Jump to content

NAPRAWA LAKIERNICZA - CO RADZICIE ?


Tomasz M

Recommended Posts

Mam zarysowaną maskę (oczywiśćie samochodu),auto na gwarancji i w leasingu więc naprawę muszę zrobić w ASO.Mój ubezpieczyciel współpracuje z DAWOJ w Łomiankach ale powiedział mi,że mogę zrobić również w innym ASO.Obawiam się jednej rzeczy a mianowicie,że w innym ASO,które nie współpracuje z moim ubezpieczycielem -WARTA może dojść do różnicy zdań co do wyceny naprawy co z koleji spowoduje opóźnienie odbioru auta.Czytałem kedyś,że klientowi nie wydano naprawionego auta ponieważ jego ubezpieczyciel miał inne zdanie dotyczące kosztów naprawy.Sprawa trwała dość długo i tego właśnie się boję. :oops:

Może jakieś rady,sugestie ?

pozdrawiam

Tomasz

Link to comment
Share on other sites

Procedura jest raczej prosta.

Robisz oględziny, idziesz do ASO, które oszacowuje koszt naprawy i wysyła go do Twojego ubezpieczyciela. Możesz to zrobi też osobiście. Ubezpieczalnia zatwierdza kosztorys i po sprawie.

Można też bezgotówkowo wtedy w ASO dopłacasz VAT. Robiłem tak kilka razy ASO A.Koper i nigdy nie było problemów.

Link to comment
Share on other sites

Procedura jest raczej prosta.

Robisz oględziny, idziesz do ASO, które oszacowuje koszt naprawy i wysyła go do Twojego ubezpieczyciela. Możesz to zrobi też osobiście. Ubezpieczalnia zatwierdza kosztorys i po sprawie.

Można też bezgotówkowo wtedy w ASO dopłacasz VAT. Robiłem tak kilka razy ASO A.Koper i nigdy nie było problemów.

 

Procedurę znam,jutro mam oględziny z WARTY.

Chodzi mi tylko o to czy WARTA zgodzi się z wyceną ASO i sposobem naprawy (a jeśli nie) ?

ps.

Mój również serwisuję w ASO KOPER i tam chciałbym też dokonać naprawy lakierniczej.

Zadowolony byłeś z ich usług lakierniczych?

Link to comment
Share on other sites

ASO wysyła kosztorys do zatwierdzenia. Nie zdarzyło mi się żeby ubezpieczalnia go zakwestionowała.

Nie miałem problemów z jakością usług.

dzięki za info.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Procedura jest raczej prosta.

Robisz oględziny, idziesz do ASO, które oszacowuje koszt naprawy i wysyła go do Twojego ubezpieczyciela. Możesz to zrobi też osobiście. Ubezpieczalnia zatwierdza kosztorys i po sprawie.

Można też bezgotówkowo wtedy w ASO dopłacasz VAT. Robiłem tak kilka razy ASO A.Koper i nigdy nie było problemów.

 

Procedurę znam,jutro mam oględziny z WARTY.

Chodzi mi tylko o to czy WARTA zgodzi się z wyceną ASO i sposobem naprawy (a jeśli nie) ?

ps.

Mój również serwisuję w ASO KOPER i tam chciałbym też dokonać naprawy lakierniczej.

Zadowolony byłeś z ich usług lakierniczych?

 

generalnie dobre ASO powinno wziąć na siebie ewentualne przepychanki z ubezpieczalnią. takie przepychanki zawsze się moga zdarzyć, bo nie da się zawsze przewidzieć z góry zakresu koniecznych prac i może np. wyjść coś dodatkowego, jak ubezpieczalnia się nie zgodzi to w zależności od sytuacji ASO może w razie problemów przerzucić koszty na ciebie albo wziąć na siebie. wydaje mi się jednak, że nie ma formalnego sposobu na uniknięcie tego problemu, bo zlecasz naprawę i upoważniasz ASO do dyskusji z ubezpieczycielem ale to nie znaczy że ASO przyjmuje z góry odpowiedzialność za problemy z ubezpieczycielem. w praktyce w ASO wiedzą z jaką firmą ubezpieczeniową można się dogadać, a z jaką mogą być problemy i powinni ewentualnie uprzedzić :wink:

