Skocz do zawartości

Jak to jest z TPS-em(throttle position sensor)


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

OK, poprawiłem TPS, silnik odpala, za chwilę jadę na miasto i sprawdzę jak działa. Odczytałem też kody błędów jakie mi się pojawiły w ostatnich kilku dniach.

Jeden to 31 - czyli złe napięcie z TPS - ale pewnie jak teraz poprawiłem to się już z nim pożegnam na wieki ;)

Oraz nowość dla mnie 22 - czyli czujnik spalania stukowego. Nie mam pojęcia gdzie się znajduje by posprawadzać kable, ewentualnie ile taka przyjemność kosztuje przy wymianie.

Kocham elektrykę w starych autach, czuję się jak w Reanult Laguna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, poprawiłem TPS, silnik odpala, za chwilę jadę na miasto i sprawdzę jak działa. Odczytałem też kody błędów jakie mi się pojawiły w ostatnich kilku dniach.

Jeden to 31 - czyli złe napięcie z TPS - ale pewnie jak teraz poprawiłem to się już z nim pożegnam na wieki ;)

Oraz nowość dla mnie 22 - czyli czujnik spalania stukowego. Nie mam pojęcia gdzie się znajduje by posprawadzać kable, ewentualnie ile taka przyjemność kosztuje przy wymianie.

Kocham elektrykę w starych autach, czuję się jak w Reanult Laguna.

 

Blad knocka pojawia sie przez zle ustawienie TPS-a. Czujnik stuku jest na bloku pod przepustnica po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie bardzo pozytywan odmiana po testach :) Auto jeździ normalnie, może nieco jeszcze szarpie, ale może to moje odbieranie nirówności na drodze, "change car/engine" jeszcze się nie zapaliło, zobaczymy jutro rano. Fajna sprawa z tą regulacją :) Subaru coraz bardziej mi się podoba :)

No to cieszę się, ze TPS i knock sensor są powiązane, jest szansa, że to koniec moich elektrycznych przygód. Teraz czekam na śmierć sprzęgła, ma już 174 tys km i w sumie powinno niedługo powiedzieć pa pa (zazwyczaj padają przy 160tkm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u Jako celem przywrócenia po moich elektrycznych zabawach z autem instalacji gazowej do życia. Okazało się, ze TPS założony według wskazówek Legacy96 miał napięcie 0,36V :) Czyli prawie ideał, z podpiętym miernikiem Jako doregulował go do 0,4V jak to powinno być w wolnossących. Potem poprawił błędy poprzedniego elektryka w instalacji (odcięte druty do monitorowania wtrysków przez komp gazowy) i auto jeździ rewelacyjnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u Jako celem przywrócenia po moich elektrycznych zabawach z autem instalacji gazowej do życia. Okazało się, ze TPS założony według wskazówek Legacy96 miał napięcie 0,36V :) Czyli prawie ideał, z podpiętym miernikiem Jako doregulował go do 0,4V jak to powinno być w wolnossących. Potem poprawił błędy poprzedniego elektryka w instalacji (odcięte druty do monitorowania wtrysków przez komp gazowy) i auto jeździ rewelacyjnie :)

 

Super tanio :) ceny gazu wróciły na wiosne do normy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze nie do końca, bo widzę, ze wiszą na BP (a tam jest gaz dobry - bo nie zasyfiony) po 2,09 -2,06 - a na trasie Katowickiej był już nawet po 1,93. Z drugiej strony benzyna poszła w górę :(

a ceny hurtowe idą w górę nadal więc na stacjach jeszcze podskoczy :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...