Skocz do zawartości

III Edycja szkolenia w Borsku z Acceleration I/II stopien


granat833

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 264
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie przesadzasz? :roll: :? :|

 

Jakie bęcki :?: :shock:

A w czym tu przesada? W tym, że chciałem Ci pomóc?

No ale cóż, sprawdza się stara zasada, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu... My fault... 8)

BartZ, przyślesz mi gwarancję, że to będzie szkolenie? Będziesz je przeprowadzał? :mrgreen:

A niby co to ma być? Kącik recytatorski...? :shock:

 

Jakoś jak byłam ostatnio w Borsku, to żaden instruktor nie wsiadł do mnie nawet na chwilę. Dziękuję za takie szkolenie.

Mam trzeci raz jechać na II stopień i sama sobie pośmigać?

To za co ja płacę, przepraszam?

 

BartZ, ostatnio jak Ty byłeś na I stopniu, to na drugim też miała być Straż Pożarna. Nie było.

Aga

No ale jak masz tylu kursantów, to raczej ciężko oczekiwać, że będą z każdym jeździć indywidualnie... Owszem, było by to zajebiste, ale osiągalne przy liczbie aut 5... Poza tym facet stoi i obserwuje każdego po kolei udzielając uwag na bieżąco, krygując pewne zachowania, błędy, poprawiając nasze style jazdy tak naprawdę...

Przykro mi, że nie było OSP, możliwe, że tym razem też nie będzie... Co robić...? Jak dobrze pójdzie to śnieg będziemy mieli... :twisted:

 

Ale ok, wara mi od tego. Jest Granat i niech on się opiekuje tym tematem we wszelkich jego aspektach. Najwyraźniej swoje już zrobiłem wpisując się na listę... Peace 8)

 

Senk ju for jor etenszyn... :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak masz tylu kursantów, to raczej ciężko oczekiwać, że będą z każdym jeździć indywidualnie... Owszem, było by to zajebiste, ale osiągalne przy liczbie aut 5... Poza tym facet stoi i obserwuje każdego po kolei udzielając uwag na bieżąco, krygując pewne zachowania, błędy, poprawiając nasze style jazdy tak naprawdę...

 

To ja chyba nie mam czego szukać w Borsku. Po to jeżdżę na szkolenia, żeby się czegoś nauczyć.

Do tego oczekuję, żeby instruktor ze mną pojechał ... ze dwa razy na przykład :o :shock:

To też nadzwyczajne???

Muszę pogadać z Asią, jak to jest w Ułężu...

 

 

Jeśli chodzi o korygowanie błędów, poprawianie jazdy, to ja usłyszałam jedno zdanie... po pierwszym przejeździe. Że nie pracuję gazem...

 

Przepraszam, dwa. Jak odbierałam dyplom, usłyszałam, że jeżdżę jak facet :|

 

 

To były wszystkie uwagi na temat mojej jazdy. Bo słów Sławka, że jeżdżę lepiej niż na ostatnim szkoleniu nie mogę brać poważnie.

 

 

 

Jak widzę jestem dziwna oczekując, że się z wątku dowiem co będzie na szkoleniu... :roll:

 

 

 

Zainteresowanych kursem proszę o podanie email, abym mógł wyslać ofertę szkolenia.

Więc się waham, czy jestem zainteresowana... jak mnie Granat przekonasz? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja chyba nie mam czego szukać w Borsku. Po to jeżdżę na szkolenia, żeby się czegoś nauczyć.

Do tego oczekuję, żeby instruktor ze mną pojechał ... ze dwa razy na przykład

To też nadzwyczajne???

Jeśli chodzi o korygowanie błędów, poprawianie jazdy, to ja usłyszałam jedno zdanie... po pierwszym przejeździe. Że nie pracuję gazem...

Przepraszam, dwa. Jak odbierałam dyplom, usłyszałam, że jeżdżę jak facet

To były wszystkie uwagi na temat mojej jazdy. Bo słów Sławka, że jeżdżę lepiej niż na ostatnim szkoleniu nie mogę brać poważnie.

:shock: A już chciałem się zapisać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

Zapraszamy na kurs z Technik Bezpiecznej Jazdy oraz dla chętnych Kurs Pierwszej Pomocy w wypadkach komunikacyjnych , który odbędzie się w dniach :

I stopień - 22.10.2011r.

II stopień - 23.10.2011r.

Kurs odbędzie się we współpracy z firmą ACCELERATION Sport Driving Scholl, http://www.alsds.pl. Doświadczenie kierowców rajdowych pozwoli nam na skuteczne nauczenie kierowców jak radzić sobie w różnych sytuacjach awaryjnych, które mogą zaistnieć podczas ruchu drogowego.

