Skocz do zawartości

Przesiadka ze słabego OBK na mocnego OBK


TP_S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was

 

Przymierzam się do przesiadki ze swojego cudownego Subaru 2.5 AT na H6. Powód - hmmm, jakby to ująć - chcę kupić auto z rocznika 2009, więc skoro i tak zmieniam auto to czemu nie na H6.

 

Mam kilka pytań w związku z tym, że będę kupował wersję US (teraz też mam US). Oczywiście świadom jestem, że H6 to większa moc i większe spalanie w mieście. To co mnie interesuje, to dostępność części i ich wymienność z wersją 2.5 (pomijam silnik). Pytam się ponieważ mam swobodny dostęp do części z wersji 2.5 . Wersja H6 nie jest tak popularna jak 2.5 a to może być upierdliwe.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Doskonała zamiana. Już to przerabiałem. Od razu czuć różnicę na +. Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe praktycznie to samo a w mieście ciut więcej. Kultura pracy silnika o wiele wyższa. Co do części to u mnie nic się nie psuło.( miałem H6 2006 r USA , wcześniej 2,5 AT 2004 USA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonała zamiana. Już to przerabiałem. Od razu czuć różnicę na +. Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe praktycznie to samo a w mieście ciut więcej. Kultura pracy silnika o wiele wyższa. Co do części to u mnie nic się nie psuło.( miałem H6 2006 r USA , wcześniej 2,5 AT 2004 USA)

 

Ale teraz jeździsz 2.0 Diesel. :lol:

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o moim niewiele moge powiedziec, bo tylko chwilke go mialem, a teraz czekam az przyplynie do mnie...

Ale w porownaniu do innych autek to naprawde czuc moc tego 3,6 :D

 

To moje pierwsze Subaru i z innymi autami tej marki nie mialem doczynienia - ale z 4X4 i owszem - nie mialem okazji przejechac sie nim po jakims szutrze czy polnej drodze, to jeszcze o tym systemie nie mam wyrobionego zdania, ale po mokrym czarnym dawal super rade :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonała zamiana. Już to przerabiałem. Od razu czuć różnicę na +. Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe praktycznie to samo a w mieście ciut więcej. Kultura pracy silnika o wiele wyższa. Co do części to u mnie nic się nie psuło.( miałem H6 2006 r USA , wcześniej 2,5 AT 2004 USA)

 

Ale teraz jeździsz 2.0 Diesel. :lol:

 

Tom

 

 

No tak, poszedłem na oszczędność. Czasami trochę żałuję, bo dieslem dużo gorzej pomyka się po mieście.

 

-- 31 gru 2010, o 11:51 --

 

Ja o moim niewiele moge powiedziec, bo tylko chwilke go mialem, a teraz czekam az przyplynie do mnie...

Ale w porownaniu do innych autek to naprawde czuc moc tego 3,6 :D

 

To moje pierwsze Subaru i z innymi autami tej marki nie mialem doczynienia - ale z 4X4 i owszem - nie mialem okazji przejechac sie nim po jakims szutrze czy polnej drodze, to jeszcze o tym systemie nie mam wyrobionego zdania, ale po mokrym czarnym dawal super rade :wink:

 

 

Pewnie szybko nabierzesz przekonania. Dzisiaj po zaśnieżonej i oblodzonej drodze wyglądało tak, jakby wszyscy stali a subaru jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zestopniowanie skrzyni biegów i przełożenie tego na maksymalne prędkości na poszczególnych biegach? Piąty bieg w H6 nie jest chyba tylko po to aby dołożyć vmax 24 km więcej względem 2.5 N/A

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zestopniowanie skrzyni biegów i przełożenie tego na maksymalne prędkości na poszczególnych biegach? Piąty bieg w H6 nie jest chyba tylko po to aby dołożyć vmax 24 km więcej względem 2.5 N/A

 

Tom

 

 

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale moc ,przyśpieszenie i kultura pracy jest nieporównywalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zestopniowanie skrzyni biegów i przełożenie tego na maksymalne prędkości na poszczególnych biegach? Piąty bieg w H6 nie jest chyba tylko po to aby dołożyć vmax 24 km więcej względem 2.5 N/A

 

Tom

 

