Jump to content

H6 Outback - 209KM vs 245KM


RoadRunner

Recommended Posts

Czy w czasie prowadzenia odczuwa się mocno różnicę między tymi silnikami ?

Czy z silnikiem 245KM idzie szybszy automat czy nie ?

 

Pozdrawiam

co do roznic w prowadzeniu nie wypowiem sie, nie mialem H6 209KM, ale co do automatow, to jest zasadnicza roznica - H6 245KM idzie w parze z 5EAT (VTD), natomiast starszy H6 wspolpracuje ze stara dobra 4EAT (90/10 :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

natomiast starszy H6 wspolpracuje ze stara dobra 4EAT (90/10 :mrgreen:

 

Czy jesteś tego pewny ? VTD to dość stare rozwiązanie stosowane zarówno w 4EAT jak i 5EAT. Na VTD wskazuje prawdopodobnie obecność VDC.

Link to comment
Share on other sites

Z 5EAT jest VDC.

 

Z 4EAT tyż. :twisted:

afaik tylko niektore, b. neliczne 4EAT (te z mlodszych rocznikow) maja VTD

OBK z H.6 209KM do dosc stara konstrukcja (do MY'03 wlacznie), wiec watpie, aby juz wtedy stosowano 4EAT z VTD :roll:

Link to comment
Share on other sites

OBK z H.6 209KM do dosc stara konstrukcja (do MY'03 wlacznie), wiec watpie, aby juz wtedy stosowano 4EAT z VTD

Jeśli ma VDC to zapewne ma też VTD. Jest to pewniejsze kryterium niż tylko typ skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ?

 

 

No a tych drobnych 600 cm3 roznicy... :D :?:

Link to comment
Share on other sites

Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ?

 

 

No a tych drobnych 600 cm3 roznicy... :D :?:

w nawiazaniu do czego ten post? :roll:

 

mowa idzie tylko i wylacznie o 3.0H6, o dokladnie o roznicach pomiedzy wybranymi modelami 3.0 (starsze 209KM vs nowsze 245KM)

 

btw, opinia mego znajomego mechanika jest taka, ze 3.6 jest znacznie bardziej awaryjny od 3.0 :|

 

-- 14 paź 2011, o 11:40 --

 

Ja mam OBK H6 z 2001 r. z 4EAT z VTD i VDC. Sprawdzalem po oznaczeniu na skrzyni. OBK w wersji europejskiej, kupiony w polskim salonie.

a to bardzo ciekawe... przyznam sie, ze wczesniej nic poza Imprezami GT i Forkami XT mnie nie interesowalo (czas uzupelniac luki :oops::mrgreen: )

 

-- 14 paź 2011, o 11:41 --

 

Czy przypadkiem różnica mocy nie wynika z zmiany z SOHC na DOHC i dodania AVCS ?

pewnie przede wszytskim z tego... co ciekawe, maks. moment obrotowy obu tych silnikow jest b. podobny

Link to comment
Share on other sites

209 KM jest DOHC i ma zmienna dlugosc kolektora dolotowego ( tak to sie chyba nazywa)

245 KM tez jest DOHC, I tu moje pytanie - czy ma zmienne fazy rozrzadu ?

 

209 H6 w OBK wspolpracuje dokladnie z 4EAT Phase II, w ktorej jest VTD, Phase I to centralny mechanizm ze stalym rozdzialem mocy.

Link to comment
Share on other sites

Ja widzialem juz rozne wersje OBK ale H6 zawsze mial VTD z VSC,

to H4 roznie byla konfigurowane, ale jesli masz H6 bez VTD, no to ja juz tez glupieje i w takim razie nie wiem wszystkiego, o ile samo Fuji HI wie co wypuszczalo ze swych fabryk.

Link to comment
Share on other sites

LL Bean to wersje na rynek amerykanski, przyznam sie ze ja w swych poszukiwaniach nie bralem pod uwage modeli z USA. Dlatego nie kojarze takich konfiguracji. :oops:

Ameryka to dziwny kraj :?

Link to comment
Share on other sites

mowa idzie tylko i wylacznie o 3.0H6, o dokladnie o roznicach pomiedzy wybranymi modelami 3.0

 

Coz, nie wiedzialem ze 3.0 byl w roznych mocach - nieinteresowalem sie wczesniej ta marka - przepraszam jesli Cie urazilem, swoja niewiedza.

Link to comment
Share on other sites

A w moim H6 nie ma VTD... :roll:

 

MPT ?

Jaki masz "transmission type" na tabliczce ?

 

-- So paź 15, 2011 9:17 am --

 

Czy szybkość reakcji na "depnięcie" obydwu automatów 4EAT-5EAT jest taka sama ?

 

Trudno powiedzieć, co rozumiesz przez 'szybkość reakcji na "depnięcie"'. Nie jeździłem 5EAT ale u mnie czas zmiany biegu jest mocno zmienny. Czasem trwa niewielki ułamek sekundy a czasem i ponad sekundę. Czasem skrzynia nie chce zmienić biegu przy próbie sterowania ręcznego. Zależy to od prędkości, obrotów silnika, sposobu operowania gazem. Trzeba też wiedzieć ile czasu TCU potrzebuje na zinterpretowanie intencji kierowcy by zrobić np. odpowiedni kick-down. Generalnie uważam, że świadome sterowanie skrzynią automatyczną jest trudniejsze niż MT. Z drugiej strony jest też dostosowana do braku tych umiejętności.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Jedyna opcja, żeby to mieć to LLBean.

Wolę sam decydować o tym co się dzieje z autem. 8)

 

Przy MPT raczej masz niewielkie możliwości decydowania. Może i mniejsze niż w VTD. Pozostaje Ci wiskoza ew. DCCD. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...