aerospin Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Czy ktoś może podpowiedzieć jak to wygląda w praktyce? 1. Zakładam manualny i co? Muszę jeździć, kręcić kureczkiem i sprawdzać doładowanie? Czy może jest jakaś zasada, że przekręcenie o pół obrotu to zwiększenie/zmniejszenie boosta o ileś tam? 2. Przy założeniu, że prawidłowo zamontuję kontroler elektroniczny to ustawiam sobie na ekraniku 1.1 bara i z głowy? Czy trzeba robić jakąś kalibrację, learn mode, etc? Muszę na jakiś czas ograniczyć ładowanie do 1.1 bara. Dobry zawór manualny kosztuje niewiele mniej niż niezły (choć używany) elektroniczny, i tak sobie rozważam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 ad.1 musisz pokrętłem ustawic boost, metoda prob i błedów. Jak juz ustawisz to sprawdz co daje przestawienie o jeden" ząbek" i zapamiętaj ad.2 EBC nie ma learn mode'a. Czy trzeba kalibrować, nie wiem. Pewnie niektóre tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaviar Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 2. Przy założeniu, że prawidłowo zamontuję kontroler elektroniczny to ustawiam sobie na ekraniku 1.1 bara i z głowy? Czy trzeba robić jakąś kalibrację, learn mode, etc? Przy EBC HKS-a (innych nie obsługiwałem, ale raczej roznic nie ma) wymagana jest kalibracja. Polega ona optymalnym dobraniu parametrów Off Set oraz Response tak, aby osiągnąć oczekiwane doładowanie. A boost w funkcji czasu wcale nie zmienia się liniowo (funkcja może być rosnąca, stała, a nawet sinusoidalna). Jak już ustawisz te 2 parametry, to zostaje jeszcze kosmetyka w postaci parametrów Overboost Value, Warning Value oraz Drop Value. Ogólnie to jest zabawa Muszę na jakiś czas ograniczyć ładowanie do 1.1 bara. Dobry zawór manualny kosztuje niewiele mniej niż niezły (choć używany) elektroniczny, i tak sobie rozważam :wink: Jeśli na tymczasem, to pomyśl może o luźniejszym restryktorze, kilkanaście/-dziesiąt PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 kilkanaście/-dziesiąt PLN. chyba mniej, idziesz do sklepu z piecami na gaz i kupujesz odp. dysze, lub dysze od migomatów dobierasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerospin Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 No właśnie myślałem o HKS EVC, ale jak widzę nie takie to hop siup... Może rzeczywiście zmienię restryktor, dopóki nie ogarnę tematu. No bo mam dziwną konfigurację w aucie - teoretycznie po Mapteku (Ecutek), a przy kompie podpięte FCD :roll: I tak ładuje przy klepce czasem 1.1, a czasem nawet 1.3 bara. Wygląda też na to, że solenoid jest po prostu odpięty. Matrix po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się