Skocz do zawartości

Wymiana sprzęgła Gt 00'


kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety dopadło mnie.

V bieg przy 4000obr wciskam pedał i gdy sprężarka zacznie pompować zrywa sie sprzęgło.

A ze na sylwestra chce w góry jechać to akcja bedzie calkiem szybka.

Sprzęgło idzie do regeneracji (prosze nie pisać ze nie warto itd) w CRXie regenerowałem a potem pod turbo dalem do przerobki na spieka którego tez pozniej regenerowałem i za kazdym razem bylem zadowolony.

 

Temat założyłem powniewaz nie znalazłem instrukcji, swoistego know how jak zrzucic skrzynie a wydaje mi sie ze kiedys cos takiego czytałem.

Czy chciałoby sie komuś opisać procedure ewentualnie moze ktoś pamieta jak odkopac temat w ktorym wydaje mi sie ze juz to było opisane?

 

Mechanicznie jestem sprytny wiem dam rade:) W CRXie przelozenia wymienialem wiec sprzeglo to nie problem ale warto wiedziec o detalach jak cwieczki mocujace pol os do skrzyni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz o której warto wspomnieć skoro już wiesz jak wypiąć półosie ze skrzyni :wink:

chodzi o wałek łożyska sprzęgła który musisz wyciągnąć żeby widełki puściły łożysko, w tym celu odkręcasz korek kluczem ampulowym, wkręcasz śrubę bodajże 6 i wyciągasz wałek

korek znajdziesz w obudowie skrzyni koło rozrusznika, resztę sukcesywnie odkręcasz i wyciągasz skrzynie :wink:

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrocie musisz zlac olej ze skrzyni odkrecic oslone tylnego dyfra odkrecic wal od dyfra odkrecic podpore walu wyjac wal ze skrzyni :) wyjac zabezpieczenia polosi z przegubow wewnetrznych ( takie waleczki ) ja zeby wyjac poloski wypinam sworznie odkrecasz wydech od turbo ( zdejmujesz downpipe ja zeby nie bujac sie z uszczelnianiem wydechu zdejmuje go w calosci ). Od gory musisz zdjac intercooler odkrecic wysprzeglik odkrecic gorne mocowanie skrzyni tzw kosc odpiac akumulator i pamietaj o "walku" na ktorym chodzi lapa sprzegla zeby go wyjac odkrecasz zaslepke na klucz ampulowy z lewej strony skrzyni i wyciagasz walek, nastepnie odkrecasz skrzynie dwie sruby od skrzyni trzymaja rozrusznik jak juz odkrecisz wszystko zostaje ci jeszcze odkrecic poduszke od skrzyni i mocowanie od budy nastepnie troche szarpania zeby ja rozkleic i fru skrzynia na dol :) jak juz zdemontujesz sprzeglo to warto wymienic od razu uszczelniacz walu ktory jest za kolem zamachowym :) powodzenia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiedzi będą w niebo wzięci jak im w świąteczny poniedziałek urządzę taką rewolucję w garażu :twisted:

Nie ma lekko ale lubie to:mrgreen:

Dziekuję serdecznie

Miłych, ciepłych, rodzinnych świąt (nie takich jak moje :| )

 

-- Pt gru 23, 2011 5:16 pm --

 

Aaaaa szanowni Panowie jeszcze pytanko odnośnie narzędzi!!

Czy będzie potrzebne coś nietypowego?

Jak pierwszy raz w CRXie wymieniałem sprzęgło i zobaczyłem 12to kątne śrubki to się załamałem ze już kaplica:)

Czy będą niezbędne jakieś wybijaki bezwładnościowe albo inne dziwadła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niee zadne specjalne klucze nie sa potrzebne. Robiac to pierwszy raz bez napinki i wiedzy jak zajelo mi to jakies 5 godz w jedna osobe. Teraz jestem to w stanie zrobic 2 razy szybciej. Kwestia w treningu i wprawy :P Nie jest to tak trudne jak sie moze wydawac. Koledzy opisali Ci to bardzo dobrze. Ja stracilem jakies 15-20 min na to ze skrzynia wisiala na lozysku bo niewiedzialem ze trzeba odkrecic srubke zeby wkrecic srubke ;) zeby wyjac "sworzen" od lapy sprzegla.

