Jump to content

Silentblock do S-Turbo 98 r.


Subaru_Forester
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś się orientuje które wkłady pasują do mojego Forka? Na stronie producenta nie ma dedykowanych specjalnie do niego, ale przypuszczam, że pasować będą od Imprezy GT (93-00).

Dajcie znać co o tym myslicie, bo muszę je wymienić :!:

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś się orientuje które wkłady pasują do mojego Forka? Na stronie producenta nie ma dedykowanych specjalnie do niego, ale przypuszczam, że pasować będą od Imprezy GT (93-00).

Dajcie znać co o tym myslicie, bo muszę je wymienić :!:

A czemu nie kupisz ori?

Link to comment
Share on other sites

1. Są dwa razy droże (albo i więcej!)

2. Powerflex trochę usztywnią to bujające się zawieszenie.

 

Ale nie obrażę się jeśli ktoś zaproponuje mi ORI używki w niezłym stanie, w pasztetowej cenie :wink: Z moich już cieknie, także muszę je wywalić!

Link to comment
Share on other sites

A czemu nie kupisz ori?

 

 

Może odpowiem za siebie, ori nadają się do pływających rydwanów. Zdecydowanie lepiej włożyć whiteline, powerflex, polskie stronglexy (żółty) albo...Stiajowe (coś na pewno podejdzie). Seryjne elementy gumowo-metalowe są, jak dla mnie, dużo za miękkie. Ale oczywizda, dla każdego coś innego miłego :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Grzesiek_67 , myślę tak samo.

A czy ktoś zna z praktyki ten polski strongflex :?: Cenowo jest to bardzo atrakcyjne.

 

I proszę o podpowiedź która z tych części to jest ta, której ja poszukuję...Nie znam się na tym za bardzo, a każdy z tych wkładów nazywa się podobnie...

Link to comment
Share on other sites

Subaru_Forester,

ja do Forka S-Turbo MY99 zamontowałem na tył komplet polskiego STRONG-FLEXa żółtego. I mogę, po półtorarocznym użytkowaniu, polecić z czystym sumieniem. Na przodzie mam Whiteline i również jest bardziej niż w porządku. Gruby stabilizator na tyle (chyba 20 mm) plus przyzwoite łączniki Whiteline i znowu problem z głowy na lata. Oczywiście, jest twardo i sztywno. Nie wszyscy tego oczekują. Dla tych, którzy przede wszystkim, cenią sobie komfort polecam z czystym sumieniem graty oryginalne, do nabycia w ASO. No może poza łącznikami stabilizatorów, bo te najzwyczajniej w świecie, pękają. Prędzej czy później.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy mi opinion zamawiam jeszcze dziś! Wezmę żółte

 

 

Zastanów się jeszcze czy nie wziąć jednak czerwonych 8) .

Ja takie kupiłem po konsultacji z sieklą, który przetestował oba rodzaje i stwierdził, że żółte są jednak za twarde.

Mam te czerwone i jak dla mnie jest akurat; sztywniej niż na serii, ale też na płytach czy kostce wyraźnie bardziej przenosi się wszystko z kół na budę i plastiki :wink: być może to specyfika tylko mojego Dziadka, ale tak zauważyłem 8)

Link to comment
Share on other sites

Mam te czerwone i jak dla mnie jest akurat; sztywniej niż na serii, ale też na płytach czy kostce wyraźnie bardziej przenosi się wszystko z kół na budę i plastiki :wink:

 

Dokładnie. Wnętrze wydaje więcej dźwięków powstałych wskutek wibracji.

Ja mieszkam w Łodzi, a tutaj drogi są masakryczne stąd padło na czerwone.

 

Od 3 tyg. mam KYB Ultra SR i do pełni szczęścia brakuje mi grubszego staba z tyłu.

Jak będę brał Strogflexy na tył to razem ze stablilizatorem od ... no właśnie GT/WRX?

Zapomniałem :oops:

Link to comment
Share on other sites

No to mam dylemat...

Zawieszenie niedługo zostanie zmienione na trochę niższe i z regulacją twardości, stabilizator z tłu jest już grubszy...

Jeśli czerwone i tak są twardsze od Ori, to chyba jednak wezmę właśnie je. W końcu to Forek do codziennej jazdy :)

Link to comment
Share on other sites

Subaru_Forester,

Zauważ ,że przy seryjnym/miękkim zawieszeniu twardych wkładów nie poczujesz jakoś wyraźnie,bo całe auto się kładzie,albo "buja na falach".Szybkość reakcji na skręt może być lepsza.

 

Grzesiek coś chyba modził oprócz stabów -najlepiej jakby napisał co ma.