Rozpoczynamy o godz.8.30 w ośrodku wypoczynkowym LARGO w Borsku gm. Karsin, http://www.osrodek.largo.pl/

 

Koszty szkolenia wynoszą:

I stopień 22.10.2011

• uczestnik - 450 zł (kurs technik jazdy,pełne wyżywienie,impreza integracyjna)

• osoba towarzysząca - 80 zł (pełne wyżywienie, impreza integracyjna)

• możliwość noclegu (za domek 4.os/doba) - 160 zł+koszt energii 1kW=85gr

• wyżywienie w niedzielę - 40 zł od osoby (śniadanie,obiad)

• kurs pierwszej pomocy – 50 zł (dla chetnych)

II stopień 22/23.10.2011

• uczestnik - 450 zł(kurs technik jazdy,pełne wyżywienie,impreza integracyjna w sobotę)

• osoba towarzysząca - 80 zł (wyżywienie, impreza integracyjna)

• możliwość noclegu (za domek 4.os/doba) - 160 zł+koszt energii 1kW+85gr

• kurs pierwszej pomocy – 50 zl (dla chętnych)

 

Liczba miejsc ograniczona, w związku z tym poprosimy o potwierdzenie telefoniczne udziału

w kursie - Łukasz Granat 664 720 967 (granat83@interia.pl), do dnia 10.10.2011r.

Dane do przelewu:

Łuk Gran Łukasz Granat

UL.Hallera 17, 80-401 Gdańsk

ING 66 1050 1764 1000 0090 6192 0063

 

W tytule przelewu napisać: NJ – TECHNIKI JAZDY+ rozmiar koszulki

Rozmiary: męskie S,M,L,XL,XXL/ Damskie S,M,L,XL

Koszulki są przypisane tylko dla uczestników kursu.

W przypadku opłacenia i nie stawienia się na kursie, kwota opłaty przepada

Harmonogram zajęć kursu I stopnia

 

Godz. 08.30 Rozpoczęcie szkolenia.

Godz. 09.00 Wykład teoretyczny

1. Prawidłowa pozycja za kierownicą, ustawienie fotela, kierownicy, lusterek.

2. Rodzaje hamowania na śliskiej nawierzchni. Analiza sił działających na samochód.

3. Pokonywanie zakrętów, hamowanie w zakręcie, uślizg kół.

4. Sytuacje krytyczne, zmiana pasa ruchu – wyprzedzanie.

5. Omówienie przygotowanych ćwiczeń praktycznych.

 

Godz. 10.00 – 11.30 Rozpoczęcie ćwiczeń praktycznych

1. Slalom A (bardzo wąski) – próba oceniająca umiejętności kierowcy. Prawidłowa pozycja

w praktyce.

2. Slalom B (szybszy) – ćwiczenie umiejętności minimalnego promienia skrętu

z precyzyjnym używaniem pedału gazu oraz ćwiczenie reakcji kierowcy w trudnych sytuacjach.

3. Hamowanie awaryjne przed przeszkodą na suchej nawierzchni – ocenianie odległości, droga hamowania.

 

Godz. 13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa

 

Godz. 13.30 – 15.45

4. Hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni. Próba ominięcia przeszkody, ocenianie odległości, oraz droga hamowania.

5. Zmiana pasa ruchu – ćwiczenie zmiany pasa ruchu w niebezpiecznych sytuacjach – śliska nawierzchnia.

6. Opcja I: Jazda po wyznaczonym torze, zawody sportowe (wykorzystanie właściwego toru jazdy) – indywidualne, lub z instruktorem.

7. Opcja II: Próby na specjalnie wyznaczonej trasie wykonywane samochodem rajdowym

(w charakterze pilota lub kierowcy), które zapewnią uczestnikom niezapomniane wrażenia oraz dużą dawkę adrenaliny.

Godz. 15:30 Zapisy na kurs II stopni a Technik Doskonalenia Jazdy

Godz. 16:00 Kurs pierwszej pomocy podczas wypadków komunikacyjnych dla chętnych.

Godz. 19.00 Podsumowanie szkolenia, omówienie najczęściej popełnianych błędów, rozdanie certyfikatów.

Godz. 21.00 IMPREZA INTEGRACYJNA

Harmonogram zajęć kursu II stopnia

 

Godz.10.30 Rozpoczęcie szkolenia.

Godz. 11.00 Wykład teoretyczny z zakresu doskonalenia techniki jazdy.

