Skocz do zawartości

Forester MY99 -------> Forester STI MY99


koli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :D

 

Znajomy właśnie stał się posiadaczem Forka MY99 i chce iść z modyfikacjami w kierunku STI, początkowo body kit :D Pisząc w jego imieniu (a jednocześnie myśląc samemu o zakupie Forestera i modach) chciałem zadać kilka pytań:

 

- jaki jest koszt body do Forestera STI i skąd to sprowadzić? (UK? z JP będzie pewnie drogo za samą przesyłkę...)

- czy ktoś z forum sprowadza takie rzeczy na zamówienie?

- czy znacie może jakieś linki do tego typu projektów? (forumowe znam :D )

 

Wiem, że są projekty na forum idące w kierunku STI, więc pewnie właściciele już się orientowali w sprawie części :D

 

Pozdrawiam

koli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość osób robiących jakieś mody, robi mechaniczny a nie wizualny upgrade.

na mechanikę też przyjdzie czas :mrgreen: Jak kupię swojego, będę właśnie zaczynał od mechaniki, ale znajomy wybrał odwrotną drogę :D

 

nie wiem czy te widziałeś http://www.bodykits.com/Subaru/Forester ... Body-Kits/

tak grzebiąc w google ciężko coś więcej znaleźć do my99

Właśnie problem w tym, że chciałby body od oryginalnego STI, a z tego co patrzyłem to mega rzadkość :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koli - ten tzw bodykit to zaden kokos - ani to ładnie wygląda, ani to użyteczne. Miałem kompletny bodykit z japońskiego stb - ale się go pozbyłem, bo jednak walory estetyczne do mnie dotarły, że to nie ta droga.

 

Jeżeli chodzi o dostępność części - to poza Japonią i Wyspami Brytyjskimi ciężko Ci będzie dostać oryginał. Auta, które trafiają z JPN do UK bardzo często mają te body kity demontowane. Do tej pory trafiłem na 1.5 forka z takim ospoilerowaniem. Nie spodziewam się też jakiegoś ich wysypu, więc pozostaje Ci tylko kosztowny import z JPN, jeżeli chcesz żeby to wyglądało jak w oryginale.

 

Modyfikacja, ktorą nadal uzupełniam u siebie, wprowdza także modyfikację zawieszenia - mam założony gwint Tein - a zatem założenie jakiegokolwiek bodykitu i jednoczesne postawienie forka nieco niżej - co daje sporą poprawę aerodynamiki i prowadzenia :mrgreen: - na naszych drogach jest praktycznie niewykonalne, żeby auta normalnie używać codziennie na drodze.

 

Możesz to podpowiedzieć swojemu koledze, a wiem co mówię z doświadczenia, chyba że kolega planuje niezmienioną wysokość budy.

 

Druga rada - niech znajomy otworzy sobie duuuuuuuże konto w banku - bo jeżeli chce iść grubo, to wymaga to nakładów, które nigdy się nie zwrócą, a nie ma co iść w półśrodki. :mrgreen: Ale trzymam kciuki, bo forki sf5 to moje ulubione auta. :mrgreen:

 

Ja osobiście wizualny upgrade ograniczyłem do grilla i niżej położonej budy zewnętrznie, a także zupełnie innego wnętrza - ze smaczkami dostępnymi w forkach s/tb, z których jeszcze mi trochę leży w garażu i czeka na swoją kolej....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siekla, osobiście jestem podobnego zdania jak Ty i pewnie większość osób modyfikujących Forki. Też bym się skupił na poprawie prowadzenia i osiągów. Jednak mój znajomy jest fanem JDM'u i pewnie tu tkwi przyczyna związana z chęcią zakupu tego body :D Może mu przejdzie, chociaż wątpię :lol:

Mógłbyś przybliżyć specyfikację Swojego silnika? (o ile to nie jest ściśle tajne) :oops: Bo jakoś w temacie w "nielegalu" nie doczytałem dokładnego spec'u.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś przybliżyć specyfikację Swojego silnika? (o ile to nie jest ściśle tajne) :oops: Bo jakoś w temacie w "nielegalu" nie doczytałem dokładnego spec'u.

W stopce ma linka do nielegala a tam wszystko jest opisane.

 

Wiem wiem, ale silnik jest opisany jako: nowy silnik /carfit/ na HBR, ACL itp... + prawie nowe głowice :mrgreen:

A mnie ciekawi co tam dokładniej siedzi i czy to inne turbo odpowiada głównie za taki "szał" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest zbudowany przez Edwina - na bazie nowego shortbloku, do którego zostały wsadzone graty od Sti - głowice pochodzą z imprezy - zostawione na razie wałki foresterowe - żeby miał nieco lepszy dół - do tego dołożona jest turbina vf35, przelotowy wydech z szerokim kołnierzem, a całość jest zaprogramowana przez Piotrka z Poznania :) - w sumie od podstaw można powiedzieć, bo fabryczne ECU zostało wymazane. Przemieszczone jest odcięcie. Auto jest nastawione na płynne rozwijanie mocy i powiem szczerze, że bardzo mi odpowiada jego charakterystyka.

