Skocz do zawartości

Dwa komputery


pigal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z racji tego ze ostatnimi czasy moja sti sluzy mi jedynie jako do jazdy po miescie i do pracy naszla mnie pewna mysl.

A mianowicie- posiadam u siebie komputer przeprogramowany z serii na 330km(komp zrobiony pod wydech supersprinta),chcialbym natomiast drugi komputer i mozliwosc przelaczania z kabiny z tego kompa na serie- taka wersje "oszczedna".

Czy ktos to przerabial, czy ktos to ma u siebie i jakie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno proste rozwiazanie i "regulator" fabrycznie zamontowany :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pedał gazu - jak masz problem z opanowaniem sie, podloz cegle :)

Szkoda cudowac, naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pitole sami dowcipni ludzi na forum.

zawsze wydawalo mi sie ze od popychania takich [moderator czuwa] i wypowiadania nic nie znaczacych opinii jest jakis watek offtopowy.

jest pytanie konkretne na forum tech nicznym od imprezy to poprosze o odpowiedz a debilizmy w stylu "wsadz sobie cegle pod pedal gazu" sa dobre na forum onet.pl

ponawiam moje pyatanie:

czy mozliwe do zrobienia jest dwa komputery plus przelaczanie ich w trakcie jazdy ze srodka kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitol dalej, moze Ci zycie bez poczucia humoru wtedy lzejsze bedzie.

 

A tak to mam kolejna dla Ciebie rade - zglos moderatorom, ze Ci tu jacys "onetowcy" w watku smarkaja, jak Ty masz megapowazne pytania i juz! Co sie bedziesz bawil... Wpadnie mod, walnie bucom po pasku za offtopiczenie, wytnie co trzeba i sie skonczy babci sranie :P

 

Technicznie pewnie wszystko jest do zrobienia - tylko kwestia, czy ma to sens. Moim zdaniem nie. Jesli Ci nie pasuje taka odpowiedz to po prostu czekaj na nastepna, jesli nadejdzie i ciesz sie, ze watek jedzie do gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie pewnie wszystko jest do zrobienia - tylko kwestia, czy ma to sens. Moim zdaniem nie. Jesli Ci nie pasuje taka odpowiedz to po prostu czekaj na nastepna, jesli nadejdzie i ciesz sie, ze watek jedzie do gory.

 

Jacku - pozwólmy ludziom wydawać pieniądze... wspierajmy popyt wewnętrzny, ku świetlistej i dostatniej przyszłości "naszej i waszej" :)

 

to o czym mówisz jest mozliwe... nie wiem czy na seryjnym ecu, ale do zrobienia...

 

klepnij w googlach map switch i powinno parę rzeczy wyskoczyć... a jeśli wolisz po "polszemu gawarit" to dryndnij w jedno ze sprawdzonych miejsc - tam Ci od reki powinni nakreślić realia i koszta z tym związane...

 

pozdrawiam carlos_forum.onet.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morgiana
to o czym mówisz jest mozliwe... nie wiem czy na seryjnym ecu, ale do zrobienia...

 

halo, halo - czytamy ze zrozumieniem :wink:

 

czy mozliwe do zrobienia jest dwa komputery plus przelaczanie ich w trakcie jazdy ze srodka kabiny.

 

Ja bardzo chętnie zobaczę magika, który podejmie się przełączania ECU w czasie jazdy :twisted:

Tylko nie wiem czy nie byłby to jego ostatni występ w życiu :roll:

 

Przełączanie map w czasie jazdy jak najbardziej jest możliwe, tylko ja za leniwa jestem i cały czas jeżdżę na jednej... musiałabym kilka razy guziki naciskać... wiesz jak to może człowieka zmęczyć?! :shock:

tylko że na sreyjnym ECU to się tak chyba nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI i tym sposobem Pan juz pewnie na forum nie wejdzie :-)

 

uwielbiam tą gościnność dla swiezaków.

 

Napiszę to samo co AMI tylko ze w spobób który chcesz usłyszeć forumowiczu pigal

 

Nie ma sensu, robic drugiej mapy i bawic się w przelączniki - owszem da się ale będzie kosztowało dość sporo, chyba że Cię stać wtedy wszystko jest możliwe. Napisz na pw krukowi ( Kruk )bo z tego co pamiętam on mial 2 mapy w ex gtku.

 

No i tak jak mowi Morgiana:

 

na ecu serii nie ma mozliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morgiana
Napisz na pw krukowi ( Kruk )bo z tego co pamiętam on mial 2 mapy w ex gtku.

 

to ja się dowartościuję 8) - HA! JA MAM WIĘCEJ MAP! :twisted:

 

dobra, wracam na czat onetu bo tu nudno :lol::P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI i tym sposobem Pan juz pewnie na forum nie wejdzie :-)

 

I znow przynioslem forum i gospodarzowi straty?

Moge sobie sam jakos paska wkleic? :)

 

-- czwartek, 17 mar 2011, 09:31 --

 

to ja się dowartościuję 8) - HA! JA MAM WIĘCEJ MAP! :twisted:

 

Tylko, ze ty to masz akurat przelaczane doladowania raczej.

Apexi w formie bazowej nie ma przelaczanych map, a poziom doladowania wlasnie.

