Jump to content

co wy o tym myślicie?


Krzysiek1234
 Share

Recommended Posts

Witam. Jestem w posiadaniu Forestera z 98r z silnikiem 2.0 Turbo. Samochód przez poprzedniego właściciela został wzmocniony. A niestety że to był Niemiec to ciężko było się z nim dogadać żeby powiedział co było:D z tego co wiem to był zrobiony remap i zmieniony cały układy wydechowy z 3 calowej nierdzewki oraz wymontowany katalizator i jest inny tłumik konćowy. Ale mnie zastanawia czy dzieki tylko tym modyfikacjom można było osiągnąć z tego silnika ok 240KM? bo tak powiedział tamten własciciel. Zastanawia mnie jeszcze turbina załącza się już przy niewiele ponad 2tys obrotów i kręci się do 0,9 bara (mam wskaźnik doładowania) i wydaje mi się że ona też została zmieniona. Nawet samym wyglądem wydaje się na większa.(w załączniku foto)

 

Co wy o tym myślicie? o tej turbinie i tej mocy? Jest to możliwe? jak wygląda sprawa z seryjną turbina?

 

Niestety nie bylem autkiem na hamowni bo w moim mieście nie ma takiej która obsłuży taka bestie:)

 

P.S. Lepsze zdjęcia turbiny dodam wieczorem

Link to comment
Share on other sites

tak, poprzez samo uwolnienie wydechu i remap jest możliwe dojście do 240KM. Turbina wstaje wtedy zdecydowanie wcześniej, tak jak piszesz. Niestety nie potrafię ocenić czy masz seryjną czy coś innego.

Link to comment
Share on other sites

Dojście do tej mocy dzięki podniesieniu doładowania plus wydech jest możliwe. Kwestia jak został zrobiony remap. Pewnie nie wiesz czy jest tam oryginalny ECU :?: No i może przy takiej mocy bardziej spodziewałbym się trochę wyższego doładowania niż 0,9 bara.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest wydech + TD04L + mapa od Jako i przy doładowaniu ~0,95 jest zmierzone 231 KM 321 NM w dość ciepły majowy poranek.

 

Zimą przy -15stC ładuje 1,15 i nie wiem ile by wypluło na hamowni :)

 

PS. Na seryjnym forkowym turbo max to jakieś ~200 KM.

Link to comment
Share on other sites

no właśne teraz jak sprawdzałęm kiedy jest cieplej to kręci do 0.9 ale cos mi się kojarzy że zimą to przynajmiej do 1 sie kreciła turbia. To jest możliwe? A i czy turbina ma w jakims wygodnym miejscu jakis symbol czy oznaczenie? jeszcze zdjec nie zrobiłem lepszych :oops:

Link to comment
Share on other sites

kiedy jest cieplej to kręci do 0.9 ale cos mi się kojarzy że zimą to przynajmiej do 1 sie kreciła turbia. To jest możliwe?

 

 

to jest jak najbardziej możliwe i normalne 8)

 

 

A i czy turbina ma w jakims wygodnym miejscu jakis symbol czy oznaczenie?

Niestety oznczenie turbiny jest w raczej w ciężko dostępnym miejscu..

 

 

Na seryjnym forkowym turbo max to jakieś ~200 KM.

 

ja mam podobno :wink: seryjną turbinkę i dało się wyhamować trochę więcej :twisted:

Link to comment
Share on other sites

w linku dodaje kilka innych zdjęć turbiny ale ciężko jest zrobić jakieś dobre zdjęcie żeby dało się na "oko" ocenić jaka jest turbina :D

 

Kilka dni temu jeździłem seryjnym Forkiem i chyba raczej na pewno mój ma zmieniona turbinę :) bo odczucie przyspieszenia seryjnego a mojego jest wielkie:) czyli tak jak mówił poprzedni właściciel pewnie jest ok 240km w tym moim. Kiedyś to się sprawdzi;]

 

Dzięki wielkie za odpowiedzi

 

fotki

 

http://img541.imageshack.us/g/1003757i.jpg/

Link to comment
Share on other sites

Jest to możliwe.

