wymiany DMF'u. Bardzo prawdopodobne, ze wystarczy nowy komplet sprzegla (tarcza, docisk i lozysko) i auto bedzie jezdzic jak nowe.

 

Pozdro.

 

Czyli mam rozumieć ze ten zgrzyt ja z zapchanego kombajnu:

 

 

to tylko sprzęgło?

 

Tak czy inaczej- zamieniam na solid i koniec ze sprzęgłem na xxx mil.

No i solid jest lżejszy wiec przejmie moc po modach w przyszłości...

 

Dzięki wielkie! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody wolnossacego 2,0 ? Ciekawe, ciekawe.. Nie zmieniaj na bardzo twardy docisk jeżeli jeździsz na codzień, noga Ci w korkach odpadnie. Jeżeli to tylko sprzeglo, kup zamiennik Exedy i tyle, bezproblemowa eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie tak wydaje a bylo z milion typow. Ja obserwuje Subaru/Exedy 12342AA040

I do tego dolacze Exedy Organic.

A co do modow zalezy od kasy. Na poczatek pojdzie kolektor dolotowy i jednomasa-

bo lzejsza niz dmf. A w przyszlosci moze cala gora od Wrx, bez szalenstw. Tak

zeby to okragle 200hp bylo. Ale to tylko taki plan.

Tak z gory sprzeglo ktore bede kupowal montuja do 218hp,

kolo zamachowe nie ma limitu ale dyktuje moment i elastycznosc.

Sobie poczytalem to sie pomadruje... hehe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daddykubs, dobrze by bylo gdybys opisal jakie czesci uzyles do konwersji we wspomnianym "moim" watku. Tu mam na mysli numery seryjne producentow (czy to FHI, czy Exedy etc). Pozniej daj jeszcze znac jak auto na nowym sprzegle sie sprawuje. Tym sposobem bedziemy mieli wiecej opcji dotyczacych konwersji na jednomase co z pewnoscia pomoze innym forumowiczom, gdy sprzegla w ich autach beda wymagac podobnym operacji.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
daddykubs, dobrze by bylo gdybys opisal jakie czesci uzyles do konwersji we wspomnianym "moim" watku. Tu mam na mysli numery seryjne producentow (czy to FHI, czy Exedy etc). Pozniej daj jeszcze znac jak auto na nowym sprzegle sie sprawuje. Tym sposobem bedziemy mieli wiecej opcji dotyczacych konwersji na jednomase co z pewnoscia pomoze innym forumowiczom, gdy sprzegla w ich autach beda wymagac podobnym operacji.

Pozdro.

 

Jak bedzie zrobione to zaprowadze osobny temat .

Moze i jakis foto manual.

Zobaczymy.....

 

-- Cz maja 10, 2012 11:19 pm --

 

Ja pierdziele takie kwiatki. Kupilem AY-Flex 12342AA050.

No i mi teraz kolega wyprawil, ze "ups".

Bo ponoc byly 3 typy:

1) do EJ20/22/25 N/A ze srubami na 268mm, sprzeglo push

2) do turbo ze srubami na 254mm, sprzeglo pull

3) do sti z 6 boblami rozstaw srob nieznany do tarczy 240 mm na sprzeglo push

Super...

I znow stoje w miejscu.

Jest ktos w stanie naswietlic sprawe.

Nawet katalog czesci czy cos zyby chocby kody porownac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad wziales ten typ kola zamachowego rzekomo pasujacego do twojego legacy. Z tego co ja wiem w tym temacie to jest to czesc od Imprezy WRX sprzed 2002. Normalnie pasuje to z 30100AA791 tarcza, 30210AA530 docisk, 30502AA080 lozysko. Jest to zestaw, ktory w Imprezach sprawial problemy i zostal zastapiony od 2003 przez: 12342AA071 kolo masowe, 30100AA840 tarcza, 30210AA570 docisk.

 

Natomiast czy to jest zestaw, ktory bedzie pasowal to twojego auta to tego juz w stanie nie jestem powiedziec.

