Jump to content

Karbonowa rozpórka STI w GC


pawlaswrc
 Share

Recommended Posts

Kupiłem na angielskim EBayu oryginalną rozpórkę karbonową STI do GC. Montaż można ogarnąć w 15 minut, ale okazało się, że otwory na szpilki wychodzące z kielichów są za duże i wchodzą do nich całe nakrętki luzem. Przeglądałem trochę net, w tym zdjęcia z ogloszeń na forum kashmere i gpruszko, i doszedłem do wniosku, że te rozpórki mialy różne otwory. Akurat chłopaki z forum mają małe otwory w rozpórkach (nie rozporkach :mrgreen: ), ale znalazłem też fotki takich, w których otwory są większe i są do nich wkładane takie tulejki czy podkładki.

Prośba do ludzi którzy mają te rozpórki - zobaczcie jak macie montowane - czy można gdzieś dostać takie podkładki????

Jeżeli by było ciężko je dostać, to co zrobić, żebym mógł sobie poprawić samopoczucie i zamontować ten gadżecik???? Może jakoeś większe nakrętki?

Aha, raczej nie wygląda na to, żeby ktoś je rozwiercał, a sprzedający napisał mi, że miał tam podkładki (z ang. "washers" nie wiem czemu ich nie wysłał).

Link to comment
Share on other sites

nie wiem, skad ta info co do roznych otworow... :roll:

te rozporki sa dwoch typow - przedliftowe i poliftowe :) - ale otwory maja identyczne (przynajmniej z tego co widzialem)

 

tyle ze z biegiem lat w wiekszosci rozporek znikaja tulejki (6 szt.), dzieki ktorym rozporeczka wchodzi na szpilki bez luzu... imho najprosciej zamowic u jakiegos tokarza takie tulejki i po sprawie (tanio i solidnie), a nie kombinowac z podkladkami, etc.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, dzięki. Jak byś mi tylko napisał, jakie wymiary mają te tulejki, to byłbym jeszcze bardziej wdzięczny.

najwyzej po weekendzie dam rade... moze ktos bedzie szybszy? :)

 

dzieku za pomuka :D

Link to comment
Share on other sites

udalo sie szybciej niz myslalem (zapomnialem, ze wlasnie jest pod reka rozporka :lol: )

 

w tej rozporce brakuje jednej tulejki, wiec dobrze widac co i jak :)

 

picture009b.jpg

 

picture011qeh.jpg

 

a tu masz przyblizone wymiary:

 

save0007.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wow eddie_gt4, jesteś WIELKI. DZIĘKI!!! Zastanawia mnie tylko, czemu te tulejki wchodzą od dołu? Bo przecież wypadało by, żeby cała rozpórka była przykręcona nakrętkami, a tak, to wyjdzie na to, że nakrętki będą trzymały tulejki, które są wciśniete w rozpórkę. Może lepiej je włożyć od góry, bo wtedy ten szeroki kołnież tulejki zablokuje całą rozpórkę?

Link to comment
Share on other sites

Bo ta rozpórka ze zdjęć Eddiego to jakiś stary szmelc jest :mrgreen:

Moja i Kasha były w idealnym stanie, jego starsza wersja przedliftowa z tulejkami, moja nowsza poliftowa bez tulejek :P

 

Kasha

02120013.jpg

 

Moja

obraz010sv.jpg

 

Yo eddie_gt4 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bo ta rozpórka ze zdjęć Eddiego to jakiś stary szmelc jest

 

pawlaswrc, nic nie mam do rozpórki gruszko,ale chyba wolałbym Twoją. 8) ,bo

1.tulejki dobrze opierają się na szpilkach i nie niszczą ich gwintu.

2.rozpórka wbrew pozorom ładnie siądzie w 3 punktach na tulejkach,a tego nie zapewnią dwie

płaszczyzny(nadwozia i płaskiej od dołu rozpórki)

3, w razie nie idealnego pasowania otworów do szpilek kolumny zawsze mozna dorobić tulejkę mimośrodową .

 

Przymierz bez tulejek i potem je dorabiaj (stal nierdzewna,brąz,a ja bym zaryzykował z teflonu,bo wystarczająco twarde, awszystko ładnie siadzie po dokręceniu.)

Jak chcesz tip top to powinieneś unieść przód za nadwozie i wtedy skręcać.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...