Skocz do zawartości

Impreza 125KM vs. 160KM


iMan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem w miarę świeżym urzytkownikiem forum, i noszę sie już czas jakiś z kupnem mojej pierwszej subarki. :)

Chciałbym sie dowiedzieć jaka jest różnica pomiedzy tymi silnikami, oraz jak ten 125km ewentualnie podatny jest na modyfikacje podnoszące moc...

tylko nie piszcie że jak chce wiecej mocy to zebym kupil wrx albo sti, bo po prostu nie moge, i tyle mocy mialbym za duzo ;) wiec jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem w miarę świeżym urzytkownikiem forum, i noszę sie już czas jakiś z kupnem mojej pierwszej subarki. :)

Chciałbym sie dowiedzieć jaka jest różnica pomiedzy tymi silnikami, oraz jak ten 125km ewentualnie podatny jest na modyfikacje podnoszące moc...

tylko nie piszcie że jak chce wiecej mocy to zebym kupil wrx albo sti, bo po prostu nie moge, i tyle mocy mialbym za duzo ;) wiec jak to wygląda?

Suche dane techniczne możesz sobie porównać np tutaj: http://www.4impreza.pl/ Mocniejsza wersja lepiej przyspiesza do setki, ale w codziennym użytkowaniu ważniejszy jest moment obrotowy, którego wartość się nie zmieniła (ale występuje przy niższych obrotach - powinien mieć lepszy "dół"). Z tego, co słyszałem, w codziennym użytkowaniu wielkiej różnicy nie ma, za to w mocniejszej wersji trudniej reguluje się zawory (pod kątem ewentualnego LPG)

Jeśli potrzebujesz mocniejszych wrażeń masz dwa rozwiązania: poszukać wersji 2,5 (spoko pod gaz), kupić kombi, które jest wyposażone w reduktor (turbo dla ubogich :lol: ), które może uprzyjemnić dynamiczną jazdę. Oczywiście możesz połączyć oba: 2,5 z reduktorem...

 

Jeśli chodzi o podnoszenie mocy to wolnossące imprezy są dość odporne na takie zabiegi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem i jednym i drugim. W dynamice jazdy przepaść na korzyść 160KM, spalanie niewiele większe, trakcja również na plus dla 160KM. Specjaliści od Subaru odradzają wszelkie modyfikacje silników N/A, ewentualnie w celach wizualno-dżwiękowych, np. tłumik... :wink: Zdecydowanie polecam 160KM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko że tak trudno znaleźć egzemplarz w dobrym stanie i w cenie takiej jaką mogę przeznaczyc.

 

Chciałem sie jeszcze dowiedzieć jak z żywotnością tych silników N/A? jakich przebiegów dojeżdża to bezawaryjnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sie jeszcze dowiedzieć jak z żywotnością tych silników N/A? jakich przebiegów dojeżdża to bezawaryjnie?

N/A są praktycznie niezniszczalne ... moja poprzednia imprezka (1,6 :D ) przejechała ponad 300kkm (z czego pewnie połowa na LPG) i silnik nawet oleju nie chciał brać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebachon, między którymi modelami były takie różnice w prowadzeniu? Nie miałem okazji jeździć, ale oglądałem podwozia I różnic nie zauważyłem... Również elastyczność bazuje na momencie obrotowym więc chyba trzeba trzymać wysokie obroty, żeby dostrzec różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trakcja również na plus dla 160KM

 

 

z czego to wynika?

 

-- 6 mar 2012, o 12:48 --

 

UWAGA

2.0 DOHC 160KM może miec nierozwiazaywalny problem z dziura w obr 2000-3000obr/min

 

-- 6 mar 2012, o 12:49 --

 

2.0 SOHC 125KM jest niezniszczalny i do 3000obr/min jezdzi identycznie jak 2.0 DOHC 160KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trakcja również na plus dla 160KM

 

 

z czego to wynika?

 

-- 6 mar 2012, o 12:48 --

 

UWAGA

2.0 DOHC 160KM może miec nierozwiazaywalny problem z dziura w obr 2000-3000obr/min

 

-- 6 mar 2012, o 12:49 --

 

2.0 SOHC 125KM jest niezniszczalny i do 3000obr/min jezdzi identycznie jak 2.0 DOHC 160KM

 

Może to tylko wrażenie, ale odczuwalne jest sztywniejsze zawieszenie 160KM, przez co lepiej wchodzi w zakręty.

 

Problem dławienia silnika niestety jest faktem, ale można sobie z nim radzić - jest odpowiedni topic na forum. Polecam lekturę.

 

Moje imprezy N/A praktycznie w ogóle nie brały oleju (śladowo), nawet przy ostrym kręceniu obrotów. Kolega z forum, który kupił ode mnie tę 160-konną, ma już 120 tysięcy na liczniku i silnik jak nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w wrx'ach roczniki 2004/5 Jak silniki znoszą gaz?

 

-- Wt mar 06, 2012 2:51 pm --

 

Problem dławienia silnika niestety jest faktem, ale można sobie z nim radzić - jest odpowiedni topic na forum. Polecam lekturę.

 

Moje imprezy N/A praktycznie w ogóle nie brały oleju (śladowo), nawet przy ostrym kręceniu obrotów. Kolega z forum, który kupił ode mnie tę 160-konną, ma już 120 tysięcy na liczniku i silnik jak nówka.

 

Mógłbym poprosić linka bo nie moge znaleźć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
A w wrx'ach roczniki 2004/5 Jak silniki znoszą gaz?

subaru i gaz moim zdanie nie zabardzo a WRX to juz odpada

jak jest problem z budżetem na paliwo to lepiej kup A4 1.9TDI 130+chip Quattro albo BMW 330xd lub Leona TDI 4x4 auta w miare zwawe i ekonomiczne, a posiadając WRXa to bedziesz miał jeszcze inne (czasem duże) wydatki niż paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...