 

Poszukaj na http://www.uklegacy.com/forums/index.php - jest kilka tematow konwersji na jednomase wraz z rekomendowanym warsztatem, ktory to robi w UK.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad wziales ten typ kola zamachowego rzekomo pasujacego do twojego legacy. Z tego co ja wiem w tym temacie to jest to czesc od Imprezy WRX sprzed 2002. Normalnie pasuje to z 30100AA791 tarcza, 30210AA530 docisk, 30502AA080 lozysko. Jest to zestaw, ktory w Imprezach sprawial problemy i zostal zastapiony od 2003 przez: 12342AA071 kolo masowe, 30100AA840 tarcza, 30210AA570 docisk.

 

Natomiast czy to jest zestaw, ktory bedzie pasowal to twojego auta to tego juz w stanie nie jestem powiedziec.

 

Poszukaj na http://www.uklegacy.com/forums/index.php - jest kilka tematow konwersji na jednomase wraz z rekomendowanym warsztatem, ktory to robi w UK.

 

Pozdro.

 

No wg. eurocarparts to jest kolo do legacy 99-2003, czesc wspolna z Impreza. Ale sprzeglo (akurat sprawdzalem Valeo) ni HUHU nie pasuje.

Offset jest za maly- i tego sie obawialem. Wciaz czekam na odpowiedz z Subaru Twyford...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Transmech, ACT, Exedy, Valeo i Blueprint robia czesci do tego samego auta to nie miga nie pasowac. Pytanie natomiast czy bylo jakiekolwiek sprzeglo "push"

Na 254mm montaz. Clutchmasters robil do Hawkeye Sti sprzeglo stage2

z adaptorem z pull na push, bo auto bylo na pull a stage2 sprzeglo push, tyle

ze skrzynia w Sti na to pozwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daddykubs Moja rada jest taka:

 

Jak chcesz długo eksploatować sprzęgło, to kup zestaw od WRX-a 2,5T 2006- => cały zestaw - koło zamachowe, tarcza, docisk i łożysko.

 

Ma kosmiczny zapas wytrzymałości jak na twój silnik... i wybierz zwykłe seryjne exedy. "Będzie pan zadowolony..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daddykubs Moja rada jest taka:

 

Jak chcesz długo eksploatować sprzęgło, to kup zestaw od WRX-a 2,5T 2006- => cały zestaw - koło zamachowe, tarcza, docisk i łożysko.

 

Ma kosmiczny zapas wytrzymałości jak na twój silnik... i wybierz zwykłe seryjne exedy. "Będzie pan zadowolony..."

 

No ok. Tylko czy jestes w stanie mi powiedziec czy ten Wrx ma sprzeglo typu pull czy push. Bo na pull bede musial skrzynie tez zmienic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hara-Kiri-31967_1.jpg

Juz bylo blisko.

 

Ale sprawdzajac tu:

http://www.exedy.adc-cat.com/index.php?page=applications&man_id=59&model_id=140059&type_id=6048&item=690&sid=8584e3111f229a59919f0c758ede38d7

 

Rozmiar sie zgadza.

 

Ze tez to musi byc takie pokrecone.

W kazdym razie mam to:

20120512_174911.jpg

Kosztowalo mnie 85 (sklep ok. 295)

Do tego zamowione srubki, a teraz pora na sprzeglo...

 

Dzieki wielkie!

 

No a tak off topic to jeszcze mi przyszlo:

20120421_135023.jpg

 

-- N maja 13, 2012 8:06 pm --

 

Wiec dalsze poszukiwania wygladaja tak:

Forester/WRX EJ255 230mm EXEDY

Impreza/Legacy EJ18E 215mm EXEDY

Impreza GC6 EJ18E 225mm Nipparts

 

Chyba ze wymienie kolo na 268mm to bede mial wiekszy wybor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podłączę się pod temat.

Rozglądam się za Legacy, nie miałem wcześniej styczności z Subaru. W sobotę pierwszy raz siedziałem w Legacy i nim jechałem. Auto z 2006 roku. Chciałbym poprosić o naświetlenie pewnej sprawy. Podczas ruszania (troche zbyt duzo gazu i szybsze puszczenie sprzęgła) samochód wydał dosyć dziwny dzięk dochodzący z okolic silnika (koła ustawione prosto) sprzedający stwierdził że zadziałał jakiś "mechanizm upuszczający moc, wóz ma napęd na 4 koła i to po to żeby czegos nie spalić", auto ma wymieniony rozrząd i po wymianie "słychać dzwięk jakby pracującej turbiny", wóz nie ma turbo. Troche mnie zaskoczyła dynamika wozu, nie było czuć tych 165 koni. Albo się zbytnio nastawiłem albo coś jest nie tak jak powinno być. Nie rozpędzał się znacząco lepiej niż Astra III z 90 koniami mocy.