 

W moim przypadku jest tak:

-Turbo TD04L od WRX'a

-Remap

-Wydech wolny z jednym tłumikiem na końcu

-Dolocik powietrza

-Blow off dla zabawy jeszcze :twisted:

-Sprzęgło od STi

I jest ~255 PS. Ale niestety... Z taką mocą musisz uważać. Te napędy nie są robione pod takie moce. Wg. speców z 4T... ten napęd co mamy w S-Turbo to ta sama konstrukcja co w Imprezie GT i WRX. I ten napęd nie lubi mocnych ruszeń przy tych mocach. Ruszając ogniem możesz się dowiedzieć szybko, że szukasz nowej skrzyni :evil: Albo dyfer powie ,,ja się dalej na to nie piszę"... Więc wg. mnie to jest wszystko na tym napędzie. Dalsze zabawy są możliwe, np. TD05+remap ale po przeszczepie napędu od STI ! :idea: Tylko czy to ma sens? Lepiej kupić Impreze STi bądź Forka STi i przełożyć, a kasa ze sprzedaży Forka+ewentualne mody akurat na to starczy.

 

Powodzenia!!! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

a wracając do tematu doszedłem że turbina jest na 100% zmieniona niestety tylko nie wiem na jaka i ze jest IC większy.. Ale też sprawdzałem jego przyspieszenie 0-100km/h, faktem nie zbyt bardzo rozbudowanym gtechem i wyszło w granicach 7-7,15 sekundy. Z tego co wiem to seryjny osiaga to w ok 8,6 sekundy? A wasze? jak to wyglada w innych forkach? Tych "dłubanych" :) Dodam jeszcze że nie jestem zbyt bardzo doświadoczonym zawodnikiem, jeszcze :twisted: , i myślę że ten wynik jest do poprawienia:)

Link to comment
Share on other sites

nie mierzyłem nigdy swojego przyspieszenia żadnym sensownym urządzeniem.

 

jedyne co kiedyś robiłem to odczytywałem czas i prędkość z logów i poprzez różnicę wychodziło mi też ok. 7 sek do 100 km/h. zakładam jednak, że to jest "pomiar" obarczony dużym błędem i może być i 7,5 albo 7,7 sek. chociaż przy zmierzonych 230/320 może faktycznie bliżej 7 jest realne.

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze lepiej uczyć się na błędach innych :P

Pamiętaj, że gdy chcesz mocniej ruszyć, napnij przed ruszeniem napędy popuszczając parę milimetrów sprzęgło. W tedy układ napędowy jest mniej narażony na dostanie nagle strzała. Trzeba znaleźć kompromis. Puścisz zbyt szybko sprzęgło na obrotach; możesz coś urwać, ukręcić... Puścisz zbyt wolno; spalisz je... Jenak co by nie było napnij napęd. Inaczej szybko się dowiesz, że szukasz skrzyni lub dyfra do Forka 8)

Link to comment
Share on other sites

Nie zapominajcie też o wydajniejszej pompie paliwa... bez tego nie ma co marzyć o przekroczeniu 200 kM :wink: o ile w ogóle robienie mapy ma sens na seryjnych gratach :P

Link to comment
Share on other sites

co do pompy paliwa to nie wiem;) nie zaglądałem tam:) a poza tym Forek teraz więcej na gazie lata:P

 

a ten najgorszy wynik tego pomiaru na setkę był robiony jako pierwszy i był na gazie :P zapomnialem przełaczyć :oops: dopiero później mi się przypomniało:)

Link to comment
Share on other sites

no mowie ze dokładnie nie wiem co było robione:) Poza tym też nie mam dużego doświadczenia z Subaru i się uczę dopiero:) wiem ze to było robione przez jakaś firmę, na samochodzie mam naklejki tego typu: <a  href=http://img580.imageshack.us/img580/2437/pa290038.jpg' alt='pa290038.jpg'>

Link to comment
Share on other sites

Pewien jesteś, że to od Niemca, a nie od Włocha? Może z Górnej Adygi i dlatego tak dziwnie mówił :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...