Bez utwardzania zawiechy nie mają raczej sensu jakieś "kamienie"

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Subaru_Forester,

Zauważ ,że przy seryjnym/miękkim zawieszeniu twardych wkładów nie poczujesz jakoś wyraźnie,bo całe auto się kładzie,albo "buja na falach".Szybkość reakcji na skręt może być lepsza.

pozdr

 

Zobacz trzy posty wyżej 8)

"Zawieszenie niedługo zostanie zmienione na trochę niższe i z regulacją twardości, stabilizator z tłu jest już grubszy..."

Link to comment
Share on other sites

Od 3 tyg. mam KYB Ultra SR

o, a na jakiej sprężynie?

jak wrażenia?

 

ja zakładam złote kayaby w przyszły piątek, ale już chciałbym wiedzieć, jak to jest 8)

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek coś chyba modził oprócz stabów -najlepiej jakby napisał co ma.

 

Jeżdziłem na Tein SSM. Ale wziął i się wylał. Jak to Tein :mrgreen: Obecnie już zregenerowany dzięki uprzejmości pewnej arcyeleganckiej firmy z Krakowa. Przy okazji, służę na PW namiarami wszystkim nieszczęśliwym Teinowcom ;-)

 

Tein se zregenrowany leży a ja pomykam na zawieszcze przód-tył kombinowanym - oprócz KYB AGX z tyłu (dzięki Piotruś, niebawem oddam) reszta to przeszczep z Imprezy WRX/STi. Jest nisko, stabilnie i umiarkowanie twardo. Niektórzy po przejeżdzce twierdzą, że bardzo twardo. Ja obstaję przy swoim i twierdzę, że w miarę ;-) Gdyby nie to, że zawiecha tak naprawdę pożyczona od ludzi dobrego serca to bym do Teina nie wracał. Pewnie zaraz znowu wyleje :twisted:

 

Wg mnie kupno czerwonych strongów mija się z celem (Panowie albo ma być twardo albo miękko, nie da się zjeść ciasteczka i go wciąż mieć :mrgreen: ), to już chyba lepiej kupić OEM. No może tyle, że tańsze od OEM.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Acha na przód do Forka SF, w miejsce tylnych tulei przedniego wahacza polecam takie ustroistwo od Whiteline dedykowane (przynajmniej wg katalogu) do GT/WRX, które oprócz funkcji zwykłej tulei poliuretanowo-metalowej pełni funkcje regulatora kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Spokojnie to-to robi za ALK do Forka. Przód zdecydowanie mniej wyjeżdza.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie kupno czerwonych strongów mija się z celem (Panowie albo ma być twardo albo miękko, nie da się zjeść ciasteczka i go wciąż mieć :mrgreen: ), to już chyba lepiej kupić OEM. No może tyle, że tańsze od OEM.

 

Na czerwonych jest odczuwalnie sztywniej niż na OEM, ale przede wszystkim jest zdecydowanie taniej 8)

 

Acha na przód do Forka SF, w miejsce tylnych tulei przedniego wahacza polecam takie ustroistwo od Whiteline dedykowane (przynajmniej wg katalogu) do GT/WRX, które oprócz funkcji zwykłej tulei poliuretanowo-metalowej pełni funkcje regulatora kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Spokojnie to-to robi za ALK do Forka. Przód zdecydowanie mniej wyjeżdza.

 

 

Cholera.. szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałem :evil:

 

 

 

i tylna klapa jeszcze bardziej skrzypi.... :lol:

 

 

na razie, od wymiany zamka jest cisza :twisted:

Link to comment
Share on other sites

żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...

:?: :?: :?: :?:

Nie wiedziałem, że to będzie taki problem. Na szczęście ceny są takie, że można kupić i jedne i drugie :D

Link to comment
Share on other sites

miszozon napisał(a):

Od 3 tyg. mam KYB Ultra SR

 

o, a na jakiej sprężynie?

jak wrażenia?

 

ja zakładam złote kayaby w przyszły piątek, ale już chciałbym wiedzieć, jak to jest 8)

 

Jest bardzo OK. Natomiast jeśli spodziewasz się "dechy" to jednak trzeba zmienić sprężyny.

Ja mam seryjne springi i auto jest stabilniejsze ale dalej szoruje lusterkami o asfalt. :mrgreen:

Lepiej tłumi nierówności przez co możesz szybciej pokonywać zakręty o nieidealnej nawierzchni.

Z hamowaniem podobnie. Szybsze, drobniejsze nierówności bardziej przenoszą się na budę, a pokonywanie rozległych, łagodnych dziur z większą prędkością nie wprawia auta w bujanie.

Wali ale idzie równo.

 

Nie zastanawiać się tylko brać:!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...