Stozek Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Witam serdecznie, od wczoraj jestem posiadaczem legacy III z 2000r, silnik 2,5, skrzynia aut. Mam pytanie, czy istnieje możliwość wyłączenia kontroli trakcji? Nie znalazłem nigdzie przycisku, a przy probie szybszego obrotu na łące włączyła się trakcja i popsuła zabawę. Będę bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 pod maska masz skrzynkę z bezpiecznikami. znajdź miejsce opisane VDC OFF i włóż tam bezpiecznik. wystarczy 5A. koło zegarów powinien pojawić się napis VDC OFF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Bardzo dziekuje za pomoc, sprawdzę po pracy i dam znać. Pozdrawiam -- Pt gru 02, 2011 6:57 pm -- pod maska masz skrzynkę z bezpiecznikami. znajdź miejsce opisane VDC OFF i włóż tam bezpiecznik. wystarczy 5A. koło zegarów powinien pojawić się napis VDC OFF. Dlugo mi zajelo to sprawdzanie, ale niestety Twoj sposob jest nie do konca dobry. Owszem, wylacza vdc, ale razem z tylnym napedem. Bezpiecznik jest vdc off/fwd, czyli ten do holowania.. Ma ktos inne pomysly? -- Pt gru 02, 2011 7:01 pm -- pod maska masz skrzynkÄ™ z bezpiecznikami. znajdź miejsce opisane VDC OFF i włóż tam bezpiecznik. wystarczy 5A. koÅ‚o zegarów powinien pojawić siÄ™ napis VDC OFF. Dlugo mi zajelo to sprawdzanie, ale niestety Twoj sposob jest nie do konca dobry. Owszem, wylacza vdc, ale razem z tylnym napedem. Bezpiecznik jest vdc off/fwd, czyli ten do holowania.. Ma ktos inne pomysly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malas Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witam, ja znalazlem w skrzynce z bezpiecznikami pod/przy kierownicy (w kabinie) bezpiecznik który po wyciągnięciu jednocześnie wyłącza ABS i VDC. Na naklejce klapki jest napisane przy nim VDC/ABS, jest zaznaczony pobajze jako numer 3. Sprawdzalem, ABS nie bylo i mozna było bokiem pójść na trawie .. nie jestem tylko w 100% pewien czy nadal byl naped AWD .. ale wydaje mi sie ze byl. Sprawdz sam, zobaczymy jak u Ciebie bedzie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 A powiedz mi, czy po wlozeniu bezpiecznika z powrotem nie wywala jakiegos bledu, ktory trzeba komputerem kasowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Po wyłączeniu ABS/VDC jest jedno małe ale - jak skręcisz do oporu i chcesz ruszyć pomału pojawia się pewien opór - to trzyma na stałe sprzęgło tylnego napędu - jeżdżenie na stałe po twardym w ten sposób może przyspieszyć jego zużycie - to skrzynia zapina napęd na sztywno bo nie ma odczytów z czujników ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malas Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Stozek: po wlozeniu bezpiecznika spowrotem wszystko jest ok .. wszystko działa jak nalezy i zadne bledy nie wystepuja, przynajmniej u mnie. house_1: nie zaobserwowalem tego o czym piszez, gdy sprawdzalem jak sie jezdzi z VDC/ABS wylaczonym, mozliwe ze dlatego iz jezdzilem krotko i głównie po trawie ...... natomiast wiem ze jak vdc/abs jest normalnie wlaczony i sobie normalnie jezdze .. to na parkingu jak manewruje przy maksymalnie skreconych kolach czasem slychac takie ciche stuki .. i w momencie stukniecia czuc jakby samochod mial do pokonania lekki opór .. moze to byc to o czym piszez, czyli sprzeglo zastepujace centralny dyfer popuszcza .. probowalem zapytac mechanika i wyszlo na to ze z uwagi na to ze samochod ma juz swoje lata (moj ma rok prod. 2000) ten typ tak może mieć. Czy u was tez tak jest?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom_ice Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 po włożeniu bezpiecznika w skrzynce pod maską rozłącza się kontrola trakcji (VDC off) co sygnalizuje kontrolka na desce zegarów) nie rozłącza to napędów i dalej jest 4x4 i dalej mamy funkcjonujący ABS. opis FWD tyczy się wcześniejszych modeli a holowanie z uniesioną przednią osią jest w tym modelu zabronione.w modelu MY01 wyłącznik kontroli trakcji był już montowany na desce rozdzielczej.można takowy sobie kupić i zamontować w miejscu zaślepki przez przekażnik. w tym modelu w automacie napęd jest cały czas spięty 4x4 i nie ma szpery więc nie ma to wpływu na napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilka_liter Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Bardzo dziekuje za pomoc, sprawdzę po pracy i dam znać. Pozdrawiam -- Pt gru 02, 2011 6:57 pm -- pod maska masz skrzynkę z bezpiecznikami. znajdź miejsce opisane VDC OFF i włóż tam bezpiecznik. wystarczy 5A. koło zegarów powinien pojawić się napis VDC OFF. Dlugo mi zajelo to sprawdzanie, ale niestety Twoj sposob jest nie do konca dobry. Owszem, wylacza vdc, ale razem z tylnym napedem. Bezpiecznik jest vdc off/fwd, czyli ten do holowania.. Ma ktos inne pomysly? -- Pt gru 02, 2011 7:01 pm -- pod maska masz skrzynkÄ™ z bezpiecznikami. znajdź miejsce opisane VDC OFF i włóż tam bezpiecznik. wystarczy 5A. koÅ‚o zegarów powinien pojawić siÄ™ napis VDC OFF. Dlugo mi zajelo to sprawdzanie, ale niestety Twoj sposob jest nie do konca dobry. Owszem, wylacza vdc, ale razem z tylnym napedem. Bezpiecznik jest vdc off/fwd, czyli ten do holowania.. Ma ktos inne pomysly? Faktycznie jest taki opis w skrzynce bezpieczników, ale jak dowiadywałem się o możliwość rozłączenia napędu to w modelach z VDC nie ma takiej opcji. 4x4 działa - sprawdzone zeszłej, śnieżnej, zimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Dziekuje wszystkim za wyczerpujace informacje i pozdrawiam. P.S. Dzis u mnie spadl snieg, wiec zabieram sie do testowania:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siedemczwartych Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 a tak dołaczę sie do pytania... Jak mam legasia 2007 bez kontroli trakcji i chcę wyłączyć ABS... czyli wyjąc bezpiecznik. To jest dobry pomysł? Można tak jeździć? Czy może się to skończyć jakimiś problemami z komputerem, błędami itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Blad jakis na pewno sie pojawi. Pytanie tylko, czy jak wlozysz bezpiecznik z powrotem to abs zadziala bez kasowania bledu komputerem. Powiem Ci tylko tyle, ze ja czego jak czego, ale absu bym nie wylaczal. To nie jest "zbedny gadzet". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siedemczwartych Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Blad jakis na pewno sie pojawi. Pytanie tylko, czy jak wlozysz bezpiecznik z powrotem to abs zadziala bez kasowania bledu komputerem. Powiem Ci tylko tyle, ze ja czego jak czego, ale absu bym nie wylaczal. To nie jest "zbedny gadzet". hmmm od kilku lat zimą jeżdżę wyłącznie bez ABS. Wg mnie jest bezpieczniej i pewniej niż z ABSem. Ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia, treningu. A czy błąd można skasować odłączając akumulator? Czy wymagana jest wizyta w serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się