Pablo2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Mam zamiar zakupić stabilizator tylny od STi od jednego z forumowiczów ... ale zastanawiamy się jaka jest różnica w grubości między STi a WRX ... możecie podpowiedzieć ? Nie mierzyłem u siebie w WRX-ie jaka średnica bo obecnie nie mam dostępu do kanału a kłaść pod niego mi się nie chce ... i jeszcze jedno pytanie ... co zyskam ? zmniejszenie podsterowności ? ... jeżeli będzie mocniejszy to wiadomo że WRX nie będzie się tak kładł na zakrętach ale co jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Jeśli zmienisz tylko tylko tylni to możesz zauważyć wzrost nadsterowności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 WRX ma 17mm, a STi 20mm, przy czym pasować będzie do WRX tylko taki z STi<05, no chyba, że łączniki i mocowanie też się zmieni na te z STi. Powinno być bardzie nadsterownie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 WRX ma 17mm, a STi 20mm, przy czym pasować będzie do WRX tylko taki z STi<05, no chyba, że łączniki i mocowanie też się zmieni na te z STi. Powinno być bardzie nadsterownie. stabilizator z STi 03 więc z tego co przeczytałem będzie pasował nadsterowne ? to świetnie nie pozostaje nic innego jak kupić staba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Dzięki za pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 nie musiałem się na śniegu tarzać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 WRX ma 17mm, a STi 20mm, przy czym pasować będzie do WRX tylko taki z STi<05, no chyba, że łączniki i mocowanie też się zmieni na te z STi. Powinno być bardzie nadsterownie. Nie wszystkie roczniki miały 17mm, dopiero chyba od 2004 czy 2005, wcześniej było 20mm. Tutaj masz katalog i można sprawdzić po roczniku jakiej grubości staby masz standardowo. http://opposedforces.com/parts/impreza A co do poprawy prowadzenia to się zgadza w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Zerknąłem w linka i wychodzi na to, że mam 20 mm :roll: a WRX 2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Czyli jednak tarzanko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 hehehehehe no niestety ... jutro potarzam się z suwmiarką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice daj znać czy coś się zmieniło :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice daj znać czy coś się zmieniło :wink: No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice daj znać czy coś się zmieniło :wink: No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink: Szkoda, że nie sprawdziłeś na suchym bo na śniegu mój WRX z ori stabem też się zrobił nadsterowny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zerknąłem w linka i wychodzi na to, że mam 20 mm :roll: a WRX 2004 A pomuczek? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice daj znać czy coś się zmieniło :wink: No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink: Szkoda, że nie sprawdziłeś na suchym bo na śniegu mój WRX z ori stabem też się zrobił nadsterowny Znajdź teraz suchy asfalt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Wrx ma 20 mm i sti tez tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Ja u siebie zmieniłem i przód i tył na sti - dziś może potestuje różnice daj znać czy coś się zmieniło :wink: No więc poupalałem ciut na lodzie. Co prawda długo z tym stabem ori wrx nie jeździłem, ale teraz wydaje mi się że auto dużo chętniej lata bokiem niż przedtem ( co potwierdzili też moi znajomi z którymi byłem i też jeździli moim autem ). Stało się też jakby bardziej przewidywalne :wink: Nie wiem może to placebo, ale takie odniosłem wrażenia. Także ja nie żałuję tego "groszowego" modu :wink: Szkoda, że nie sprawdziłeś na suchym bo na śniegu mój WRX z ori stabem też się zrobił nadsterowny Znajdź teraz suchy asfalt nawet nie chcę szukać -- Pn sty 16, 2012 1:53 pm -- Po pomiarze okazało się że stabilizator ma 20 mm :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Toś zasiał Nie