RoadRunner Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Czy w czasie prowadzenia odczuwa się mocno różnicę między tymi silnikami ? Czy z silnikiem 245KM idzie szybszy automat czy nie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Czy w czasie prowadzenia odczuwa się mocno różnicę między tymi silnikami ?Czy z silnikiem 245KM idzie szybszy automat czy nie ? Pozdrawiam co do roznic w prowadzeniu nie wypowiem sie, nie mialem H6 209KM, ale co do automatow, to jest zasadnicza roznica - H6 245KM idzie w parze z 5EAT (VTD), natomiast starszy H6 wspolpracuje ze stara dobra 4EAT (90/10 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 natomiast starszy H6 wspolpracuje ze stara dobra 4EAT (90/10 Czy jesteś tego pewny ? VTD to dość stare rozwiązanie stosowane zarówno w 4EAT jak i 5EAT. Na VTD wskazuje prawdopodobnie obecność VDC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Z 5EAT jest VDC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Z 5EAT jest VDC. Z 4EAT tyż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Z 5EAT jest VDC. Z 4EAT tyż. afaik tylko niektore, b. neliczne 4EAT (te z mlodszych rocznikow) maja VTD OBK z H.6 209KM do dosc stara konstrukcja (do MY'03 wlacznie), wiec watpie, aby juz wtedy stosowano 4EAT z VTD :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 OBK z H.6 209KM do dosc stara konstrukcja (do MY'03 wlacznie), wiec watpie, aby juz wtedy stosowano 4EAT z VTD Jeśli ma VDC to zapewne ma też VTD. Jest to pewniejsze kryterium niż tylko typ skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Ja mam OBK H6 z 2001 r. z 4EAT z VTD i VDC. Sprawdzalem po oznaczeniu na skrzyni. OBK w wersji europejskiej, kupiony w polskim salonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ? No a tych drobnych 600 cm3 roznicy... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ? No a tych drobnych 600 cm3 roznicy... :?: w nawiazaniu do czego ten post? :roll: mowa idzie tylko i wylacznie o 3.0H6, o dokladnie o roznicach pomiedzy wybranymi modelami 3.0 (starsze 209KM vs nowsze 245KM) btw, opinia mego znajomego mechanika jest taka, ze 3.6 jest znacznie bardziej awaryjny od 3.0 :| -- 14 paź 2011, o 11:40 -- Ja mam OBK H6 z 2001 r. z 4EAT z VTD i VDC. Sprawdzalem po oznaczeniu na skrzyni. OBK w wersji europejskiej, kupiony w polskim salonie. a to bardzo ciekawe... przyznam sie, ze wczesniej nic poza Imprezami GT i Forkami XT mnie nie interesowalo (czas uzupelniac luki ) -- 14 paź 2011, o 11:41 -- Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ? pewnie przede wszytskim z tego... co ciekawe, maks. moment obrotowy obu tych silnikow jest b. podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 209 KM jest DOHC i ma zmienna dlugosc kolektora dolotowego ( tak to sie chyba nazywa) 245 KM tez jest DOHC, I tu moje pytanie - czy ma zmienne fazy rozrzadu ? 209 H6 w OBK wspolpracuje dokladnie z 4EAT Phase II, w ktorej jest VTD, Phase I to centralny mechanizm ze stalym rozdzialem mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 209 H6 w OBK wspolpracuje dokladnie z 4EAT Phase II, w ktorej jest VTD A w moim H6 nie ma VTD... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Ja widzialem juz rozne wersje OBK ale H6 zawsze mial VTD z VSC, to H4 roznie byla konfigurowane, ale jesli masz H6 bez VTD, no to ja juz tez glupieje i w takim razie nie wiem wszystkiego, o ile samo Fuji HI wie co wypuszczalo ze swych fabryk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 tom-k, :arrow: http://www.theautochannel.com/vehicles/ ... tback.html The L.L. bean edition incorporates the H-6 engine but not the VDC or VTD systems. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 LL Bean to wersje na rynek amerykanski, przyznam sie ze ja w swych poszukiwaniach nie bralem pod uwage modeli z USA. Dlatego nie kojarze takich konfiguracji. Ameryka to dziwny kraj :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 mowa idzie tylko i wylacznie o 3.0H6, o dokladnie o roznicach pomiedzy wybranymi modelami 3.0 Coz, nie wiedzialem ze 3.0 byl w roznych mocach - nieinteresowalem sie wczesniej ta marka - przepraszam jesli Cie urazilem, swoja niewiedza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Dzięki za wszystkie odpowiedzi Czy szybkość reakcji na "depnięcie" obydwu automatów 4EAT-5EAT jest taka sama ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 A w moim H6 nie ma VTD... :roll: MPT ? Jaki masz "transmission type" na tabliczce ? -- So paź 15, 2011 9:17 am -- Czy szybkość reakcji na "depnięcie" obydwu automatów 4EAT-5EAT jest taka sama ? Trudno powiedzieć, co rozumiesz przez 'szybkość reakcji na "depnięcie"'. Nie jeździłem 5EAT ale u mnie czas zmiany biegu jest mocno zmienny. Czasem trwa niewielki ułamek sekundy a czasem i ponad sekundę. Czasem skrzynia nie chce zmienić biegu przy próbie sterowania ręcznego. Zależy to od prędkości, obrotów silnika, sposobu operowania gazem. Trzeba też wiedzieć ile czasu TCU potrzebuje na zinterpretowanie intencji kierowcy by zrobić np. odpowiedni kick-down. Generalnie uważam, że świadome sterowanie skrzynią automatyczną jest trudniejsze niż MT. Z drugiej strony jest też dostosowana do braku tych umiejętności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Jaki masz "transmission type" na tabliczce ? tz1a4zvcaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 tz1a4zvcaa Ciekawostka. Czyli H6 z MPT. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 tz1a4zvcaa Ciekawostka. Czyli H6 z MPT. :shock: Tak. Jedyna opcja, żeby to mieć to LLBean. Wolę sam decydować o tym co się dzieje z autem. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Tak. Jedyna opcja, żeby to mieć to LLBean. Wolę sam decydować o tym co się dzieje z autem. 8) Przy MPT raczej masz niewielkie możliwości decydowania. Może i mniejsze niż w VTD. Pozostaje Ci wiskoza ew. DCCD. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się