pumex1 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Poniewaz moje ostatnie poszukiwania skupily sie na starych Legacach - taki samochod do sniegowego turlania sie po gorach zima :wink: naszly mnie takie pytania dotyczace silnikow: 1. czy wraz ze zmiana w 1994 roku kasty zmianie konstrukcyjnej poddane zostaly tez silniki? 2. wiem, ze silniki 2,5 do 98 roku oparte byly na 4 walkach rozrzadu - jak sytuacja wygladala przy silnikach 2,0 i 2,2. 3. Moze ktos sie orientuje - czy wycofanie z produkcji silnika 2,2 spowodowane bylo wzgledami technicznymi (awaryjnosc)? Zdravim Pumex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 ad. 1) W przypadku mojego silnika róznica względem starszego modelu objawia się nieco lepszym przebiegiem momentu obrotowego, tak więc sądzę, że zmiany kosmetyczne. ad. 2) Mam dwa wałki rozrządu, czyli OHC - na innych forach by się po takim tekście w czoło popukali, a tu proszę, w Subaru się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Legacy I byl produkowany poczatkowo z silnikiem 1,8 103 KM i 2,2 136 KM. Pod koniec produkcji doszedl silnik 2,0 115 KM, ktory znalazl sie w Legacy II prawie bez zmian. SIlnik 1,8 skreslono, a 2,2 zdlawiono na 128 KM, po roku podniesiono jego moc do 131 KM by po roku wycofac go z produkcji gdyz wszedl silnik 2,5 o mocy 150 KM. Silnik 2,2 byl chyba najbardziej niezawodny z tych wszystkich. Wycofano go ze wzgledu na maly popyt, podatkowo mial pojemnosc 2,3 l a nastepny 2,4. Wiec za kilka Eur podatku wiecej oferowal prawie 20 KM wiecej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Fakt, zapomnialem o silniku 1,8 natomiast z tego co mi sie wydawalo w wersji - rowniez po 1994 byla moc 136KM w silniku 2,2. Natomiast dla mnie to ciekawe co piszesz o zdlwaieniu mocy o te pare koni. Szczerze mowiac ta wersja mi by w Legacu najbardziej odpowiadala, bo slyszalem sporo pozytywnych ocen (sam jezdzilem takim przez pare miesiecy). Natomiast wersja 2,5 (156KM) z tego co sie dowiedzialem (zreszta rowniez na wlasnym przykladzie :wink: ) miala przypadlosc wywizdywania uszczelki pod glowica> Natomiast faktycznie przy 4x4 byla calkiem dobra na trasie, bo nawet z AT nie mulila. Pozdrawiam Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Moze najpierw powiem ze mialem Legacy I 1,8 AT MY 90, potem Primere, nastepnie Legacy II 2,0 MT MY 95 i teraz mam Legacy II 2,2 AT MY 96. !,8 i automat to byla katastrofa, jedyny plus to trasa, na autostradzie osiagalem 8- 8,5 l na 100 km. 2,2 z automatem chodzi lepiej niz 2,0 manual, przy porownywalnym zuzyciu paliwa. Legacy II mial tylko wariant 128 i 131 KM silnika 2,2. Zmiany mocy sa spowodowane glownie innym ukladem dolotowym i wydechowym. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 ja mialem Legaca 2,5 z 98 z AT i calkiem zgrabnie sie to zbieralo - nawet bylem zaskoczony malo "szarpliwa" praca skrzyni biegow A teraz przejsciowo zastanawiam sie nad starym Legacy i korci mnie ta stara buda i tak ma to byc drugi samochod - przejsciowy - w gory i na snieg - stad pytania dotyczace silnika i zmian w nim zachodzacych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Fakt, 2,5 l niezle chodzi, choc roznica do 2,2 l nie jest az taka duza. Wszystkie silniki : 1,8, 2,0 i 2,2 w Legacy 1 i 2 byly dwuwalkowe. Modyfikacje silnika 2,2 mialy na celu obnizenie szkodliwosci spalin i zmniejszenie zuzycia paliwa. Skrzynia AT w Legacy 2 jest o wiele lepsza niz w jedynce, wiec moze lepiej rozejzyj sie za MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Silnik 2.5 mi troche "podpadł", kiedy w bardzo zadbanym egzemplarzu po 160tyś km zaczął grać panewką korbową. (2.5 DOHC z 97/98 roku) Legacy II jest bardziej komfortowe, ciche i wygodne na długie podróże od starszego. Mi bardzo podobała sie wersja z pneumatyczny regulowanym zwieszeniem, ale w polskich dziurawych warunkach długo nie pociągnie.... Z tym, ze wtedy mozna załozyć spręzyny i zwykłe amory. Ale znam i takich, co chcą sprzedać legacy z 1995, bo wola starsze. Oferta chyba jeszcze aktualna sedan 2,2 automat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi