Jump to content

Boost controller


aerospin

Recommended Posts

Czy ktoś może podpowiedzieć jak to wygląda w praktyce?

 

1. Zakładam manualny i co? Muszę jeździć, kręcić kureczkiem i sprawdzać doładowanie? Czy może jest jakaś zasada, że przekręcenie o pół obrotu to zwiększenie/zmniejszenie boosta o ileś tam?

 

2. Przy założeniu, że prawidłowo zamontuję kontroler elektroniczny to ustawiam sobie na ekraniku 1.1 bara i z głowy? Czy trzeba robić jakąś kalibrację, learn mode, etc?

 

Muszę na jakiś czas ograniczyć ładowanie do 1.1 bara. Dobry zawór manualny kosztuje niewiele mniej niż niezły (choć używany) elektroniczny, i tak sobie rozważam :wink:

Link to comment
Share on other sites

ad.1 musisz pokrętłem ustawic boost, metoda prob i błedów. Jak juz ustawisz to sprawdz co daje przestawienie o jeden" ząbek" i zapamiętaj ;)

 

ad.2 EBC nie ma learn mode'a. Czy trzeba kalibrować, nie wiem. Pewnie niektóre tak.

Link to comment
Share on other sites

2. Przy założeniu, że prawidłowo zamontuję kontroler elektroniczny to ustawiam sobie na ekraniku 1.1 bara i z głowy? Czy trzeba robić jakąś kalibrację, learn mode, etc?

 

Przy EBC HKS-a (innych nie obsługiwałem, ale raczej roznic nie ma) wymagana jest kalibracja. Polega ona optymalnym dobraniu parametrów Off Set oraz Response tak, aby osiągnąć oczekiwane doładowanie. A boost w funkcji czasu wcale nie zmienia się liniowo (funkcja może być rosnąca, stała, a nawet sinusoidalna). Jak już ustawisz te 2 parametry, to zostaje jeszcze kosmetyka w postaci parametrów Overboost Value, Warning Value oraz Drop Value. Ogólnie to jest zabawa :mrgreen:

 

 

Muszę na jakiś czas ograniczyć ładowanie do 1.1 bara. Dobry zawór manualny kosztuje niewiele mniej niż niezły (choć używany) elektroniczny, i tak sobie rozważam :wink:

 

Jeśli na tymczasem, to pomyśl może o luźniejszym restryktorze, kilkanaście/-dziesiąt PLN.

Link to comment
Share on other sites

kilkanaście/-dziesiąt PLN.

 

chyba mniej, idziesz do sklepu z piecami na gaz i kupujesz odp. dysze, lub dysze od migomatów dobierasz :twisted:

Link to comment
Share on other sites

No właśnie myślałem o HKS EVC, ale jak widzę nie takie to hop siup...

 

Może rzeczywiście zmienię restryktor, dopóki nie ogarnę tematu. No bo mam dziwną konfigurację w aucie - teoretycznie po Mapteku (Ecutek), a przy kompie podpięte FCD :roll:

I tak ładuje przy klepce czasem 1.1, a czasem nawet 1.3 bara. Wygląda też na to, że solenoid jest po prostu odpięty.

 

Matrix po prostu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...