Subaru_Forester Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Czy ktoś się orientuje które wkłady pasują do mojego Forka? Na stronie producenta nie ma dedykowanych specjalnie do niego, ale przypuszczam, że pasować będą od Imprezy GT (93-00). Dajcie znać co o tym myslicie, bo muszę je wymienić :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Czy ktoś się orientuje które wkłady pasują do mojego Forka? Na stronie producenta nie ma dedykowanych specjalnie do niego, ale przypuszczam, że pasować będą od Imprezy GT (93-00).Dajcie znać co o tym myslicie, bo muszę je wymienić :!: A czemu nie kupisz ori? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 1. Są dwa razy droże (albo i więcej!) 2. Powerflex trochę usztywnią to bujające się zawieszenie. Ale nie obrażę się jeśli ktoś zaproponuje mi ORI używki w niezłym stanie, w pasztetowej cenie :wink: Z moich już cieknie, także muszę je wywalić! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 A czemu nie kupisz ori? Może odpowiem za siebie, ori nadają się do pływających rydwanów. Zdecydowanie lepiej włożyć whiteline, powerflex, polskie stronglexy (żółty) albo...Stiajowe (coś na pewno podejdzie). Seryjne elementy gumowo-metalowe są, jak dla mnie, dużo za miękkie. Ale oczywizda, dla każdego coś innego miłego Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Dzięki Grzesiek_67 , myślę tak samo. A czy ktoś zna z praktyki ten polski strongflex :?: Cenowo jest to bardzo atrakcyjne. I proszę o podpowiedź która z tych części to jest ta, której ja poszukuję...Nie znam się na tym za bardzo, a każdy z tych wkładów nazywa się podobnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Subaru_Forester, ja do Forka S-Turbo MY99 zamontowałem na tył komplet polskiego STRONG-FLEXa żółtego. I mogę, po półtorarocznym użytkowaniu, polecić z czystym sumieniem. Na przodzie mam Whiteline i również jest bardziej niż w porządku. Gruby stabilizator na tyle (chyba 20 mm) plus przyzwoite łączniki Whiteline i znowu problem z głowy na lata. Oczywiście, jest twardo i sztywno. Nie wszyscy tego oczekują. Dla tych, którzy przede wszystkim, cenią sobie komfort polecam z czystym sumieniem graty oryginalne, do nabycia w ASO. No może poza łącznikami stabilizatorów, bo te najzwyczajniej w świecie, pękają. Prędzej czy później. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Grzesiek_67, skrzypią któreś? Było chyba trochę narzekań na to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 respect, cichutko - zero "skrzypów" i jęków. A jeżdżę codziennie również i po piachu ;-) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 "Mietka fryta" ze mnie i kupiłem Strogflexa ale czerwonego. Jest OK. Ciut bardziej twardo od serii, a duuuużo taniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Wystarczy mi opinion zamawiam jeszcze dziś! Wezmę żółte :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Wystarczy mi opinion zamawiam jeszcze dziś! Wezmę żółte Zastanów się jeszcze czy nie wziąć jednak czerwonych 8) . Ja takie kupiłem po konsultacji z sieklą, który przetestował oba rodzaje i stwierdził, że żółte są jednak za twarde. Mam te czerwone i jak dla mnie jest akurat; sztywniej niż na serii, ale też na płytach czy kostce wyraźnie bardziej przenosi się wszystko z kół na budę i plastiki :wink: być może to specyfika tylko mojego Dziadka, ale tak zauważyłem 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Mam te czerwone i jak dla mnie jest akurat; sztywniej niż na serii, ale też na płytach czy kostce wyraźnie bardziej przenosi się wszystko z kół na budę i plastiki :wink: Dokładnie. Wnętrze wydaje więcej dźwięków powstałych wskutek wibracji. Ja mieszkam w Łodzi, a tutaj drogi są masakryczne stąd padło na czerwone. Od 3 tyg. mam KYB Ultra SR i do pełni szczęścia brakuje mi grubszego staba z tyłu. Jak będę brał Strogflexy na tył to razem ze stablilizatorem od ... no właśnie GT/WRX? Zapomniałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 No to mam dylemat... Zawieszenie niedługo zostanie zmienione na trochę niższe i z regulacją twardości, stabilizator z tłu jest już grubszy... Jeśli czerwone i tak są twardsze od Ori, to chyba jednak wezmę właśnie je. W końcu to Forek do codziennej jazdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 przenosi się wszystko z kół na budę i plastiki i tylna klapa jeszcze bardziej skrzypi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 16, 2011 Author Share Posted June 16, 2011 jescze ktoś używa Strognflex'ów :?: Chętnie usłyszę więcej opinii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Subaru_Forester, Zauważ ,że przy seryjnym/miękkim zawieszeniu twardych wkładów nie poczujesz jakoś wyraźnie,bo całe auto się kładzie,albo "buja na falach".Szybkość reakcji na skręt może być lepsza. Grzesiek coś chyba modził oprócz stabów -najlepiej jakby napisał co ma. Bez utwardzania zawiechy nie mają raczej sensu jakieś "kamienie" pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 16, 2011 Author Share Posted June 16, 2011 Subaru_Forester, Zauważ ,że przy seryjnym/miękkim zawieszeniu twardych wkładów nie poczujesz jakoś wyraźnie,bo całe auto się kładzie,albo "buja na falach".Szybkość reakcji na skręt może być lepsza. pozdr Zobacz trzy posty wyżej 8) "Zawieszenie niedługo zostanie zmienione na trochę niższe i z regulacją twardości, stabilizator z tłu jest już grubszy..