kukus Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Niestety dopadło mnie. V bieg przy 4000obr wciskam pedał i gdy sprężarka zacznie pompować zrywa sie sprzęgło. A ze na sylwestra chce w góry jechać to akcja bedzie calkiem szybka. Sprzęgło idzie do regeneracji (prosze nie pisać ze nie warto itd) w CRXie regenerowałem a potem pod turbo dalem do przerobki na spieka którego tez pozniej regenerowałem i za kazdym razem bylem zadowolony. Temat założyłem powniewaz nie znalazłem instrukcji, swoistego know how jak zrzucic skrzynie a wydaje mi sie ze kiedys cos takiego czytałem. Czy chciałoby sie komuś opisać procedure ewentualnie moze ktoś pamieta jak odkopac temat w ktorym wydaje mi sie ze juz to było opisane? Mechanicznie jestem sprytny wiem dam rade:) W CRXie przelozenia wymienialem wiec sprzeglo to nie problem ale warto wiedziec o detalach jak cwieczki mocujace pol os do skrzyni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Jest jeszcze jedna rzecz o której warto wspomnieć skoro już wiesz jak wypiąć półosie ze skrzyni :wink: chodzi o wałek łożyska sprzęgła który musisz wyciągnąć żeby widełki puściły łożysko, w tym celu odkręcasz korek kluczem ampulowym, wkręcasz śrubę bodajże 6 i wyciągasz wałek korek znajdziesz w obudowie skrzyni koło rozrusznika, resztę sukcesywnie odkręcasz i wyciągasz skrzynie :wink: Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 W FAQ powinieneś coś znaleźć. Szukaj tu -> http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103254 I tu -> http://bbs.scoobynet.com/technical-topi ... dated.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castrol Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 w skrocie musisz zlac olej ze skrzyni odkrecic oslone tylnego dyfra odkrecic wal od dyfra odkrecic podpore walu wyjac wal ze skrzyni wyjac zabezpieczenia polosi z przegubow wewnetrznych ( takie waleczki ) ja zeby wyjac poloski wypinam sworznie odkrecasz wydech od turbo ( zdejmujesz downpipe ja zeby nie bujac sie z uszczelnianiem wydechu zdejmuje go w calosci ). Od gory musisz zdjac intercooler odkrecic wysprzeglik odkrecic gorne mocowanie skrzyni tzw kosc odpiac akumulator i pamietaj o "walku" na ktorym chodzi lapa sprzegla zeby go wyjac odkrecasz zaslepke na klucz ampulowy z lewej strony skrzyni i wyciagasz walek, nastepnie odkrecasz skrzynie dwie sruby od skrzyni trzymaja rozrusznik jak juz odkrecisz wszystko zostaje ci jeszcze odkrecic poduszke od skrzyni i mocowanie od budy nastepnie troche szarpania zeby ja rozkleic i fru skrzynia na dol jak juz zdemontujesz sprzeglo to warto wymienic od razu uszczelniacz walu ktory jest za kolem zamachowym powodzenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukus Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Sąsiedzi będą w niebo wzięci jak im w świąteczny poniedziałek urządzę taką rewolucję w garażu Nie ma lekko ale lubie to:mrgreen: Dziekuję serdecznie Miłych, ciepłych, rodzinnych świąt (nie takich jak moje :| ) -- Pt gru 23, 2011 5:16 pm -- Aaaaa szanowni Panowie jeszcze pytanko odnośnie narzędzi!! Czy będzie potrzebne coś nietypowego? Jak pierwszy raz w CRXie wymieniałem sprzęgło i zobaczyłem 12to kątne śrubki to się załamałem ze już kaplica:) Czy będą niezbędne jakieś wybijaki bezwładnościowe albo inne dziwadła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 kukus, tutaj masz procedurę wymiany sprzęgła http://www.youtube.com/watch?v=a4WzPPq4cWA. Co prawda to już WRX Newage, ale chyba sama procedura drastycznie się nie różni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Niee zadne specjalne klucze nie sa potrzebne. Robiac to pierwszy raz bez napinki i wiedzy jak zajelo mi to jakies 5 godz w jedna osobe. Teraz jestem to w stanie zrobic 2 razy szybciej. Kwestia w treningu i wprawy Nie jest to tak trudne jak sie moze wydawac. Koledzy opisali Ci to bardzo dobrze. Ja stracilem jakies 15-20 min na to ze skrzynia wisiala na lozysku bo niewiedzialem ze trzeba odkrecic srubke zeby wkrecic srubke zeby wyjac "sworzen" od lapy sprzegla. Nie tylko Ty masz problem. Ja montowalem rozporke i urecily mi sie 2 szpilki od poduszek McPersona i tez szybka akcja bedzie w srode rzeby w piatek na sylwka wyjechac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukus Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 o ja pierdziu ale