Skocz do zawartości

Silniki 2,0-2,5 - modele do 1998


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz moje ostatnie poszukiwania skupily sie na starych Legacach - taki samochod do sniegowego turlania sie po gorach zima :wink: naszly mnie takie pytania dotyczace silnikow:

1. czy wraz ze zmiana w 1994 roku kasty zmianie konstrukcyjnej poddane zostaly tez silniki?

2. wiem, ze silniki 2,5 do 98 roku oparte byly na 4 walkach rozrzadu - jak sytuacja wygladala przy silnikach 2,0 i 2,2.

3. Moze ktos sie orientuje - czy wycofanie z produkcji silnika 2,2 spowodowane bylo wzgledami technicznymi (awaryjnosc)?

 

Zdravim

Pumex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1) W przypadku mojego silnika róznica względem starszego modelu objawia się nieco lepszym przebiegiem momentu obrotowego, tak więc sądzę, że zmiany kosmetyczne.

ad. 2) Mam dwa wałki rozrządu, czyli OHC - na innych forach by się po takim tekście w czoło popukali, a tu proszę, w Subaru się da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy I byl produkowany poczatkowo z silnikiem 1,8 103 KM i 2,2 136 KM. Pod koniec produkcji doszedl silnik 2,0 115 KM, ktory znalazl sie w Legacy II prawie bez zmian. SIlnik 1,8 skreslono, a 2,2 zdlawiono na 128 KM, po roku podniesiono jego moc do 131 KM by po roku wycofac go z produkcji gdyz wszedl silnik 2,5 o mocy 150 KM. Silnik 2,2 byl chyba najbardziej niezawodny z tych wszystkich. Wycofano go ze wzgledu na maly popyt, podatkowo mial pojemnosc 2,3 l a nastepny 2,4. Wiec za kilka Eur podatku wiecej oferowal prawie 20 KM wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, zapomnialem o silniku 1,8 :)

natomiast z tego co mi sie wydawalo w wersji - rowniez po 1994 byla moc 136KM w silniku 2,2. Natomiast dla mnie to ciekawe co piszesz o zdlwaieniu mocy o te pare koni.

Szczerze mowiac ta wersja mi by w Legacu najbardziej odpowiadala, bo slyszalem sporo pozytywnych ocen (sam jezdzilem takim przez pare miesiecy). Natomiast wersja 2,5 (156KM) z tego co sie dowiedzialem (zreszta rowniez na wlasnym przykladzie :wink: ) miala przypadlosc wywizdywania uszczelki pod glowica> Natomiast faktycznie przy 4x4 byla calkiem dobra na trasie, bo nawet z AT nie mulila.

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze najpierw powiem ze mialem Legacy I 1,8 AT MY 90, potem Primere, nastepnie Legacy II 2,0 MT MY 95 i teraz mam Legacy II 2,2 AT MY 96. !,8 i automat to byla katastrofa, jedyny plus to trasa, na autostradzie osiagalem 8- 8,5 l na 100 km. 2,2 z automatem chodzi lepiej niz 2,0 manual, przy porownywalnym zuzyciu paliwa. Legacy II mial tylko wariant 128 i 131 KM silnika 2,2. Zmiany mocy sa spowodowane glownie innym ukladem dolotowym i wydechowym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem Legaca 2,5 z 98 z AT i calkiem zgrabnie sie to zbieralo - nawet bylem zaskoczony malo "szarpliwa" praca skrzyni biegow :) A teraz przejsciowo zastanawiam sie nad starym Legacy i korci mnie ta stara buda :) i tak ma to byc drugi samochod - przejsciowy - w gory i na snieg - stad pytania dotyczace silnika i zmian w nim zachodzacych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, 2,5 l niezle chodzi, choc roznica do 2,2 l nie jest az taka duza. Wszystkie silniki : 1,8, 2,0 i 2,2 w Legacy 1 i 2 byly dwuwalkowe. Modyfikacje silnika 2,2 mialy na celu obnizenie szkodliwosci spalin i zmniejszenie zuzycia paliwa. Skrzynia AT w Legacy 2 jest o wiele lepsza niz w jedynce, wiec moze lepiej rozejzyj sie za MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.5 mi troche "podpadł", kiedy w bardzo zadbanym egzemplarzu po 160tyś km zaczął grać panewką korbową. (2.5 DOHC z 97/98 roku)

Legacy II jest bardziej komfortowe, ciche i wygodne na długie podróże od starszego.

Mi bardzo podobała sie wersja z pneumatyczny regulowanym zwieszeniem, ale w polskich dziurawych warunkach długo nie pociągnie.... Z tym, ze wtedy mozna załozyć spręzyny i zwykłe amory.

Ale znam i takich, co chcą sprzedać legacy z 1995, bo wola starsze. Oferta chyba jeszcze aktualna sedan 2,2 automat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...