1. Przypomnienie dotyczące pozycji za kierownicą, ustawienia fotela oraz kierownicy.

2. Pokonywanie zakrętów, analiza „przedskrętnego” ustawienia pojazdu przed zakrętem.

3. Analiza sił działających na samochód, podczas pokonywania zakrętów przy dynamicznym prowadzeniu auta.

4. Jazda drogowa, dynamiczna a sportowa, różnice w przewidywaniu oraz pokonywaniu zakrętów.

 

Godz. 11.30 Rozpoczęcie ćwiczeń praktycznych:

5. Slalom szybki – rozgrzewka uczestników.

6. Analiza techniki skrętów (poszczególnych uczestników).

7. Ćwiczenie toru jazdy na pojedynczym zakręcie.

8. Dynamiczna zmiana pasa ruchu (sucha lub mokra nawierzchnia).

 

Godz. 13.30 – 14.00 Przerwa obiadowa

Godz. 14.15 Ćwiczenia praktyczne:

8. Manewrowanie pojazdem podczas jazdy po łuku, utrzymaniu toru jazdy przy sekwencyjnym układzie zakrętów, prawidłowy tor jazdy.

9. Zawody samochodowe (próba połączona z kilkoma wskazówkami dotyczącymi techniki jazdy na specjalnie wyznaczonej trasie – indywidualne oraz z instruktorem.

10. Zawody sportowe – test sprawdzający na specjalnie wyznaczonej trasie samochodem kursanta lub opcjonalnie samochodem rajdowym Peugeot RS lub SUBARU WRX.

 

Godz. 17.30 Podsumowanie szkolenia, omówienie najczęściej popełnianych błędów, rozdanie certyfikatów.

 

 

 

 

 

Kurs I Pomocy podczas Wypadków Komunikacyjnych dla chętnych.

 

 

Sobota tj. 22.10.2011 godz16:00

Program szkoleniowy obejmuje trzy godziny zegarowe. Po ukończeniu tegoż szkolenia kursant otrzymuje legitymacje zaświadczającą ukończenie szkolenia na okres dwóch lat od momentu ukończenia szkolenia.

 

Program szkolenia (wykład):

1. Akty prawne w Pierwszej Pomocy

2. Bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia (bezpieczeństwo ratownika i miejsca zdarzenia)

3. Wyposażenie pojazdu w sprzęt ratujący życie (apteczka, kamizelka, gaśnica i trójkąt)

4. Ewakuacja osób poszkodowanych z pojazdu (kiedy należy to zrobić)

5. Resuscytacja krążeniowo-oddechowa BLS-u dorosłych

6. Poprawne powiadomienie o zdarzeniu (wypadek zachorowanie)

7. Urazówka (złamanie , zwichniecie , rany, oparzenia)

8. Teoria trzech kolizji

9. Fakty i mity w wypadkach komunikacyjnych

Ćwiczenia

1. Resuscytacja krążeniowo – oddechowa (różne grupy wiekowe)

2. Pozycja bezpieczna

3. Ewakuacja z pojazdu

4. Chusta trójkątną

5. Postępowanie z osobą urazową (stabilizacja)

 

Instruktorami Pierwszej Pomocy są Instruktorzy Europejskiej Rady Resuscytacji, którzy

na co dzień pracują w Ratownictwie Medycznym oraz Policjanci z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

 

-- 7 wrz 2011, o 23:46 --

 

Przepraszam wszystkich forumowiczów za spóźnienie wklejenia oferty szkoleniowej.Podczas kursu gwarantuje, iż z każdym uczestnikiem będzie jeździł instruktor, który będzię oceniał technikę jazdy i ją korygował w trakcie popełnienia błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze grafiku na pazdziernik, ale zastanawiam sie, na ktory stopien warto sie wybrac. Czy I poziom jest dla ludzi zupelnie zielonych, prosto z ulicy, czy jednak poziom jest ciut wyzszy?

Czy w ogole mozna zapisac sie na II poziom, jesli nie bylo sie na I?

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze grafiku na pazdziernik, ale zastanawiam sie, na ktory stopien warto sie wybrac. Czy I poziom jest dla ludzi zupelnie zielonych, prosto z ulicy, czy jednak poziom jest ciut wyzszy?

Czy w ogole mozna zapisac sie na II poziom, jesli nie bylo sie na I?

Zdecydowanie lepiej zacząć od I chyba, że już byłeś na szkoleniu pierwszego stopnia w innej szkole jazdy (np. SJS) :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim kursie decyzją instruktorów było zrezygnowanie ze STRAŻY na II stopniu.