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Od 3 tyg. mam KYB Ultra SR o, a na jakiej sprężynie? jak wrażenia? ja zakładam złote kayaby w przyszły piątek, ale już chciałbym wiedzieć, jak to jest 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Grzesiek coś chyba modził oprócz stabów -najlepiej jakby napisał co ma. Jeżdziłem na Tein SSM. Ale wziął i się wylał. Jak to Tein Obecnie już zregenerowany dzięki uprzejmości pewnej arcyeleganckiej firmy z Krakowa. Przy okazji, służę na PW namiarami wszystkim nieszczęśliwym Teinowcom ;-) Tein se zregenrowany leży a ja pomykam na zawieszcze przód-tył kombinowanym - oprócz KYB AGX z tyłu (dzięki Piotruś, niebawem oddam) reszta to przeszczep z Imprezy WRX/STi. Jest nisko, stabilnie i umiarkowanie twardo. Niektórzy po przejeżdzce twierdzą, że bardzo twardo. Ja obstaję przy swoim i twierdzę, że w miarę ;-) Gdyby nie to, że zawiecha tak naprawdę pożyczona od ludzi dobrego serca to bym do Teina nie wracał. Pewnie zaraz znowu wyleje Wg mnie kupno czerwonych strongów mija się z celem (Panowie albo ma być twardo albo miękko, nie da się zjeść ciasteczka i go wciąż mieć ), to już chyba lepiej kupić OEM. No może tyle, że tańsze od OEM. Pozdrawiam Grzegorz PS. Acha na przód do Forka SF, w miejsce tylnych tulei przedniego wahacza polecam takie ustroistwo od Whiteline dedykowane (przynajmniej wg katalogu) do GT/WRX, które oprócz funkcji zwykłej tulei poliuretanowo-metalowej pełni funkcje regulatora kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Spokojnie to-to robi za ALK do Forka. Przód zdecydowanie mniej wyjeżdza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Wg mnie kupno czerwonych strongów mija się z celem (Panowie albo ma być twardo albo miękko, nie da się zjeść ciasteczka i go wciąż mieć ), to już chyba lepiej kupić OEM. No może tyle, że tańsze od OEM. Na czerwonych jest odczuwalnie sztywniej niż na OEM, ale przede wszystkim jest zdecydowanie taniej 8) Acha na przód do Forka SF, w miejsce tylnych tulei przedniego wahacza polecam takie ustroistwo od Whiteline dedykowane (przynajmniej wg katalogu) do GT/WRX, które oprócz funkcji zwykłej tulei poliuretanowo-metalowej pełni funkcje regulatora kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Spokojnie to-to robi za ALK do Forka. Przód zdecydowanie mniej wyjeżdza. Cholera.. szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałem i tylna klapa jeszcze bardziej skrzypi.... na razie, od wymiany zamka jest cisza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 16, 2011 Author Share Posted June 16, 2011 żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone...żółte...czerwone... :?: :?: :?: :?: Nie wiedziałem, że to będzie taki problem. Na szczęście ceny są takie, że można kupić i jedne i drugie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Subaru_Forester, jesteś z Wawy, więc jak chcesz, to możemy spróbować gdzieś się spotkać i przejedziesz się moim Forkiem na czerwonych.. może coś Ci to pomoże 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 16, 2011 Author Share Posted June 16, 2011 Ciekawa propozycja. Odezwę się na PW :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 miszozon napisał(a):Od 3 tyg. mam KYB Ultra SR o, a na jakiej sprężynie? jak wrażenia? ja zakładam złote kayaby w przyszły piątek, ale już chciałbym wiedzieć, jak to jest 8) Jest bardzo OK. Natomiast jeśli spodziewasz się "dechy" to jednak trzeba zmienić sprężyny. Ja mam seryjne springi i auto jest stabilniejsze ale dalej szoruje lusterkami o asfalt. Lepiej tłumi nierówności przez co możesz szybciej pokonywać zakręty o nieidealnej nawierzchni. Z hamowaniem podobnie. Szybsze, drobniejsze nierówności bardziej przenoszą się na budę, a pokonywanie rozległych, łagodnych dziur z większą prędkością nie wprawia auta w bujanie. Wali ale idzie równo. Nie zastanawiać się tylko brać:!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru_Forester Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Koniec tematu Zamówione zostały czerwone Strongflex. Jak będzie sa miękko, to zamówię żółte i dam znać :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now