Link to comment
Share on other sites

generalnie dobre ASO powinno wziąć na siebie ewentualne przepychanki z ubezpieczalnią. takie przepychanki zawsze się moga zdarzyć, bo nie da się zawsze przewidzieć z góry zakresu koniecznych prac i może np. wyjść coś dodatkowego, jak ubezpieczalnia się nie zgodzi to w zależności od sytuacji ASO może w razie problemów przerzucić koszty na ciebie albo wziąć na siebie. wydaje mi się jednak, że nie ma formalnego sposobu na uniknięcie tego problemu, bo zlecasz naprawę i upoważniasz ASO do dyskusji z ubezpieczycielem ale to nie znaczy że ASO przyjmuje z góry odpowiedzialność za problemy z ubezpieczycielem. w praktyce w ASO wiedzą z jaką firmą ubezpieczeniową można się dogadać, a z jaką mogą być problemy i powinni ewentualnie uprzedzić :wink:

 

 

okaże się za kilka dni :?:

dzięki za info.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w przypadku leasingu to najlepiej pójść w stronę rozliczenia bezgotówkowego. Problem akceptacji kosztów i wypłaty odszkodowania będzie po stronie ASO.

 

Tak ustaliłem,

dzięki

Link to comment
Share on other sites

Procedura jest raczej prosta.

Robisz oględziny, idziesz do ASO, które oszacowuje koszt naprawy i wysyła go do Twojego ubezpieczyciela. Możesz to zrobi też osobiście. Ubezpieczalnia zatwierdza kosztorys i po sprawie.

Można jeszcze prościej: idziesz do serwisu, gdzie auta do napraw blacharskich wozi ASO. Umawiasz się na zgłoszenie szkody w tym serwisie. Tam fachowiec od razu uzgadnia z rzeczoznawcą zakres i szczegóły operacji (demontując co trzeba lub patrząc swoim fachowym okiem :mrgreen:).

Od ręki masz wszystkie dokumenty i jesteś czasowo "do przodu" o ewentualne dodatkowe oględziny lub bujanie z ASO / ubezpieczycielem ;)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Procedura jest raczej prosta.

Robisz oględziny, idziesz do ASO, które oszacowuje koszt naprawy i wysyła go do Twojego ubezpieczyciela. Możesz to zrobi też osobiście. Ubezpieczalnia zatwierdza kosztorys i po sprawie.

Można jeszcze prościej: idziesz do serwisu, gdzie auta do napraw blacharskich wozi ASO. Umawiasz się na zgłoszenie szkody w tym serwisie. Tam fachowiec od razu uzgadnia z rzeczoznawcą zakres i szczegóły operacji (demontując co trzeba lub patrząc swoim fachowym okiem :mrgreen:).

Od ręki masz wszystkie dokumenty i jesteś czasowo "do przodu" o ewentualne dodatkowe oględziny lub bujanie z ASO / ubezpieczycielem ;)

 

Pozdr.

 

 

Obawiam się, że w przypadku aut na gwarancji ta wersja nie przejdzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

maska polakierowana (bezgotówkowo :D ),obudowa silniczka wycieraczek wymieniona i najważniejsza sprawa : zawieszenie już nie skrzypi przy skręcie.wymieniono gumy drążka stabilizatora (sprawa groszowa ale jaka radość :lol:

to tyle

pozdrawiam

Tomasz

 

-- 15 lis 2011, o 16:45 --

 

niestety przedwczesna radość.odcień lakieru na masce jest wyraźnie ciemniejszy niż reszta karoserii. :oops:

nie jest to tylko moje zdanie lecz również 2 zakładów lakierniczych.w przyszłym tygodniu pojawię się w ASO i mam nadzieję,że maska trafi do ponownego lakierowania.

Link to comment
Share on other sites

 

niestety przedwczesna radość.odcień lakieru na masce jest wyraźnie ciemniejszy niż reszta karoserii. :oops:

 

Sprawdź jeszcze czy struktura lakieru ( chropowatość) jest podobna do reszty nadwozia :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jeszcze czy struktura lakieru ( chropowatość) jest podobna do reszty nadwozia :wink:

 

słabo się znam na tych sprawach.spytam znajomego lakiernika :?:

ps.głupia rysa a tyle problemów

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

słabo się znam na tych sprawach.spytam znajomego lakiernika :?:
Przygotuj się jeszcze na tłumaczenie, że tak ma być i że kolor "dojdzie" za jakiś czas.

 

Pozdr.

 

może nakleić orła albo gołą babkę lub jakiś numer np 13 :wink:

 

myślę,że zanim "dojdzie" to już go sprzedam :D

pzdr.

T.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...