masakra!! Mialo byc tak latwo Nic a nic skrzynia nie chciala sie odlepic od bloku. Szukalismy w necie, ogladalismy filmik, przegladalismy manuala ze moze gdzies jakas srubka trzyma. Bez mlota nie idzie robota. Trzeba bylo mega silowo wbijac klin miedzy. Dwa cwieczki (kolki ustalajac) trzymaly ciut mocniej niz powinny Najwieksza lipa ze sprzeglo wyglda nie najgorzej. Lozysko w kole zamachowym zupelny smietnik ale sama tarcza sprzegla mimo ze nowa nie jest to do nitow jeszcze troche zostalo. Nawet widac naciecia okladziny. Jutro z rana lece na burakowska ale boje sie co tam uslysze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 oj widzę nie za fajny świąteczny psikus ze sprzęgłem :x :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukus Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 MASAKRA!! 4h walczyliśmy i skrzynia nie chce wskoczyć. Jedyne co mi do głowy wpada to nowe łożysko w kole zamachowym może być za ciasne. A ze do kumpla przyjechała dziewczyna z Elbląga to mogę się pożegnać z sylwestrem w górach:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Przede wszystkim czy odkręciliście tę zaślepkę na klucz imbus pod rozrusznikiem? A druga sprawa jeśli przy składaniu sprzęgła tarcza przesunęła się względem docisku o nawet 2mm to nie masz szans wcisnąć skrzyni bo wałek nie trafi w łożysko.Odkręć docisk i przy użyciu innego wałka lub czegoś podobnego wycentruj tarczę i docisk i poskręcaj jeszcze raz,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castrol Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Jakby nie odkrecil tego imbusa to raczej skrzyni by nie wyjal!!! lozysko nie ma nic do wskoczenia skrzyni raczej zle wycentrowales tarcze i walek nie chce wejsc w kolo zamachowe. nasmaruj dobrze i przetrzyj papierem sciernym kolki ustalajace w skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 lozysko nie ma nic do wskoczenia skrzyni bo wałek nie trafi w łożysko Mowa o łożysku w kole zamachowym w które wchodzi końcówka wałka,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rio_czwa Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jak tarcza nie wygląda źle to pewnie lepiej niż moja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukus Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Hahahaha tak wygladala tarcza u kumpla po regeneracji na wloskiej okladzinie Po reklamacji podobno pojawila sie japonska i smigal 2 lata az wlozyl exedy z racji kompresora. Panowie moja wina:) Tarcza na oko byla pol milimetra no moze jeden ciut w bok. Poprawilem i skrzynia wskoczyla jak marzenie. Skladanie wraz ze sprzataniem zajelo 3h. Ale jest lipton!!!! Check engine nie gasnie i fura cos nie mrawo chodzila. Normalnie po przekreceniu kluczyka check zapalal sie na chwilke gasl i mozna bylo odpalac. Teraz nie gasnie:( Gasnie dopiero w momencie odpalania. Zlaczylem zielone kostki ale nic bledow nie mryga tylko pali sie check i wiatraki szaleja. Zlaczylem rowniez czarne w celu resetowania. Porozpinalem wszystko i teraz auto pracuje normalnie i po garazu rundke zrobilem i niby wszystko gra. Ale nie podoba mi sie ze wczesniej kontrolka znikala a teraz znika dopiero przy odpalaniu. Czy mam jakies schizy? Jezdzic i nie ogladac sie za siebie jak ktos tu kiedys napisal czy mam zaczac zarywac nocki ze zaraz sie cos wysypie:) Baj de łej: Regeneracja 450zl (Radzikowski dla odmiany od Wróbla ) Lozysko wyciskowe JC 48zl / sachs 280zl / potem rozne przez 300 do 600 jak dobrze pamietam Lozysko kola zamachowego sachsa 20zl Ceny bez znizek w IC. Wkur podczas wciskania skrzyni na niewycentrowana tarcze bezcenne Czy ktos wazyl kiedys 5MT? -- Pt gru 30, 2011 8:53 am -- Dobra dobra mam schizy Dziekuje serdecznie za pomoc i polecam robote:) Auto jezdzi i to pozwala zapomniec o bólu miesni i siniakach Pierwszy raz nigdy nie jest latwy Teraz wiem ze drugi raz uwinelibysmy sie w uczciwe pol dnia. Jeszcze raz dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 ostatnio zamawiałem łożysko koła zamachowego w nie-ASO i bez problemu pasowało, przy okazji możesz sprawdzić uszczelniacz wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1damii Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Pamięta ktoś jaka powinna być grubość tarczy sprzęgłowej w WRX ? Chodzi o nową seryjną tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się