DarekJ Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam. Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18. Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa. 1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała? 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Pomijając kwestię homologacji, 215/50R17 mają praktycznie ten sam obwód co Twoje 18". Tak czy siak, niech się dobrze jeździ :wink: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 W tym przypadku, jeżeli chodzi o komfort, jest raczej obojętne, czy to spec B czy A , zdecydowanie wygodniej się jeździ na wyższym profilu, my mamy na OBK MY05 215/60/16 zimówki i jeździ się bardzo dobrze. Nie wiem, jakie masz hamulce, i jakie felgi Ci na nie wejdą, ale w porównaniu do naszego ,,lata" 225/50/17 na feldze 8x17 jest bardzo wyczuwalna różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychukk Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam.Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18. Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa. 1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała? 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Pozdrawiam. nic to nie da, bo homologacja mówi, że dla "17 opona to 215/45/17 wiec nic nie zyskasz, a każdy inny będzie poza homologacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam.Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18. Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa. 1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała? 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Pozdrawiam. nic to nie da, bo homologacja mówi, że dla "17 opona to 215/45/17 wiec nic nie zyskasz, a każdy inny będzie poza homologacją i co z tego wynika ? jesteśmy w PL, na razie jeszcze każdy jeździ na tym, na czym chce, i jeszcze dzięki Bogu nie trzeba wpisywać do dokumentów auta zmiany każdej śrubki, jak to jest w innych, cywilizowanych krajach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam.Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18. Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa. 1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała? 2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")? Pozdrawiam. Kolego poczytaj TUTAJ , min: post Pt gru 03, 2010 1:40 pm mc zakładał na Spec.B - Vredestein Xtreme Wintrac 215/50 R17 95 V XL, tak więc pewnie użytkownicy Spec mają dużą praktyczną wiedzę w tym temacie. Najwazniejsze czy fela wejdzie na BBK. O dokładne rozmiary felgi warto podpytać tych którym udało się założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 i co z tego wynika ? jesteśmy w PL, na razie jeszcze każdy jeździ na tym, na czym chce, i jeszcze dzięki Bogu nie trzeba wpisywać do dokumentów auta zmiany każdej śrubki, jak to jest w innych, cywilizowanych krajach... Niby wszystko ok, ale w przypadku sutuacji nieprzyjemnej /nie daj Boże/ - wymagającej uruchomienia ubezpieczenia AC lub OC pewnie może to skutkowac odmową wypłaty - warto więc sprawdzic warunki ubezpieczenia ps. rocznik 2008 /czyli ten sam model/ tyle że 2.0D - rozmiar kół 17'' - 215/45R17 taka jak ktoś wspomiał wcześniej rozmiar 16'' - 20/55 R16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
can Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 DarekJ poszło PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 może to skutkowac odmową wypłaty jak milion innych, często wyssanych z palca powodów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djzygiel Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Z ubezpieczeniem nie powinno byc problemu ja na kazdym aucie miałem koła 18to calowe gdzie homologowany były 16tki i ubezpieczyciel sie nie czepiał przy wypłacie ac. koła 215/50/17 spokojnie podejda do tych tarcz jakie masz u Siebie!! jak bedziesz chciał sprzedac te 18tki to daj znac!! Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Fabrycznie w MY07 2.0 byly 215/45/17, tak jak juz ktos pisal. Co do ubezpieczalni - w zeszlym tyg. mialem ogledziny (zglosilem szkode parkingowa z AC) i gosc nawet glebokosc bieznika mierzyl - paranoja T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Koło w dedykowane do spec.B, 215/45/18 ma 650,7mm wysokości. Koło 215/50/17 jest niższe, ma 646,8mm. Wiem już od Was, że felga 17" wejdzie na piastę. Pytanie czy koło 215/55/17, które ma 668,3mm więc jest wyższe od dedykowanego o 17,6mm nie będzie uderzało o nadkole. :?: Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Pytanie czy koło 215/55/17, które ma 668,3mm więc jest wyższe od dedykowanego o 17,6mm nie będzie uderzało o nadkole. :?: Pozdrawiam. Uderz do chlopaków ze Spec grupy pod linkiem który podałem wyżej i będziesz miał 100% pewności. Edit: Sorrki, nie doczytałem, że już tam byłeś :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Pytanie czy koło 215/55/17, które ma 668,3mm więc jest wyższe od dedykowanego o 17,6mm nie będzie uderzało o nadkole. :?: Zastanowiłbym się jeszcze, jakie będziesz miał przekłamania na prędkościomierzu. No i o ile zmienią się przełożenia między silnikiem a drogą. Czyli o ile spadnie / wzrośnie moment na kołach. I tak między 215/50R17 a 215/45R18 jest niecałe +15mm różnicy na obwodzie. Między 215/55R17 a 215/45R18 jest -55mm. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się