piterb1 Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 witam .chodzi o przednią lambde ( front oxygen sensor -w manualu) w 2 litry SOHC. z wtyczki wypięły mi sie kabelki .są 4 biały niebieski i 2 czarne. ułozenie wtyczki jak na zdjęciu - mogł bi mi ktos podac miejsca wpiecia poszczczególnych kabli? pozdr ps. jak sie podciagnie koszulke to widac ulozenie kolorow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Od strony gniazda kolory nie są takie same lub podobnie kodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Od strony gniazda kolory nie są takie same lub podobnie kodowane? Mogą sie nie zgadzać , jak pamietam prz sondzie zamiast niebieskiego jest szary. W tym układzie dwa przewody czarne to masa , jedna od grzalki druga od sondy , biały powinnien być do sondy , niebieski do grzalki . łatwo to sprawdzić mając miernik, mogę mechaników zapytać oni bedą wiedzieć na 100% ale to w poniedziałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 dzieki za zainteresowanie- poprosil bym o te info - jak wpiac przy tak ułozonej kostce . pozdrawaim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Odciągnij izolację z kostki, dwa przewody powinny mieć podobny kolor - będzie to masa, z dwóch kolejnych jeden będzie charakteryzował się stałym napięciem (pewnie ~12-14V) - zasilanie grzałki, ostatni to odczyt wskazania sondy. Kolory na sondzie podał już carfit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 dzieki panowie za zainteresowanie .to są przewody wychodzące z sondy /nie maja zadnego napiecia / -niebieski biały i 2 czarne . nie wiem ktory idzie od grzalki a ktory od sondy bo nie znam budowy sondy . jedyna mozliwosc prawidlowego podlaczenia to spojrzenie na drugi samochod lub spojrzenie przez kogos na swoja lambde -wtedy trzeba by podac kolory pinow przy takim ulozeniu wtyczki. pozdrawiam ps. moj numer tel . 602717810 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Ja mam tak: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 wielkie dzięki mcbeth to juz jakis konkret co prawda masz chyba inny silnik (160?) ale przypuszczam ze tego nie zmieniali. wyglada na to ze : 1-bialy 2-niebieski 3-czarny 4 czarny a pod drugiej odpowiedniki jesli dobrze widze: 1jasnozielony 2 ciemnozielony 3zólty 4 rozowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Chyba po drugiej stronie 2 to jasnoniebieski a 4 to biały. To chyba wina nienajlepszego balansu bieli aparatu i brudu na kablach. :wink: Ale ja kierował bym się pinami po lewej. No i może zmierzyć napięcie na wiązce kierując się rozkładem z fotki. Jeśli między czarnymi (czyli biały-żółty) jest 12V to jest to grzałka a wtedy pozostałe to wejście czujnika tlenu. Jeśli 0V to zapewne oba są masą. Nie sprawdzaj sondy omomierzem - podobno można tak uszkodzić czujnik tlenu. No chyba że samą grzałkę - ale musisz najpierw znać jej 'kolory'. Biały i żółty są nieco grubsze co by sugerowało, że rzeczywiście jest to grzałka. Spróbuj pogrzebać w service manualu - o ile znajdziesz takowy do swojego silnika. Silnik mam DOHC 165KM. Za pomuka podziękować . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 to ja dziękować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Jeszcze raz oczyściłem kable i przyjrzałem im się dokładniej. Kolory na wiązce jak następuje (wtyk ma 6 pinów !): 1- zielony 3- zielono-czarny (zielony z czarnym paskiem) 4- biało-niebieski (biały z niebieskim paskiem) 6- żółty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 troche sie skomplikowało . wyjsciowe u mnie są jeszcze inne - zólty, czerwony, zielony i jeszcze jeden ,ale po zmierzeniu miernikiem wyjsciowych wychodzących na czarne -się okazało ze na jeden z czarnych idzie 12 v. teraz nie wiadomo ktory czarny gdzie podłaczyc ,a budowy sondy nie znam. