Skocz do zawartości

Boost controller


aerospin

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może podpowiedzieć jak to wygląda w praktyce?

 

1. Zakładam manualny i co? Muszę jeździć, kręcić kureczkiem i sprawdzać doładowanie? Czy może jest jakaś zasada, że przekręcenie o pół obrotu to zwiększenie/zmniejszenie boosta o ileś tam?

 

2. Przy założeniu, że prawidłowo zamontuję kontroler elektroniczny to ustawiam sobie na ekraniku 1.1 bara i z głowy? Czy trzeba robić jakąś kalibrację, learn mode, etc?

 

Muszę na jakiś czas ograniczyć ładowanie do 1.1 bara. Dobry zawór manualny kosztuje niewiele mniej niż niezły (choć używany) elektroniczny, i tak sobie rozważam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 musisz pokrętłem ustawic boost, metoda prob i błedów. Jak juz ustawisz to sprawdz co daje przestawienie o jeden" ząbek" i zapamiętaj ;)

 

ad.2 EBC nie ma learn mode'a. Czy trzeba kalibrować, nie wiem. Pewnie niektóre tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Przy założeniu, że prawidłowo zamontuję kontroler elektroniczny to ustawiam sobie na ekraniku 1.1 bara i z głowy? Czy trzeba robić jakąś kalibrację, learn mode, etc?

 

Przy EBC HKS-a (innych nie obsługiwałem, ale raczej roznic nie ma) wymagana jest kalibracja. Polega ona optymalnym dobraniu parametrów Off Set oraz Response tak, aby osiągnąć oczekiwane doładowanie. A boost w funkcji czasu wcale nie zmienia się liniowo (funkcja może być rosnąca, stała, a nawet sinusoidalna). Jak już ustawisz te 2 parametry, to zostaje jeszcze kosmetyka w postaci parametrów Overboost Value, Warning Value oraz Drop Value. Ogólnie to jest zabawa :mrgreen:

 

 

Muszę na jakiś czas ograniczyć ładowanie do 1.1 bara. Dobry zawór manualny kosztuje niewiele mniej niż niezły (choć używany) elektroniczny, i tak sobie rozważam :wink:

 

Jeśli na tymczasem, to pomyśl może o luźniejszym restryktorze, kilkanaście/-dziesiąt PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilkanaście/-dziesiąt PLN.

 

chyba mniej, idziesz do sklepu z piecami na gaz i kupujesz odp. dysze, lub dysze od migomatów dobierasz :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie myślałem o HKS EVC, ale jak widzę nie takie to hop siup...

 

Może rzeczywiście zmienię restryktor, dopóki nie ogarnę tematu. No bo mam dziwną konfigurację w aucie - teoretycznie po Mapteku (Ecutek), a przy kompie podpięte FCD :roll:

I tak ładuje przy klepce czasem 1.1, a czasem nawet 1.3 bara. Wygląda też na to, że solenoid jest po prostu odpięty.

 

Matrix po prostu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...