 

Zresztą możesz popytać bartkafi, który teraz tym autem jeździ - jak mu sie jeździ itp.

 

Za taki "szał" to odpowiada głowa Edwina i Piotrka - bo jak oni są zadowoleni z pracy i sami przyznają, że auto im się podoba, to znaczy że wyszła im bardzo dobra robota. Jedynym ograniczeniem silnika w tym momencie sa wałki forkowe i skrzynia biegów. Ale przyjdzie pora na nową odsłonę auta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wymaga to nakładów, które nigdy się nie zwrócą, a nie ma co iść w półśrodki.
skąd ja to znam...? przekonałem się na własnej skórze... :mrgreen:

Anakinsky - no to jestes kolejnym dowodem na to - czy zobaczymy jakiś opis w nielegalu :twisted::mrgreen: - bo jestem ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wymaga to nakładów, które nigdy się nie zwrócą, a nie ma co iść w półśrodki.
skąd ja to znam...? przekonałem się na własnej skórze... :mrgreen:

Anakinsky - no to jestes kolejnym dowodem na to - czy zobaczymy jakiś opis w nielegalu :twisted::mrgreen: - bo jestem ciekawy

zobaczymy, tylko, póki co musze jakieś zdjęcia profi porobić... i mieć więcej czasu, a z tym krucho... :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koli, ważną sprawą jest planowanie kilka kroków do przodu. Np, jeśli chcesz inwestować w nowe felgi, pomyśl czy w najbliższym czasie nie zechcesz wstawić solidniejszych hamulców, bo wtedy warto sprawdzić czy nowe felgi wejdą na owe hamulce. Można w ten sposób uniknąć nietrafionych wydatków... przynajmniej jest szansa... tak myślę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koli, ważną sprawą jest planowanie kilka kroków do przodu. Np, jeśli chcesz inwestować w nowe felgi, pomyśl czy w najbliższym czasie nie zechcesz wstawić solidniejszych hamulców, bo wtedy warto sprawdzić czy nowe felgi wejdą na owe hamulce. Można w ten sposób uniknąć nietrafionych wydatków... przynajmniej jest szansa... tak myślę :mrgreen:

 

o to ważna i sprawdzona uwaga :idea: Trzeba wybiegać do przodu myślami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koli, ważną sprawą jest planowanie kilka kroków do przodu. Np, jeśli chcesz inwestować w nowe felgi, pomyśl czy w najbliższym czasie nie zechcesz wstawić solidniejszych hamulców, bo wtedy warto sprawdzić czy nowe felgi wejdą na owe hamulce. Można w ten sposób uniknąć nietrafionych wydatków... przynajmniej jest szansa... tak myślę :mrgreen:

 

o to ważna i sprawdzona uwaga :idea: Trzeba wybiegać do przodu myślami...

 

Wstępnie mam taki plan działania po zakupie Forka:

1. Hamulce

2. Felgi

3. Zawieszenie

4. Przekładnia

 

Ogólnie wszystko, co ma na celu poprawę prowadzenia i bezpieczeństwa.

 

A po tym wszystkim, to co najprzyjemniejsze, czyli poprawa osiągów. Wszystko rozkładam sobie w czasie, bo auto pewnie zostanie ze mną na dłużej, jako drugie :D Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Hamulce

2. Felgi

3. Zawieszenie

4. Przekładnia

Bardzo rozsądne podejście. Choć już widzę jak udaje Ci się wprowadzać kolejne modyfikacje bez choćby małego dłubnięcia przy osiągach silnika :roll:

Ale spoko, będziesz tak jak zdecydowana większość na tym forum. Ta pokusa jest zbyt słodka :mrgreen:

Powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć już widzę jak udaje Ci się wprowadzać kolejne modyfikacje bez choćby małego dłubnięcia przy osiągach silnika

 

hehehe no będzie ciężko, ale jakoś przez rok będę się musiał wstrzymać :D

 

Siekla, powiedz czy po tym jak zmieniłeś silnik instalacja LPG przechodzi duże zmiany :?: Bo jak już kupię, będę gazował Forka i wtedy bym wkładał instalację "pod większe moce", żeby nie robić nic dwa razy. Ale jak to jakaś kosmetyka, większe wtryski, program itp. to by było świetnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koli - możesz zrobić instalację z zapasem, ale każda zmiana będzie i tak pociągać za sobą konieczność korekt lub zmian.

 

U mnie po wymianie silnika, czekał mnie żmudny proces docierania, potem doszła nowa turbina i remap - co pociągnęło za sobą konieczność wymiany wtryskiwaczy na największe i remapowanie map gazowych u JAKO.

 

Na pewno na tzw. "dzień dobry" zakup od razu i zamontuj docelowy reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...