Artur Dent Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam Szanownych Forumowiczów:) Jestem nowy na tym forum jak i w temacie subaru. Oczywiście nie może być za pięknie i mam problem z moim wozem. Pacjent to legacy z 1998 z silnikiem 2,5 , z gazem sekwencja. Objawy pojawiły się wraz ze spadkiem temperatur, w lato nie było problemów. Po nocy, długim postoju, zaraz po uruchomieniu (jakieś 0,5 - 1 minuty) silnik nie chce wejść w obroty po wciśnięciu gazu, dusi się. Jak nie dotykam pedału gazu to obroty są na 1500 obr/min. To bym jeszcze przebolał ale jak już było tak 0 stopni z rana to był problem z zapaleniem, musiałem kręcić kilka razy. Gaz jest świeży, z lipca, odłączyłem gaz by sprawdzić ale nic to nie dało. Przewody WN jak i świece nówki, wszystko NGK. Czujnik położenia wału jak i wałka rozrządu wyczyszczone. Zastanawiam się jeszcze nad grzałką sondy lambda tylko nie wiem jak tam są kable, który od czego. Więcej pomysłów nie mam. Może ktoś z Was zna rozwiązanie lub ma sugestie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Pierwsza sprawa to taka że pierwszy post powinien pojawić się w linku poniżej: viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread A teraz co do twojego problemu to może problem jest z układem paliwowym? Problem może leżeć też po stronie właśnie sondy. Wymrugaj błędy może jakieś są to w tedy zobaczymy co dalej zrobić. Jak wymrugać błędy znajdziesz za pomocą forumowej szukajki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Sonda nie ma nic do zapalania i do pracy na zimnym bo najzwyczajniej nie działa póki się nie nagrzeje. U mnie był 2x problem z zapalaniem jak reduktor LPG puszczał gaz podciśnieniem, reduktor Skorpion GT i jego częsta przypadłość odkręcanie się śrubek - wystarczyło go skręcić i problem porannego odpalania znikał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Umyj przepustnicę. Jak nie, to sprawdź luzy zaworowe (doświadczenie osobiste z turbo, nie wiem, jak jest w na, ale po regulacji jak ręką odjął) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Umyj przepustnicę. Jak nie, to sprawdź luzy zaworowe O to to... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Przy podpartych zaworach powinien chyba normalnie zapalać, ale nie trzymać wolnych obrotów i gasnąć, być może zawory są już tak nieszczelne, że nie chce nawet zapalić.... Uszkodzona sonda lambda, na ogół pada pierwsza, a w niej pin nr1, to podgrzewanie sondy, z tym uszkodzeniem powinien normalnie zapalać, tylko więcej palić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Dent Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Dzięki za pomoc:) Po sugestii, pośredniej, Jako, że może być właśnie problem z puszczaniem gazu na wyłączonym silniku, sprawdziłem to. Na chodzącym silniku na gazie odłączyłem zasilanie elektrycznego zaworu przy reduktorze, silnik przeszedł na benzynę, pojeździłem na benzynie i rano w sumie to samo, bez zmian. Przepustnicy nie czyściłem aczkolwiek od strony pudła rezonansowego wydaje się być w miarę czysta - będę musiał to zrobić. Zawory podobno, jakieś 20000km (jeżdżone bez gazu), temu były ustawiane- mam na to fakturę od poprzedniego właściciela- robota wykonana w Łomiankach. Regulacja zaworów w tych silnikach wymaga wyjęcia silnika a to sporo już kasy, której wolałbym nie ładować w tego staruszka:) Problem tkwi gdzieś w elektronice sterującej, moim zdaniem, i poza sondą lambda oraz czujnikiem temperatury, nie mam pomysłów co to może być. Zaznaczam, że Check engine nie świeci się. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Zaznaczam, że Check engine nie świeci się. Ale żarówka tej kontrolki jest sprawna? Powinna zapalać się przy włączaniu zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się