Skocz do zawartości

ABS problem


blasterpl

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjet: Impreza GT MY 00.Nie swieci kontrolka ABS nawet przy uruchamianiu silnika(zarowka sprawna).Oczywiscie ABS tez nie dziala.Wczoraj odpiolem wtyczke z pompy ABS zalozylem spowrotem i dzis dziwny objaw dwa razy przy naszczescie malych szybkosciach ABS jakby probowal dzialac,pedal wysoko.Gdy mocniej docisnalem pedal to zaczal normalnie hamowac.Dodam ze stalo sie to na suchym asfalcie wiec o poslizgu nie ma mowy.Odkad kupilem auto to ABS nie dzialal.Prosze o jakies sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dziwne jest to, że kontrolka nie świeci. Powinno być raczej odwrotnie;

2. Czy słychać jakieś dziwne dźwięki z okolic pompy ABS? Znam przypadek "zawieszenia" się pompy ABS (może przekaźnik, nie wiem dokładnie jak to się stało), słychać było "buczenie" z okolicy pompy, pomimo wyłączonego zapłonu. Pomogło dopiero odłączenie wtyczki. Może u Ciebie było już za późno?

 

Obstawiam awarię pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym szukał uszkodzenia pompy, ale nie jest to łatwa sprawa, bo jest ich kilka rodzajów, i dobrać pasującą używkę jest ciężko,

a nowa tania nie jest....

swoją drogą, jesteś pewien, że potrzebujesz ABS do swobodnego poruszania się GTkiem?

większości, mniej i bardziej doświadczonych użyszkowników Subaru, ABS bardziej przeszkadza, niż pomaga.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przydatnosci ABS-u to mam podobne zdanie(jak umiesz jezdzic to ci nie jest potrzebny) ale chcial bym aby uklad byl sprawny a to ja go bym wylaczyl.Czy jest mozliwosc diagnozy przez zlacze diagnostyczne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest mozliwosc diagnozy przez zlacze diagnostyczne??

Może być ciężko... Nie wiem, jak to wygląda w klasykach, ale wydaje mi się, że nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi przez klasyczne podłączenie komputera. Tu jednak musieli by się wypowiedzieć bardziej obeznani z diagnostyką komputerową forumowicze.

 

BTW podobny problem widziałem w A4 Quattro, gdzie dodatkowo pompa jest połączona z tylnym dyfrem... W całej Polsce znaleźliśmy 2 (słownie dwie) używane pompy do Quattro o niewiadomym stanie i wysokiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis poswiecilem dzien na sprawdzenie tego nieszczesnego ABS-u.Noi oczywiscie okazalo sie jak zwykle w takich sytuacjach ze jakis dureń polatal wiazke która idzie do ABS (musiala byc pocieta przy jakims dzwonie).No i tak ja polatal ze 2 przewody pozostaly przerwane,polaczylem je.W koncu dziala kontrolka ABS ale niestety swieci caly czas :(.Czy ktos wymienial ta wiazke(od pompy ABS),czy to duzo roboty i czy do dostania taka wiazka uzywana oczywiscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis polatalem wiazke i sprawdzilem czy przewody sa cale,czujniki przy kolach maja rezystancie przod ok 1200 ohm,tyl ok.1100 ohm a kontrolka nadal swieci :evil: macie jakies propozycje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy procedura jest odpowiednia dla Twojego modelu, sprawdzić nie zaszkodzi:

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=192583

Jeżeli sprawdzałeś rezystancję czujników odłączając je przy kołach, to taki pomiar nie uwzględnia ewentualnych "drutów" w reszcie wiązki. Czujniki mogą być ok, ale dodatkowa rezystancja gdzieś w obwodzie może wywalić błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...