 

-- czwartek, 17 mar 2011, 09:34 --

 

Poza tym chcialem zauwazyc, ze pytajacy chyba ma swiadomosc, ze seryjne ecu (wiekszosc, bo niektore, bodajze z JDM, nie pamietam detali, daja taka mozliwosc, przynajmiej z openecu) nie oferuje raczej takiej opcji i pyta o mozliwosc

przelaczania dwoch komputerow w sensie elektrycznym - przynajmiej na tyle, na ile rozumiem, bo ja tam tylko na onet niusach sie znam :)

 

Troche niestety rzezbienia przy wiazce pewnie by trzeba zrobic, albo jakis adapter i pewnie mozna przelaczyc potrzebne/wszystkie sciezki na jedno lub drugie ecu. Czy w trakcie jazdy bym to robil? Watpie :)

 

Ale jak chlopaki powiedzieli - wszystko mozna, kto bogatemu zabroni. Chce wydawac kase na rzezby, to niech wydaje.

 

Moim zdaniem lepiej lzej depnac i przejechac sobie spokojnie, spali mniej. Bo nawet na bardziej ekonomicznej mapie, jak bedzie deptal, to pewnie duzo nie oszczedzi.

 

-- czwartek, 17 mar 2011, 09:35 --

 

I przynajmiej watek jest znow na gorze - pan powinien przeprosic i podziekowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oskar wkłada coś takiego do siebie - chyba tego Ci trzeba

 

ECU Simtek, i mała specyfikacja in english :) :

 

4 X 24 3D Fuel and ignition maps

3D boost map. No Requirement for seperate Electronic Boost Control (i.e. AVC-R)

Individual cylinder trims for Fuel and Ignition

0.25 degrees ignition resolution

Charge temperature ignition and fuel correction tables

MAP based load calculation - MAF not required

Adjustable Pressure and RPM breakpoints

Will utilise exisiting MAP Sensor or Any aftermarket version (Delco, Bosch etc)

2 switchable fuel, ignition and boost maps

Closed loop lambda control

Closed loop idle control

A/C supported with auto shut off above a defined throttle angle

Live mapping

Gear shift light - uses Check Engine Light

Fuel and ignition based rev limiters (Soft & Hard with adjustable agression)

Supports water injection.

Additional cost option Anti-Lag System (which includes launch control). Two Stage - with air bypass valve only or Jacked open throttle and ABV operation. 3D Ignition Retard, fuel cut and spark cut for ALS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak carlos mowi - to bylaby jedna z lepszych i relatywnie tania (okolo 6-10tys. zl z remapem/remapami - zaleznie od cen i mowimy o uzywanych ecu) opcja na przelaczane mapy.

 

Czy warto? Kazdy sobie sam musi ocenic. Jedyny argument za, jaki widze to mozliwosc zrobienia sobie mapy na 95 oktanow na wycieczki do krajow, gdzie tylko takie paliwo jest dostepne i mapy "sportowej" na 98 lub VPR tam, gdzie dostepne.

 

Inna sprawa, ze z calkiem przyzwoitym ecu w new age nie szedlbym w simteka, bo to troche bez sensu jednak.

 

W przypadku klasykow z rocznikow 99/00 (czyli jak dla mnie) plus byl taki, ze mozna bylo zrezygnowac z przeplywki, dosc delikatnej i awaryjnej w tych rocznikach.

 

 

Nawiasem mowiac, jesli to ma byc kwestia tylko taniego dojazdu do pracy, to przy takich kosztach moze lepiej sie zastanowic nad kupnem jakiegos malego pierdolota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche niestety rzezbienia przy wiazce pewnie by trzeba zrobic, albo jakis adapter i pewnie mozna przelaczyc potrzebne/wszystkie sciezki na jedno lub drugie ecu. Czy w trakcie jazdy bym to robil? Watpie :)

 

To jest dramatyczna "rzeźba", pomysł z dwoma ECU na raz, przełączanymi jakimś guziołem nie pojawia się nawet na forach gruzińskich :mrgreen:

 

Dobrze zrobiona mapa pozwala na ekonomiczniejszą jazdę w porównaniu do seryjnej, zdrowo przelanej. Warunek - kręcimy do 3000 rpm. Czyli wychodzi na I Prawdę AMIego - cegła pod gaz :mrgreen:

 

A tak serio - nie ma tak, że chcesz czerpać frajdę z dynamicznej jazdy i jednocześnie schodzisz ze spalaniem. Tego nie zapewni Ci nawet 100 ECU z bardzo różnymi mapami. Albo nie pałujesz i wtedy masz spalanie mniejsze albo pałujesz i tankujesz raz na 150-200km.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Nie spinaj się, bo ludzie w ogóle nie będę Ci pomagali :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dramatyczna "rzeźba", pomysł z dwoma ECU na raz, przełączanymi jakimś guziołem nie pojawia się nawet na forach gruzińskich :mrgreen:

 

No jest - jedyne rozwiazanie pewnie, to megaprzelacznik elektryczny i startujemy albo z jednego, albo z drugiego ecu, bo przelaczanie w locie nie zadziala pewnie o tyle, ze wszystko, lacznie z zalaczanym ecu poglupieje i walnie pewnie z "pincet" bledow na dobry poczatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morgiana
pomysł z dwoma ECU na raz, przełączanymi jakimś guziołem nie pojawia się nawet na forach gruzińskich :mrgreen:

 

nie no kolega pigal zaraz całą śmietankę forum tutaj ściągnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...