Czy ktoś w Warszawie byłby tak miły i pokazał prawidłowo utrzymane i działajace Legacy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... "mechanizm upuszczający moc, wóz ma napęd na 4 koła i to po to żeby czegos nie spalić", auto ma wymieniony rozrząd i po wymianie "słychać dzwięk jakby pracującej turbiny", wóz nie ma turbo.....
:mrgreen:

 

rada: wypróbuj inne egzemplarze, przejedź się do ASO np.Koper, może mają coś w komisie..

 

wracając do porywającej mocy 165 KM, Legacy to dupowozik i dodatkowo owa moc dostępna jest przy dość wysokich obrotach, inny rozkałd masy i napęd na cztery koła również powodują "różne" odczucia mocy w porównaniu do ośki...jeżeli chcesz poczuć wciskanie w fotel, szukaj wersji z turbo lub 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i zrobione. Nie obyło się bez potu i łez.

Wiec dla zainteresowanych w wielkim skrócie.

Potrzebne:

Kolo zamachowe z Subaru do 99 ( były 2 typy - lekkie 7.5kg i AY-Flex 10kg) później już występują dwu masowe wiec trzeba zgadywać.

Moje jest z 2000 IMPREZA 2.0

Ważne jest pcd śrub. czyli średnica na montaż sprzęgła. Tu 268 mm na sprzęgło typu push.

Można użyć kolo z 06 Wrx ale tu jest pcd 254mm i jest to jedyny Wrx z sprzęgłem push. to kolo ma wgłębienie i będzie pasować tylko do dedykowanego sprzęgła, które jest grubsze i ma 230mmsrednicy tarczy- dobre dla tunerow.

Moje sprzęgło pochodzi z 98 Legacy 2.5 i jest to produkt Exedy.

I łożysko- u mnie akurat Adl Blueprint.

Jak to idzie dalej...

Podnosimy autko. Zdejmujemy kola z przodu i tzw. balljointy na dolnym wahaczu.

Spychamy wahacze w dol. Otwieramy maskę i odłączamy:

baterie, airbox, maf, starter, kable na skrzyni- 2 masy 2 kostki i odkręcamy starter, łapę skrzyni i starter.

Nura pod auto.

Odkręcamy wydech za kolektorem (3 śruby) na środku i 2 śruby sprężynowe z tylu.

Tarcza cieplna idzie na bok i czołgamy się do tylu.

4 śruby na wale, 2 na "łamaniu" walu i wyciągamy wal.

teraz pod środek auta i sanki skrzyni biegów.

Odkręcamy resztę śrub mocujących skrzynie ( w sumie 8 ).

Kawka, papierosek wyciągamy przednie walki ze skrzyni i wracamy pod auto.

Czas na zapasy. mi zajęło dwie godziny. Łapiemy za skrzynie i na lewo raz, naprawo raz aż puści.

Warto skrzynie załapać jakim s pasem albo czymś, co by na głowę nam nie spadła.

Skrzynia wyciągnięta.

Piwo.

I z górki.

Łożysko trzymają dwie spinki. Wymieniamy w 30 sekund.

Odkręcamy docisk sprzęgła.

I czas na terror.

O tym to mi nikt K**A nie powiedział.

Kolo zamachowe jest zamontowane za pomocą śrub typu TORX PLUS (Torx Plus T-50)

Jak się obśmika taka to czapa. Mi kolega mechanik pomógł wyciągnąć jedna i zajęło mu to 2 godziny...

Do zamiany jeszcze potrzebujemy krótkie śrubki na kolo zamachowe.

Montujemy kolo i zakładamy tarcze sprzęgła. Przydałoby się narzędzie do trzymania tarczy "równo"

ale jak się nie ma to trzeba improwizować.

A cala reszta analogicznie.

Zgrzewka.

Auto śmigą, nie trzęsie, kreci na biegu jałowym 725-730rpm, wszystko działa, aż milo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...