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 zólty, czerwony, zielony i jeszcze jeden Może tak ?: YL- żółty z niebieskim paskiem Lg - jasnozielony W - biały R - czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 8 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 za twoim przykładem pogrzebałem w manualu i poza twoim schematem znalazłem jeszcze info ze power idzie WY i WR (yelow ,red?) a ground G ,L ( green light green?) -masa w wtyczce E24 jest w gniazdach 1,3 -z tym ze w tym schemacie 1,3 jest po lewej , a w twoim schemacie 1,3 jest po prawej. rozpiski wyjsc z wtyczki E24 na sonde nie znalazłem . chyba czas poszukac jakiegoś kumatego elektryka pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 WY = biały z żółtym paskiem WR = biały z czerwonym paskiem G = zielony L = niebieski Zresztą co ja będę przepisywał manual . Przejrzyj początek rozdziału wiring w manualu. Tam są opisane konwencje oznaczeń na wtykach, kolory itp. Mógłbyś zrobić dobrą fotkę wtyku od strony wiązki. I dokładnie sprawdź kolory kabli. często ten pasek jest cienki, zabrudzoni i po drugiej stronie niż patrzysz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 wychodzi na to ze jest chyba : jasnozielony , żołto - niebieski , czerwony i biały. nadal nie wiem jak sie za to zabrac ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 piterb1, bierzesz woltomierz i identyfikujesz na którym z pinów jest +12V względem masy auta. To będzie zasilanie grzałki sondy. Następnie identyfikujesz na których pinach względem zidentyfikowanego zasilania jest masa - powinna wystąpić na dwóch przewodach, jedna masa jest od zasilania grzałki, druga od sygnału z sondy (niestety nie wiem na szybko jak je odróżnić). Ostatni kabel jaki zostanie to sygnał z sondy idący do komputera. Kolorystykę kabli wychodzących z sondy: Niebieski - sygnał Oba czarne - grzałka Biały - masa od sygnału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 wychodzi na to ze jest chyba : jasnozielony , żołto - niebieski , czerwony i biały. nadal nie wiem jak sie za to zabrac ;( To elegancko. Jest jak na schemacie, który wstawiłem! Grzałka jest jasnozielony (+12) - żółto/niebieski (masa) Sonda to biały i czerwony. Może to taka ?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 dzięki panowie wydaje mi sie ze jestesmy juz blisko wchodzące mamy rozkminione - biały i niebieski wychodzący powinien tez byc ok .pozostał najtrudniejszy problem 2 czarne wychodzące - niewiadomo gdzie ktory podpiąć i bez rozciecia sondy chyba nie da sie ustalic- tez FHI miala pomysl by mase i power puscic w tych samych kolorach . sorki za zanudzanie tematem -ale przyda sie tez pewnie innym userom - bo przy unfalu predzej wyskoczą pinny niz pusci wtyczka . o uzywke sondy sie pytałem to zaśpiewał handlarz 3 sety - nie najtaniej - tak zę pokminie jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 pozostał najtrudniejszy problem 2 czarne wychodzące Grzałka nie ma polaryzacji, więc ich podłączenie (polaryzacja) nie powinno mieć znaczenia. Ewentualnie sprawdź rezystancję między każdym z czarnych a korpusem sondy. Powinny być odizolowane. Grzałka to grzałka. tez FHI miala pomysl by mase i power puscic w tych samych kolorach . To pewnie robota Denso a nie FHI :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterb1 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 problem (chyba) się rozwiązał. założyliśmy jakąś przypadkową używaną japońską sonde i check engine i błąd grzałki zniknął. ponieważ nie wiedziałem czy ta sonada dobrze działa pojechałem na SKP i sprawdziłem spaliny -niby wszystko OK. oto wyniki: wartosc CO (obj.) 0.04 CO2- (obj) 14,3 HC (ppm obj.) 26 O2 0.49 lambda (1) 1,021 COcor 0,04 ktoś może potwierdzic ze są to dobre wyniki? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się