 

Nie tylko Ty masz problem. Ja montowalem rozporke i urecily mi sie 2 szpilki od poduszek McPersona i tez szybka akcja bedzie w srode rzeby w piatek na sylwka wyjechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ja pierdziu ale masakra!!

Mialo byc tak latwo :P

Nic a nic skrzynia nie chciala sie odlepic od bloku.

Szukalismy w necie, ogladalismy filmik, przegladalismy manuala ze moze gdzies jakas srubka trzyma.

Bez mlota nie idzie robota. Trzeba bylo mega silowo wbijac klin miedzy.

Dwa cwieczki (kolki ustalajac) trzymaly ciut mocniej niz powinny :)

Najwieksza lipa ze sprzeglo wyglda nie najgorzej.

Lozysko w kole zamachowym zupelny smietnik ale sama tarcza sprzegla mimo ze nowa nie jest to do nitow jeszcze troche zostalo. Nawet widac naciecia okladziny.

Jutro z rana lece na burakowska ale boje sie co tam uslysze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MASAKRA!!

4h walczyliśmy i skrzynia nie chce wskoczyć.

Jedyne co mi do głowy wpada to nowe łożysko w kole zamachowym może być za ciasne.

A ze do kumpla przyjechała dziewczyna z Elbląga to mogę się pożegnać z sylwestrem w górach:(

 

:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim czy odkręciliście tę zaślepkę na klucz imbus pod rozrusznikiem? A druga sprawa jeśli przy składaniu sprzęgła tarcza przesunęła się względem docisku o nawet 2mm to nie masz szans wcisnąć skrzyni bo wałek nie trafi w łożysko.Odkręć docisk i przy użyciu innego wałka lub czegoś podobnego wycentruj tarczę i docisk i poskręcaj jeszcze raz,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahaha tak wygladala tarcza u kumpla po regeneracji na wloskiej okladzinie

Po reklamacji podobno :lol: pojawila sie japonska i smigal 2 lata az wlozyl exedy z racji kompresora.

 

Panowie moja wina:) Tarcza na oko byla pol milimetra no moze jeden ciut w bok. Poprawilem i skrzynia wskoczyla jak marzenie.

Skladanie wraz ze sprzataniem zajelo 3h.

 

Ale jest lipton!!!!

Check engine nie gasnie i fura cos nie mrawo chodzila.

Normalnie po przekreceniu kluczyka check zapalal sie na chwilke gasl i mozna bylo odpalac.

Teraz nie gasnie:( Gasnie dopiero w momencie odpalania. Zlaczylem zielone kostki ale nic bledow nie mryga tylko pali sie check i wiatraki szaleja. Zlaczylem rowniez czarne w celu resetowania. Porozpinalem wszystko i teraz auto pracuje normalnie i po garazu rundke zrobilem i niby wszystko gra. Ale nie podoba mi sie ze wczesniej kontrolka znikala a teraz znika dopiero przy odpalaniu. Czy mam jakies schizy?

Jezdzic i nie ogladac sie za siebie jak ktos tu kiedys napisal czy mam zaczac zarywac nocki ze zaraz sie cos wysypie:)

 

Baj de łej:

Regeneracja 450zl (Radzikowski dla odmiany od Wróbla :) )

Lozysko wyciskowe JC 48zl / sachs 280zl / potem rozne przez 300 do 600 jak dobrze pamietam :)

Lozysko kola zamachowego sachsa 20zl

Ceny bez znizek w IC.

Wkur podczas wciskania skrzyni na niewycentrowana tarcze bezcenne

 

Czy ktos wazyl kiedys 5MT?

 

-- Pt gru 30, 2011 8:53 am --

 

Dobra dobra mam schizy

 

Dziekuje serdecznie za pomoc i polecam robote:)

Auto jezdzi i to pozwala zapomniec o bólu miesni i siniakach :)

Pierwszy raz nigdy nie jest latwy :)

Teraz wiem ze drugi raz uwinelibysmy sie w uczciwe pol dnia.

 

Jeszcze raz dzieki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...