Skocz do zawartości

Los pedardos w mojos wydechos


kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czemu raz strzeli a raz nie?

Końcowy tłumik prodrive i wycięty pierwszy i lub jedyny katalizator.

Pytanie pojawiło się ponieważ czasami sobie strzeli a czasami nie.

Co ciekawe zauważyłem że bardziej ochoczo strzela bawiąc się gazem w przedziale 2-3tys obr.

Wpływ na to ma otwarta / zamknięta pętla czy jak to się nazywa w kompie czyli z lub bez uwzględnienia sondy czy jest jakiś inny powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam seryjny kolektor seryjny katalizator i dalej tylko rure 2,5" i tez "strzela", a zwlaszcza wlasnie jak sie z duzych obrotow bawi gazem. Tak jest zmiana cisnienia w ukladzie czy cos takiego, dodanie paliwa ktore sie nie spala w cylindrach tylko w wydechu nie wiem. Wiem ze strzela i w kazdym samochodzie, ktory mialem tak bylo wiec to chyba normalne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze strzela i w kazdym samochodzie, ktory mialem tak bylo wiec to chyba normalne

 

 

Jak auto jest seryjne albo bliskie seryjnemu to...tak strzelać nie powinno. I tak jak piszesz - powodem jest zdrowe przelanie i niedopalenie części paliwa w cylindrach. Auto przelane w porównania do auta z właściwie zbilansowaną mieszanką jest mułowate.

 

A dlaczego jest przelane ? Albo zdecydowanie za dużo paliwa w mieszance, albo zdecydowanie za mało powietrza. A dlaczego ? Albo walnięta lambda, albo powolutku "siadająca" przepływka, albo lejący wtryskiwacz, albo przytkany dolot albo....na diagnozę warto pojechać :mrgreen:

 

Takie duże ilości paliwa podawana do cylindra potrafią (mimo szczelnych pierścieni) bardzo efektywnie rozcieńczyć olej. A jak już będzie mocno rozcieńczony to nie będzie smarował. A jak nie będzie smarował to będzie za chwilę słabo :twisted:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto jest seryjne albo bliskie seryjnemu to...tak strzelać nie powinno. I tak jak piszesz - powodem jest zdrowe przelanie i niedopalenie części paliwa w cylindrach. Auto przelane w porównania do auta z właściwie zbilansowaną mieszanką jest mułowate.

 

 

Grzesiu, kochany, w najnowszych autach sportowych , lub pseudosportowych, teraz to standard :!:

Focus RS strzela w rurę pięknie

Golf GTI i pochodne też

Lambo

Porsche

Audi RS4, RS6

itp. itd

 

I mówię tu o całkowicie seryjnych autach , i nie tylko turbo :D

 

-- 25 lis 2011, o 20:26 --

 

Mam pytanie czemu raz strzeli a raz nie?

Końcowy tłumik prodrive i wycięty pierwszy i lub jedyny katalizator.

Pytanie pojawiło się ponieważ czasami sobie strzeli a czasami nie.

Co ciekawe zauważyłem że bardziej ochoczo strzela bawiąc się gazem w przedziale 2-3tys obr.

Wpływ na to ma otwarta / zamknięta pętla czy jak to się nazywa w kompie czyli z lub bez uwzględnienia sondy czy jest jakiś inny powód?

 

masz zawór upustowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu, kochany, w najnowszych autach sportowych , lub pseudosportowych, teraz to standard

 

Edwin, kruca fuks, czytaj. Gość ma GT MY00. Które, to z tych co wymieniłeś ? Ani FOCUS RS, ani Porsche ani Lambo...ot zwyczajny GT. Czaisz bazę ???

 

:mrgreen:

 

O BOV nie pytałem, bo to już tak opisany temat na Forum, że byłem pewien, że atmosferyczne BOV już wszyscy wyrzucili :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wrzicilem i jestem szczesliwy :P

Jest bov ale nawet o nim nie pisalem bo myslalem ze bez bova nie strzela :twisted:

Tak wiec to subarowe zlo wcielone jest odpowiedzialne za chwilowe przelania.

Kwestia czemu czasem pierdnie czasem huknie a zazwyczaj nic nie pusci z rury :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czemu czasem pierdnie czasem huknie a zazwyczaj nic nie pusci z rury :D

 

 

Powinien "pierdzieć i huczeć" (notabene piękny tytuł trudnego dramatu plebejskiego w trzech i pół akcie) przy odpuszczaniu gazu. Wtedy BOV wypuszcza powietrze z układu w powietrze na zewnątrz a ECU myśli na podstawie danych z przepływki, że powietrze jest nadal w układzie. A więc podlewa odpowiednio paliwa aby utrzymać zadany AFR. Ale powietrza w układzie już ni ma ... bo se poszło przez BOVa :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam Bov'a ale spowodowanie "strzału" nie wymaga upuszczenia przez niego powietrza a uchylenie przepustnicy. Przy w poprzednim aucie turbo gdzie wydech był taki sam jak mam w GT czyli kat i rura czy VW Polo 1,4 8V 98r. po zmianie wydechu na przelot po uchyleniu przepustnicy było słychać "strzały" czy tez takie jakieś podobne dźwięki i nic z fura silnikiem się nie działo.

 

Jeśli chodzi o rozcieńczanie oleju to u mnie na szczęście jeszcze nie występuje. Jest wręcz odwrotnie ;) (oczywiście podczas upalania). Jak jeżdżę po bułki to nawet grama nie dolewam i stan tez nie rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RTR,

nie chce mi się więcej tłumaczyć. To, że oleju Ci nie ubywa, ani nie przybywa nie oznacza, że olej nie ulega rozcieńczeniu. To ile masz wachy w oleju pokazałaby dopiero analiza UAO.

 

Jeździj, ciesz się, niechaj Ci prycha i strzela ile wlezie.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...