Jump to content

td04


zygmunt3waza
 Share

Recommended Posts

No ale jaki - usmiech usmiechem, ale naprawde uwazam, ze jesli chcemy wiedziec ile kosztuje nowa czesc w ASO, to najlepiej zapytac... tadaaam! w ASO :)

Jasne :wink:

Chciałem tylko zasugerować przedział od dolnej granicy... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

a czemu akurat chcesz nowe turbo ?

 

Stare mozna regenerować czasem - wychodzi taniej,

 

można szukać używanych - i albo wkładać albo regenerować - też wychodzi taniej, używki chodzą od 500 PLN

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

to jak uzywka to z jakiego modelu podejdzie? widzialem pare td04 i wygladaly kazda troche inaczej. a potrzeba jest taka ze bierze olej do zimnej czesci turbo. poszedl uszczelniacz, a ze w naszym kraju nie ma fachowcow co sie znaja na regeneracji, to tylko zakup nowej lub uzywanej

Link to comment
Share on other sites

to jak uzywka to z jakiego modelu podejdzie? widzialem pare td04 i wygladaly kazda troche inaczej. a potrzeba jest taka ze bierze olej do zimnej czesci turbo. poszedl uszczelniacz, a ze w naszym kraju nie ma fachowcow co sie znaja na regeneracji, to tylko zakup nowej lub uzywanej

 

kurcze a ja jednym tchem wymieniłbym z pięc firm w PL, które mają sprzęt za 400 koła do regeneracji i robią naprawy dla autoryzowanych serwisów...

Link to comment
Share on other sites

zygmunt3waza, jak cos to mam uzywke z nieduzym przebiegeiem :mrgreen: tanio

 

-- 19 cze 2011, o 21:20 --

 

zygmunt3waza, jak cos to mam uzywke z nieduzym przebiegeiem :mrgreen: tanio

 

-- 19 cze 2011, o 21:20 --

 

zygmunt3waza, jak cos to mam uzywke z nieduzym przebiegeiem :mrgreen: tanio

Link to comment
Share on other sites

to jak uzywka to z jakiego modelu podejdzie? widzialem pare td04 i wygladaly kazda troche inaczej. a potrzeba jest taka ze bierze olej do zimnej czesci turbo. poszedl uszczelniacz, a ze w naszym kraju nie ma fachowcow co sie znaja na regeneracji, to tylko zakup nowej lub uzywanej
`Podejdzie od wrx-a 2.0-2,5 od forka 2.5xt tez podejdzie
Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
mam pytanie odnosnie kosztow nowego turbo w aso. orientuje sie ktos?

 

Od 2 tysi w górę...

 

Trochę ponad rok temu ASO chciało za TD04 ok 4k... :roll:

I, żeby było zabawniej - miałam na nią czekać ok 1,5 miesiąca... :roll:

 

Także kupiłam inną :P

Link to comment
Share on other sites

zoowty dotarlo :] ile to jest tanio ?:P

 

-- Pn cze 20, 2011 10:56 am --

 

a co do regeneracji turbo w naszm kraju: czemu nikt z warsztatow znanych firm zgrzebujacych i zdłubujacych subaru i ciemna ctrone mocy, nie chce wymienic zadnego juz nie mowiac o tym zeby polecic? a co do objawów turbo to doszlo jeszcze chmura dymu przy odpalaniu silnika, tylko jak postoi. o zalanym intelcoolerze nie pisze nawet

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana

a co do regeneracji turbo w naszm kraju: czemu nikt z warsztatow znanych firm zgrzebujacych i zdłubujacych subaru i ciemna ctrone mocy, nie chce wymienic zadnego juz nie mowiac o tym zeby polecic?

