kukus Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mam pytanie czemu raz strzeli a raz nie? Końcowy tłumik prodrive i wycięty pierwszy i lub jedyny katalizator. Pytanie pojawiło się ponieważ czasami sobie strzeli a czasami nie. Co ciekawe zauważyłem że bardziej ochoczo strzela bawiąc się gazem w przedziale 2-3tys obr. Wpływ na to ma otwarta / zamknięta pętla czy jak to się nazywa w kompie czyli z lub bez uwzględnienia sondy czy jest jakiś inny powód? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTR Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Ja mam seryjny kolektor seryjny katalizator i dalej tylko rure 2,5" i tez "strzela", a zwlaszcza wlasnie jak sie z duzych obrotow bawi gazem. Tak jest zmiana cisnienia w ukladzie czy cos takiego, dodanie paliwa ktore sie nie spala w cylindrach tylko w wydechu nie wiem. Wiem ze strzela i w kazdym samochodzie, ktory mialem tak bylo wiec to chyba normalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Wiem ze strzela i w kazdym samochodzie, ktory mialem tak bylo wiec to chyba normalne Jak auto jest seryjne albo bliskie seryjnemu to...tak strzelać nie powinno. I tak jak piszesz - powodem jest zdrowe przelanie i niedopalenie części paliwa w cylindrach. Auto przelane w porównania do auta z właściwie zbilansowaną mieszanką jest mułowate. A dlaczego jest przelane ? Albo zdecydowanie za dużo paliwa w mieszance, albo zdecydowanie za mało powietrza. A dlaczego ? Albo walnięta lambda, albo powolutku "siadająca" przepływka, albo lejący wtryskiwacz, albo przytkany dolot albo....na diagnozę warto pojechać Takie duże ilości paliwa podawana do cylindra potrafią (mimo szczelnych pierścieni) bardzo efektywnie rozcieńczyć olej. A jak już będzie mocno rozcieńczony to nie będzie smarował. A jak nie będzie smarował to będzie za chwilę słabo Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Jak auto jest seryjne albo bliskie seryjnemu to...tak strzelać nie powinno. I tak jak piszesz - powodem jest zdrowe przelanie i niedopalenie części paliwa w cylindrach. Auto przelane w porównania do auta z właściwie zbilansowaną mieszanką jest mułowate. Grzesiu, kochany, w najnowszych autach sportowych , lub pseudosportowych, teraz to standard :!: Focus RS strzela w rurę pięknie Golf GTI i pochodne też Lambo Porsche Audi RS4, RS6 itp. itd I mówię tu o całkowicie seryjnych autach , i nie tylko turbo -- 25 lis 2011, o 20:26 -- Mam pytanie czemu raz strzeli a raz nie?Końcowy tłumik prodrive i wycięty pierwszy i lub jedyny katalizator. Pytanie pojawiło się ponieważ czasami sobie strzeli a czasami nie. Co ciekawe zauważyłem że bardziej ochoczo strzela bawiąc się gazem w przedziale 2-3tys obr. Wpływ na to ma otwarta / zamknięta pętla czy jak to się nazywa w kompie czyli z lub bez uwzględnienia sondy czy jest jakiś inny powód? masz zawór upustowy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Mam pytanie czemu raz strzeli a raz nie.... powód? masz zawór upustowy ? no właśnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Grzesiu, kochany, w najnowszych autach sportowych , lub pseudosportowych, teraz to standard Edwin, kruca fuks, czytaj. Gość ma GT MY00. Które, to z tych co wymieniłeś ? Ani FOCUS RS, ani Porsche ani Lambo...ot zwyczajny GT. Czaisz bazę ??? O BOV nie pytałem, bo to już tak opisany temat na Forum, że byłem pewien, że atmosferyczne BOV już wszyscy wyrzucili Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukus Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 A ja wrzicilem i jestem szczesliwy Jest bov ale nawet o nim nie pisalem bo myslalem ze bez bova nie strzela Tak wiec to subarowe zlo wcielone jest odpowiedzialne za chwilowe przelania. Kwestia czemu czasem pierdnie czasem huknie a zazwyczaj nic nie pusci z rury Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kwestia czemu czasem pierdnie czasem huknie a zazwyczaj nic nie pusci z rury Powinien "pierdzieć i huczeć" (notabene piękny tytuł trudnego dramatu plebejskiego w trzech i pół akcie) przy odpuszczaniu gazu. Wtedy BOV wypuszcza powietrze z układu w powietrze na zewnątrz a ECU myśli na podstawie danych z przepływki, że powietrze jest nadal w układzie. A więc podlewa odpowiednio paliwa aby utrzymać zadany AFR. Ale powietrza w układzie już ni ma ... bo se poszło przez BOVa Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTR Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Tak mam Bov'a ale spowodowanie "strzału" nie wymaga upuszczenia przez niego powietrza a uchylenie przepustnicy. Przy w poprzednim aucie turbo gdzie wydech był taki sam jak mam w GT czyli kat i rura czy VW Polo 1,4 8V 98r. po zmianie wydechu na przelot po uchyleniu przepustnicy było słychać "strzały" czy tez takie jakieś podobne dźwięki i nic z fura silnikiem się nie działo. Jeśli chodzi o rozcieńczanie oleju to u mnie na szczęście jeszcze nie występuje. Jest wręcz odwrotnie (oczywiście podczas upalania). Jak jeżdżę po bułki to nawet grama nie dolewam i stan tez nie rośnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 RTR, nie chce mi się więcej tłumaczyć. To, że oleju Ci nie ubywa, ani nie przybywa nie oznacza, że olej nie ulega rozcieńczeniu. To ile masz wachy w oleju pokazałaby dopiero analiza UAO. Jeździj, ciesz się, niechaj Ci prycha i strzela ile wlezie. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Mi też strzela, zwłaszcza jak obroty schodzą z 5-6krpm w dół i lekko musnę gaz. Taki popcorn się pojawia, nawet fajnie, bardzo fajnie Mam przelot 2,75 bez katów i H&S na końcu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTR Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Mi też strzela, zwłaszcza jak obroty schodzą z 5-6krpm w dół i lekko musnę gaz. Taki popcorn się pojawia, nawet fajnie, bardzo fajnie Mam przelot 2,75 bez katów i H&S na końcu. Dokladnie mam tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now