blasterpl Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Pacjet: Impreza GT MY 00.Nie swieci kontrolka ABS nawet przy uruchamianiu silnika(zarowka sprawna).Oczywiscie ABS tez nie dziala.Wczoraj odpiolem wtyczke z pompy ABS zalozylem spowrotem i dzis dziwny objaw dwa razy przy naszczescie malych szybkosciach ABS jakby probowal dzialac,pedal wysoko.Gdy mocniej docisnalem pedal to zaczal normalnie hamowac.Dodam ze stalo sie to na suchym asfalcie wiec o poslizgu nie ma mowy.Odkad kupilem auto to ABS nie dzialal.Prosze o jakies sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 1. Dziwne jest to, że kontrolka nie świeci. Powinno być raczej odwrotnie; 2. Czy słychać jakieś dziwne dźwięki z okolic pompy ABS? Znam przypadek "zawieszenia" się pompy ABS (może przekaźnik, nie wiem dokładnie jak to się stało), słychać było "buczenie" z okolicy pompy, pomimo wyłączonego zapłonu. Pomogło dopiero odłączenie wtyczki. Może u Ciebie było już za późno? Obstawiam awarię pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 też bym szukał uszkodzenia pompy, ale nie jest to łatwa sprawa, bo jest ich kilka rodzajów, i dobrać pasującą używkę jest ciężko, a nowa tania nie jest.... swoją drogą, jesteś pewien, że potrzebujesz ABS do swobodnego poruszania się GTkiem? większości, mniej i bardziej doświadczonych użyszkowników Subaru, ABS bardziej przeszkadza, niż pomaga.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrowa Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Odkąd Adam. w zeszłą zimę wyłączył u mnie ABS (jak sam jechał) to tak mi się spodobała jazda subarakiem bez ABS'u, że ostatnio włożyłem bezpiecznik przy wymianie płynu hamulcowego i 10 minut potem wyrwałem znowu Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Co do przydatnosci ABS-u to mam podobne zdanie(jak umiesz jezdzic to ci nie jest potrzebny) ale chcial bym aby uklad byl sprawny a to ja go bym wylaczyl.Czy jest mozliwosc diagnozy przez zlacze diagnostyczne?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Czy jest mozliwosc diagnozy przez zlacze diagnostyczne?? Może być ciężko... Nie wiem, jak to wygląda w klasykach, ale wydaje mi się, że nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi przez klasyczne podłączenie komputera. Tu jednak musieli by się wypowiedzieć bardziej obeznani z diagnostyką komputerową forumowicze. BTW podobny problem widziałem w A4 Quattro, gdzie dodatkowo pompa jest połączona z tylnym dyfrem... W całej Polsce znaleźliśmy 2 (słownie dwie) używane pompy do Quattro o niewiadomym stanie i wysokiej cenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Dzis poswiecilem dzien na sprawdzenie tego nieszczesnego ABS-u.Noi oczywiscie okazalo sie jak zwykle w takich sytuacjach ze jakis dureń polatal wiazke która idzie do ABS (musiala byc pocieta przy jakims dzwonie).No i tak ja polatal ze 2 przewody pozostaly przerwane,polaczylem je.W koncu dziala kontrolka ABS ale niestety swieci caly czas .Czy ktos wymienial ta wiazke(od pompy ABS),czy to duzo roboty i czy do dostania taka wiazka uzywana oczywiscie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 blasterpl, też bym to olał, jeżdżę od paru dni bez ABSu i naprawdę jest lepiej a jakimś super driverem nie jestem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Ja mam ABS i jestem zadowolony, że bezpiecznik od niego tak mało miejsca zajmuje w podłokietniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Dzis polatalem wiazke i sprawdzilem czy przewody sa cale,czujniki przy kolach maja rezystancie przod ok 1200 ohm,tyl ok.1100 ohm a kontrolka nadal swieci macie jakies propozycje?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Wymrugać kody błędu ABS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 Wymrugać kody błędu ABS? A wie ktos jak to zrobic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Nie wiem czy procedura jest odpowiednia dla Twojego modelu, sprawdzić nie zaszkodzi: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=192583 Jeżeli sprawdzałeś rezystancję czujników odłączając je przy kołach, to taki pomiar nie uwzględnia ewentualnych "drutów" w reszcie wiązki. Czujniki mogą być ok, ale dodatkowa rezystancja gdzieś w obwodzie może wywalić błąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 Rezystancje czujnikow mierzyłem w kostce pompy ABS,wiec wynik byl razem z przewodami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 No to git. Odpytaj komputer, będzie wiadomo, gdzie szukać dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blasterpl Posted November 1, 2011 Author Share Posted November 1, 2011 No chyba sie udalo :shock: skasowalem bledy i kontrolka zgasla i ABS DZIALA !!!.Juz go oczywiscie odlaczylem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now