 

 

Z prostego powodu - w tym kraju nie istnieje coś takiego jak porządna regeneracja turbin... :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja to wiem kolezanko, ale jak czytasz powyzej, to jeszcze ty dolaczasz do mojego grona poki co. ostatnio taki jeden oddawal turbo od octavi 1.9 do regeneracji w ilawie, to odeslali niby naprawione ale nie dzialala zmienna geometria. mechanior zadzwonil do ich warsztatu, powiedzial co i jak, a oni ze BYWA pan odesle. wybitnie przeraza mnie slowo bywa:]

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
ja to wiem kolezanko

 

To jak wie, to po co pyta? :wink:

I że do jakiego grona dołączę? Bo nie bardzo rozumiem :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ode mnie w Dawoju za nową TD04 chcieli w lutym 2010 5700 zł netto, oczywiście plus robocizna, jakaś uszczelka itp. Padła mi turbinka w drodze do Wawy i u nich wylądowałem, a jak usłyszałem cenę, to prawie mi sole trzeźwiące musieli podawać. Gdybym byk idiotą, to zostawiłbym tam bez dosłownie paru złotych 9000 zł brutto.

 

Jakby co, to mam w garażu TD05 z przebiegiem ok. 10 kkm. Oddam w przyzwoitych pieniążach. Turbawka będzie trochę później wstawała, ale jak użwstanie, to lepiej, aby nikogo przed Tobą nie było.

Jakby co, to PW.

 

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że generalizujecie na temat rynku regeneracji w PL

 

Turbosprężarka jest urządzeniem współdziałającym z innymi układami w aucie , turbosprężarka pada na ogół na wskutek wadliwie działającego któregoś z tych systemów bądź zaczyna lać na wskutek zużycia pierścieni czy poprostu "rozbicia" układu wirującego, nawet zły zamiennik filtra powietrza potrafi powodować inne opory w dolocie co zaskutkuje wyrobieniem się łożyska oporowego w turbosprężarce.

 

Na produkcji seryjnej nikt się nie bawi w dokładność montażu bo wszystko jedzie seryjnie zakłada się tolerancje wyważenia i ma być w granicach, układ wirujący wyważa się dynamicznie do ok. 0,4 gmm podczas gdy dzisiejsze maszyny regeneratorów pozwalają nie dość, że uzyskać krańcowa resztkowe nie wyważenie na poziomie 0,2 gmm to jeszcze stosuje doważanie wysokoobrotowe tzw. +VSR balancing dokładniejsze jak na liniach produkcyjnych, bardzo dobre warsztaty stosują obecnie nawet lepsze części zamienne jak oryginalne, na rynku są części zamienne np. wirniki wykonane z Inconelu 713 C o dużo wyższej odporności temperaturowej niż stal GMR stosowane na 1 montaż , że nie wspomne o zamiennikach kół kompresji z materiałów mocniejszych jak np.alu C354 montowane seryjnie, stosuje się już koła z Tytanu oraz inne.

 

Jak ktoś zakłada turbine u opiździałego mechanika który nie potrafi przeprowadzić całej litani czynności żeby nie spieprzyć montażu to takie są efekty że winę zrzuca się na regeneratora.

Inna sprawa że 80 % firm w Polsce nie ma pojęcia o regeneracji i nie ma maszyn. To inna inszość.

Co do Iławy to akurat jeśli mowa o Burzyńskich to są starzy wyjadacze którzy mają autoryzacje m.in Garretta i ciężko uwierzyć że wypuścili turbosprężarke po naprawie z wadliwym VNT.

A co do tunerów czy ASO to oczywiście, że zlecają naprawianie turbin tylko się do tego nie przyznają , naprawy są przeprowadzane analgoicznie do przebódów zlecanych przez nich dla choćby różnego rodzaju hybryd pod konkretny projekt.

 

Że nie wspomne o tym, że notorycznie naprawia się turbosprężarki do ciągników siodłowych i nie ma mowy o spieprzeniu naprawy bo gdyby ciągnik stanął na autostradzie w Niemczech to sam koszt scholowania pojazdu zaczyna się od 2500 EUR i ma się to ni jak do naprawy jakiś prostych jak drut turbin do Subaru, bo właściciel tego ciągnika nie powiem gdzie by wsadził tą turbine regeneratorowi jakby auto stanęło na drodze.

 

Więc Panowie takie slogany o braku fachowych firm - generalizacji jest lekkim nadużuciem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...