Powód: bezpieczeństwo kursantow

 

Rozumiem...albo raczej nie rozumiem... :roll:

 

Dlaczego manewry na płycie poślizgowej (powiedzmy że możnaby tak nazwać nieco mniej przyczepną nawierzchnię polaną odpowiednim środkiem i rozmytą potem wodą) znajdującej się na środku pasa lotniska, który ma kilkudziesiąt metrów szerokości, byłyby bardziej niebezpieczne niż trasa ułożona przez instruktorów, która przebiegała m.in. przez zagajnik ze słabą nawierzchnią asfaltową o szerokości max. 3m - pokrytą piachem, z dziesiątkami drzew z każdej strony i do tego wszystko to ułożone jako ciasny nawrót... :?

 

Nie żebym się czepiał, ale z "kuluarowych" rozmów wynikało dość jednoznacznie, że uczestnicy nie byli tym zachwyceni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się czepiał, ale z "kuluarowych" rozmów wynikało dość jednoznacznie, że uczestnicy nie byli tym zachwyceni...

 

Powiem Wam, że było rewelacyjnie :mrgreen:

Dzięki wszystkim za towarzystwo i wspólnie spędzony czas... :twisted:

no i mam nadzieję, że do zobaczenia w maju na II st. :P:mrgreen:

 

byl ogien!

brawo Granat za organizacje!!!

czekam na fotki ;-)

 

Było superowo, pozdrawiam wszystkich, pobudka mi się podobała :wink: :mrgreen:

 

 

Poskarżyłam się Andrzejowi, że żaden instruktor nie chciał ze mną jeździć, ponoć bali się mojej obstawy, która zmieniała mi koła :roll: :lol::mrgreen:

 

Dziękuję Wam pięknie za zmianę kół :!: :mrgreen: 8)

 

Granat, dzięki za organizację i możliwość pouczenia się pierwszej pomocy :wink:

Jakieś fotki mile widziane, jeśli ktoś ma to bardzo proszę :mrgreen:

 

Darku to są tylko małe przykłady, że kurs był dobrze odebrany przez kursantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granat -> zgadzam się z zacytowanymi przez Ciebie wypowiedziami, sam byłem zawodolony z całokształtu imprezy...(a już szczególnie tej poza "szkoleniem" z jazdy -> przy czym zastosowany tu cudzysłów nie jest przypadkowy 8) ).

 

Zwróciłem tylko delikatnie uwagę na jeden element, który nie został zrealizowany mimo zapowiedzi...chodzi głównie o to, że zdecydowanie lepiej zaskakiwać czymś uczestników w sensie pozytywnym (czyli: jest coś więcej, co nie było planowane), niż sprawiać im rozczarowanie (czyli: nie ma czegoś, co miało być)...

 

Myślę, że już wszystko jasne :)

 

 

PS. Chętnie i tym razem wziąłbym udział w imprezie -> jednak wyłącznie jako osoba towarzysząca... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako obserwator wtrace swoje 5gr.

 

Przez decyzje Andrzeja o zblokowaniu strazy nikt nie plakal. IMHO jesli chce sie uzyskac bardziej szczegolowej odp dlaczego podjal taka decyzje, a nie inna powino sie zapytac samego decydenta.

 

 

Wypadniecie z trasy przy ostrzejszej jezdzie grozilo w kilku miejscach uszkodzeniem felgi czy blachy. Nikt nikogo nie popedzal, kazdy jechal z predkoscia jaka uwazal za stosowna.

Jesli natomiast ktos cisnal bo chcial zrobic lepszy czas niz koledzy powinien miec swiadomosc ew konsekewncji ;)

 

Na podkowe trzeba bylo miec mocne (przyjmijmy) nerwy i troche umiejetnosci :twisted: Mistral pokazal klase bedac niewiele wolniejszy automatyczna lodowka (bezuszkodzeniowo) od RA(!) ogarniana przez Macka.

 

BTW Tomek jak to przeczytasz nie brandzluj sie za mocno ;)

 

 

Nie widzialem, rowniez zeby ktokolwiek zglaszal uwagi/sugestie co do trasy Andrzejowi.

 

 

Over

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem, że nie przeceniałbym tej ślizgawki zrobionej przez OSP... dało się to odczuć, owszem, ale do prawdziwej płyty to miało się nijak... :wink:

 

Inna rzecz mnie bardziej trapi, otóż warunki w jakich przyjdzie nam trenować w październiku. Może być naprawdę mokro i ślisko czy wręcz śniegowo i miast ćwiczyć przyjdzie nam walczyć z pogodą i ćwiczyć... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...