 

masz w planach MY09 czy MY10 ? Różne skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazję pojeździć nowym OBK 2.5 AT i dla mnie po prostu ledwo się toczy , żadnej frajdy zero. Te odczucia to po przesiadce z mojej Mazdy Cx-7 oczywiście :mrgreen: Pewnie wielu osobom wystarczy OBK 2.5 AT ale ja nie wyobrażam sobie jeździć z tym motorem i wybrałem OBK 3.6 H6 . Według użytkowników motorek ten jest oszczędny i spalanie w trasie może być porównywalne a w mieście na pewno H6 troche więcej połknie niż 2.5 AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zestopniowanie skrzyni biegów i przełożenie tego na maksymalne prędkości na poszczególnych biegach? Piąty bieg w H6 nie jest chyba tylko po to aby dołożyć vmax 24 km więcej względem 2.5 N/A

 

Tom

 

 

masz w planach MY09 czy MY10 ? Różne skrzynie.

 

Mam w planach MY09. MY10 zupełnie do mnie nie przemawia. Oczywiście jak ktoś da do jazdy to wezmę i się pewnie szybko przyzwyczaję. Ale skoro sam inwestuję to jednak bezramkowe drzwi rulez 8)

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TP_S - moim zdaniem MY10 jest co najmniej o klasę lepszy. Różnica w cenie pewnie będzie ale wolałbym poczekać, odłożyć trochę więcej kasy i mieć MY10. Brak ramek to naprawdę mało znaczący drobiazg.

 

Jak mam tyle dokładać do MY10 to wolę poczekać i dołożyć do R klasse ;-)

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już zależy od Ciebie. Zawsze możesz już kupić Mercedesa tylko trochę starszego.

 

Miesiąć temu zaliczyłem TEST DRIVE R Klasse, po faceliftingu. Teraz moge kupić R Klasse ale tę z tymi dziwnymi światłami. Ble! Nie chcę! Zanim odłożę na R po FL, chcę pojeździć H6 MY09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wielu osobom wystarczy OBK 2.5 AT ale ja nie wyobrażam sobie jeździć z tym motorem i wybrałem OBK 3.6 H6 .

 

Kupiłem wersje 2,5 i już żałuje bo, żeby auto jechało to trzeba go ciągnąć pod czerwone pole. . .

 

Z tym 2.5 AT nie ma tragedii. Ja co prawda nie jeżdżę rajdowo, ale rzadko ktoś mnie wyprzedza na drodze, i to bynajmniej nie dlatego, że mu zajeżdżam. Często jeżdżę sam. Natomiast jak zapakujemy całą rodzinką to wtedy fakt, przerzucam na SPORT i muszę go pociągnąć. Albo rezygnuję z pewnych manewrów ze względu na Besserwissera, który siedzi po mojej prawej stronie :wink:

 

To co mnie irytuje w 2.5 AT to zestopniowanie skrzynki. Biegi (w końcu tylko 4) są zdecydowanie za długie i podczas wyprzedzania jest RYK silnika (pedal to the metal), kickdown, ryk silnika, wyższy bieg a potem rozpędzanie. Zdarza się, że wyprzedzanie uskuteczniam na SPORT a potem, powrót do D.

 

Pytanie z innej beczki - Jaka jest użyteczność wyposażenia DVD Navi w wersji amerykańskiej. Odtwarzanie filmów mnie nie interesuje, pewnie mapy Poslki do Navi nie istnieją? Co jeszcze zostaje?

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wielu osobom wystarczy OBK 2.5 AT ale ja nie wyobrażam sobie jeździć z tym motorem i wybrałem OBK 3.6 H6 .

 

Kupiłem wersje 2,5 i już żałuje bo, żeby auto jechało to trzeba go ciągnąć pod czerwone pole. . .

 

 

Chyba trochę przesadzasz. Nie jest aż taki słaby. No chyba,że potrzebujesz rajdówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od MY05 OBK miało 5AT ale w wersji US mogły jeszcze być 4AT.

Mapy PL są w SIP ale koszmarnie drogie.

 

pzdr.

 

Czytałem - mapy za 9000 PLN - tak, za 9000 PLN to przerobię konsolę środkową na wodotrysk włączający się przy określonej prędkości :lol: z hydromasażem

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od MY05 OBK miało 5AT ale w wersji US mogły jeszcze być 4AT.

Mapy PL są w SIP ale koszmarnie drogie.

 

pzdr.

 

Czytałem - mapy za 9000 PLN - tak, za 9000 PLN to przerobię konsolę środkową na wodotrysk włączający się przy określonej prędkości :lol: z hydromasażem

 

Tom

 

sama płyta kosztuje o ile pamiętam 2800pln. Taniocha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...