Skocz do zawartości

Legacy MY04 sonda lambda


piterb1

Rekomendowane odpowiedzi

witam .chodzi o przednią lambde ( front oxygen sensor -w manualu) w 2 litry SOHC. z wtyczki wypięły mi sie kabelki .są 4 biały niebieski i 2 czarne. ułozenie wtyczki jak na zdjęciu - mogł bi mi ktos podac miejsca wpiecia poszczczególnych kabli? pozdr

ps. jak sie podciagnie koszulke to widac ulozenie kolorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony gniazda kolory nie są takie same lub podobnie kodowane?

Mogą sie nie zgadzać , jak pamietam prz sondzie zamiast niebieskiego jest szary. W tym układzie dwa przewody czarne to masa , jedna od grzalki druga od sondy , biały powinnien być do sondy , niebieski do grzalki . łatwo to sprawdzić mając miernik, mogę mechaników zapytać oni bedą wiedzieć na 100% ale to w poniedziałek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odciągnij izolację z kostki, dwa przewody powinny mieć podobny kolor - będzie to masa, z dwóch kolejnych jeden będzie charakteryzował się stałym napięciem (pewnie ~12-14V) - zasilanie grzałki, ostatni to odczyt wskazania sondy. Kolory na sondzie podał już carfit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie za zainteresowanie .to są przewody wychodzące z sondy /nie maja zadnego napiecia :) / -niebieski biały i 2 czarne . nie wiem ktory idzie od grzalki a ktory od sondy bo nie znam budowy sondy . jedyna mozliwosc prawidlowego podlaczenia to spojrzenie na drugi samochod lub spojrzenie przez kogos na swoja lambde -wtedy trzeba by podac kolory pinow przy takim ulozeniu wtyczki. pozdrawiam

ps. moj numer tel . 602717810

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki mcbeth to juz jakis konkret :) co prawda masz chyba inny silnik (160?) ale przypuszczam ze tego nie zmieniali.

wyglada na to ze :

1-bialy

2-niebieski

3-czarny

4 czarny

a pod drugiej odpowiedniki jesli dobrze widze:

1jasnozielony

2 ciemnozielony

3zólty

4 rozowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba po drugiej stronie 2 to jasnoniebieski a 4 to biały. To chyba wina nienajlepszego balansu bieli aparatu i brudu na kablach. :wink: Ale ja kierował bym się pinami po lewej. No i może zmierzyć napięcie na wiązce kierując się rozkładem z fotki. Jeśli między czarnymi (czyli biały-żółty) jest 12V to jest to grzałka a wtedy pozostałe to wejście czujnika tlenu. Jeśli 0V to zapewne oba są masą. Nie sprawdzaj sondy omomierzem - podobno można tak uszkodzić czujnik tlenu. No chyba że samą grzałkę - ale musisz najpierw znać jej 'kolory'. Biały i żółty są nieco grubsze co by sugerowało, że rzeczywiście jest to grzałka.

 

Spróbuj pogrzebać w service manualu - o ile znajdziesz takowy do swojego silnika.

 

Silnik mam DOHC 165KM.

 

Za pomuka podziękować :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz oczyściłem kable i przyjrzałem im się dokładniej. Kolory na wiązce jak następuje (wtyk ma 6 pinów !):

1- zielony

3- zielono-czarny (zielony z czarnym paskiem)

4- biało-niebieski (biały z niebieskim paskiem)

6- żółty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie skomplikowało . wyjsciowe u mnie są jeszcze inne - zólty, czerwony, zielony i jeszcze jeden

,ale po zmierzeniu miernikiem wyjsciowych wychodzących na czarne -się okazało ze na jeden z czarnych idzie 12 v. teraz nie wiadomo ktory czarny gdzie podłaczyc ,a budowy sondy nie znam. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za twoim przykładem pogrzebałem w manualu i poza twoim schematem znalazłem jeszcze info ze power idzie WY i WR (yelow ,red?) a ground G ,L ( green light green?) -masa w wtyczce E24 jest w gniazdach 1,3 -z tym ze w tym schemacie 1,3 jest po lewej , a w twoim schemacie 1,3 jest po prawej. rozpiski wyjsc z wtyczki E24 na sonde nie znalazłem . chyba czas poszukac jakiegoś kumatego elektryka ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WY = biały z żółtym paskiem

WR = biały z czerwonym paskiem

G = zielony

L = niebieski

 

Zresztą co ja będę przepisywał manual .

koloryx.jpg

 

Przejrzyj początek rozdziału wiring w manualu. Tam są opisane konwencje oznaczeń na wtykach, kolory itp.

 

Mógłbyś zrobić dobrą fotkę wtyku od strony wiązki. I dokładnie sprawdź kolory kabli. często ten pasek jest cienki, zabrudzoni i po drugiej stronie niż patrzysz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piterb1, bierzesz woltomierz i identyfikujesz na którym z pinów jest +12V względem masy auta. To będzie zasilanie grzałki sondy. Następnie identyfikujesz na których pinach względem zidentyfikowanego zasilania jest masa - powinna wystąpić na dwóch przewodach, jedna masa jest od zasilania grzałki, druga od sygnału z sondy (niestety nie wiem na szybko jak je odróżnić). Ostatni kabel jaki zostanie to sygnał z sondy idący do komputera.

Kolorystykę kabli wychodzących z sondy:

 

Niebieski - sygnał

Oba czarne - grzałka

Biały - masa od sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze jest chyba : jasnozielony , żołto - niebieski , czerwony i biały. nadal nie wiem jak sie za to zabrac ;(

To elegancko. Jest jak na schemacie, który wstawiłem!

 

Grzałka jest jasnozielony (+12) - żółto/niebieski (masa)

Sonda to biały i czerwony.

 

Może to taka ?:

wrx-lambda-sensor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie :) wydaje mi sie ze jestesmy juz blisko ;) wchodzące mamy rozkminione - biały i niebieski wychodzący powinien tez byc ok .pozostał najtrudniejszy problem 2 czarne wychodzące - niewiadomo gdzie ktory podpiąć i bez rozciecia sondy chyba nie da sie ustalic- tez FHI miala pomysl by mase i power puscic w tych samych kolorach .

sorki za zanudzanie tematem -ale przyda sie tez pewnie innym userom - bo przy unfalu predzej wyskoczą pinny niz pusci wtyczka . o uzywke sondy sie pytałem to zaśpiewał handlarz 3 sety - nie najtaniej - tak zę pokminie jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostał najtrudniejszy problem 2 czarne wychodzące

Grzałka nie ma polaryzacji, więc ich podłączenie (polaryzacja) nie powinno mieć znaczenia. Ewentualnie sprawdź rezystancję między każdym z czarnych a korpusem sondy. Powinny być odizolowane. Grzałka to grzałka.

 

tez FHI miala pomysl by mase i power puscic w tych samych kolorach .

To pewnie robota Denso a nie FHI :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

problem (chyba) się rozwiązał. założyliśmy jakąś przypadkową używaną japońską sonde i check engine i błąd grzałki zniknął.

ponieważ nie wiedziałem czy ta sonada dobrze działa pojechałem na SKP i sprawdziłem spaliny -niby wszystko OK.

oto wyniki:

wartosc CO (obj.) 0.04

CO2- (obj) 14,3

HC (ppm obj.) 26

O2 0.49

lambda (1) 1,021

COcor 0,04

ktoś może potwierdzic ze są to dobre wyniki?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...