przypuszczam ,by materiał był twardszy-ską to info.Ale może masz rację. Przy tym samym materiale jest to tak: Pomijając końce staba i traktując, że skręcaniu podlega jego w zasadzie prosta część(błąd nie jest tu duży)to przykładowo: zwiększysz średnicę 2 razy-sztywność 16 razy - utopia zwiększysz średnicę z 20 na 22 mm -sztywność prawie1,5 razy (o 46 %) zwiększysz średnicę z 22 na 23 mm -sztywność 1.2 razy (o 20%) Szybko rośnie sztywność wrazze średnicą. Pamiętaj,że na równym będzie dobrze, ale na dziurawym cały tył może skakać, gdy jedno koło pójdzie w górę to drugie stab będzie podrzucał i hamowania niestabilne nieco wszystko z umiarem. pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Toś zasiał Nie przypuszczam ,by materiał był twardszy-ską to info.Ale może masz rację. Przy tym samym materiale jest to tak: Pomijając końce staba i traktując, że skręcaniu podlega jego w zasadzie prosta część(błąd nie jest tu duży)to przykładowo: zwiększysz średnicę 2 razy-sztywność 16 razy - utopia zwiększysz średnicę z 20 na 22 mm -sztywność prawie1,5 razy (o 46 %) zwiększysz średnicę z 22 na 23 mm -sztywność 1.2 razy (o 20%) Szybko rośnie sztywność wrazze średnicą. Pamiętaj,że na równym będzie dobrze, ale na dziurawym cały tył może skakać, gdy jedno koło pójdzie w górę to drugie stab będzie podrzucał i hamowania niestabilne nieco wszystko z umiarem. pozdr. O taka informację mi chodziło Czyli jak mam 20 mm a STi-aj ma 20 mm to zakupić grubszy i się poprawi ... placebo to trochę za mało :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Pablo2, tak. Daj 22 mm,jeśli taki osiągalny.Bo grubszy bedzie chyba zbyt sztywny dla tych samych sprężyn. Ale ja tego nie mam i fajnie gdyby ktoś po testach tego seta się wyraził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Pablo2, tak. Daj 22 mm,jeśli taki osiągalny.Bo grubszy bedzie chyba zbyt sztywny dla tych samych sprężyn. Ale ja tego nie mam i fajnie gdyby ktoś po testach tego seta się wyraził. Jak coś znajdę i zamontuję to dam znać :wink: Patrzyłem w necie są 22 mm, ale nowe ok 1k ... za kawałek pręta 1k :shock: chyba za używanym się rozejrzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 tylko ten z sti jest z innej stali ( twardszej podobno ). Toś zasiał Nie przypuszczam ,by materiał był twardszy-ską to info.Ale może masz rację. Przy tym samym materiale jest to tak: Pomijając końce staba i traktując, że skręcaniu podlega jego w zasadzie prosta część(błąd nie jest tu duży)to przykładowo: zwiększysz średnicę 2 razy-sztywność 16 razy - utopia zwiększysz średnicę z 20 na 22 mm -sztywność prawie1,5 razy (o 46 %) zwiększysz średnicę z 22 na 23 mm -sztywność 1.2 razy (o 20%) Szybko rośnie sztywność wrazze średnicą. Pamiętaj,że na równym będzie dobrze, ale na dziurawym cały tył może skakać, gdy jedno koło pójdzie w górę to drugie stab będzie podrzucał i hamowania niestabilne nieco wszystko z umiarem. pozdr. Info o twardszej stali dostałem w Bajecznej. Nie wydaje mi się żeby do STI ładowali identyczne jak do WRX'a no więc skoro nie różnią się średnicą to czym :?: Może ktoś mnie/nas uświadomi :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Info o twardszej stali dostałem w nie-ASO. Nie wydaje mi się żeby do STI ładowali identyczne jak do WRX'a no więc skoro nie różnią się średnicą to czym :?: Może ktoś mnie/nas uświadomi :?: I co, udało się znaleźć odpowiedź ? bo nurtuje mnie dokładnie to samo pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bierny Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 odświeżę temat :wink: montaż stabilizatora Whiteline 22mm w WrX 06 jest p&p ?? http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=BSR36Z Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 odświeżę temat :wink: montaż stabilizatora Whiteline 22mm w WrX 06 jest p&p ?? http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=BSR36Z Potrzebujesz jeszcze do tego łączniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się