Skocz do zawartości

klimatronik JDM forek Igen


cypis

Rekomendowane odpowiedzi

wiem ze temat jest ale z racji odmiennosci układu postanowilem dać nowy

 

Pacjent to forek s/tb jdm 99 z klimatronikiem (ten z elektronicznym wyświetlaczem)

A problem jest nastepujacy

Ogrzewania ustawiam na max (32C) i wszystko jest ok puki sie jedzie tak z 50km/h i nie ma max zimno

a potem im szybciej sie jedzie tym zimniejsze powietrze wieje.

Co zrobilem klapka z ukladu nawiewu zakleilem na stale tasma (tylko obieg zamkniety powietrza) nic nie pomogło

Wymieniony termostat i chłodnica wody (bo sie pociła)

Zasłoniłem nawet chłodnice nic dalej to samo przy czym silnik zagrzewa sie szybko a strzalka tem jak wejdzie na polowe to ani drgnie niewarzne ile sie jedzie.

Układ odpowietrzalem w sposób chyba dobry.

Dodam ze pod silnikiem brak osłony i na masce wycieplenia ale to chyba nie ma wpływu takiego...

 

Jakies pomysły sugestie bo w trase to trzeba w kurtce jechac bo w aucie jest z 10C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze pod silnikiem brak osłony i na masce wycieplenia ale to chyba nie ma wpływu takiego...

 

Wpływ na pewno ma. W Żukach się kiedyś zakładało specjalne osłony, bo poniżej - 5 stopni silnik nie nabierał właściwej temperatury.

Ja bym tu raczej obstawiał termostat może nie trzyma lub otwiera się przy niższej temperaturze. Sprawdź na postoju wskaźnik temperatury do ilu dojdzie i czy chłodnica nagrzewa się razem z silnikiem. Jeśli od początku robi się ciepła to termostat puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat nowy orginal auto zagrzewa sie szybko nawet przy -20C nie ma roznicy po zmianie (nowa chlodnica do tego ) temparatura nie wazne ile czy +10 czy -20 C stoi zawsze w tym samym miejscu

to nie to........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jest JDM z kierą już po lewej?

 

jeśli tak to po lewej stronie na podszybiu jest wlot na wiatrak, taki sam jak po prawej. Może nie został zasłonięty, albo osłona spadła i wieje ci tamtędy do środka do auta.

Mi się tak właśnie zrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba EU też ma wlot tylko zaślepiony. Zdejmij wycieraczki i plastikowe podszybie, zaglądnij tam głęboko i zobacz czy w dziurze widać wykładzinę czy zaślepkę. (ja mówię na przykładzie Imprezy, ale Forek powinien mieć podobnie, chociaż nie koniecznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze może być inna kwestia. Może zgubiłeś zaślepki ze ściany grodziowej. Otwórz maskę i tam gdzie jakiekolwiek kable i przewody idą do komory silnika zobacz czy są wszystkie gumy. Podnieś też auto do góry, patrząc od dołu zaraz przy downpipie w grodzi jest wyjście wężyka z którego cieknie skroplona woda. Tam mi się zgubiła gumka i też wiało do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem narazie nie umiem dojsc nagrzewnica na postoju parzy w czasie jazdy nie umiem sprawdzic troszku pomaga zamkniecie wszystkich kratek wlotowych ale wtedy szyby paruja ......ale i tak po 15km znowu chlodno sie robi:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latem nie ???latem jest wypas bo auto ma tak zajebista klime ze szok !! a szyby parowaly okazalo sie gdy klima dzialala na zewnatrz na szybie kondensowala sie woda taka skuteczna :))))

 

A dzis rozkopalem pol ukladu wodnego prosty jak budowa cepa .....od oslony termostatu ida 2 węże do nagrzewnicy (termostat wymieniony) sa drozne sprawdzilem nagrzewnica tez jest drożna nie znalazlem zadnego zaworku bezpieczenstwa (moze w srodku jest ale nie widzialem 8 bar z kompresora dalem i pełen przedmuch jest.

Ogolnie nie ma tam co nie dziala zasilanie nagrzewnica powrót nie wiem jak wyglada to ustrojsto w srodku moze elektronika przymyka jakis zawór ????

 

-- 11 gru 2010, o 22:38 --

 

wyjasnilo sie a jedNOCZESNIE mam zagadke.

rozkopalem wczoraj caly uklad wodny i nie ma prawa nic nie dzialac jak pisalem ale przed dzisiejsza trasa zrobilem maly experyment i odpiolem serwo z klapy mixujacej powietrze (moze steruje tez zaworem ??) i problem zniknol im szybciej jade tym bardziej wali goracem z nawiewu.

Wiec teraz moje pytanie po jaka cholere kom ingeruje w mieszanie powietrza czy przymyka zawor ???

I jak to zrobic zeby to działao ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheheh nie wiem czy ktokolwiek w pl oprocz mnie ma zamontowanego tego klimatronika ....problem w tym ze wystepowal on tylko na rynek JDM i Pan Andrzej z MTS sporo sie napracowal zeby przelożyć to z lewej na prawa strone.....i watpie czy jakikolwiek serwis w Pl dysponuje softem do tego :(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagam kabelek z jednego serwo i dziala 10sek pracy ale jest opcja ze grzeje na maxa tylko i po wlaczeniu klimy syudzi troszku :)) ale opanuje to :)mam taka nadzieje bo do tego panelu nie wiem czy kable mi podpasuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dalej pytanie co powoduje ze jak szybko jade go przymyka??? moze to nie panel moze jakis bład przy łaczeniu ??watpie czy jest połaczony z czujnikiem predkosci !!

Na postoju w aucie jest sauna wolno jadac tez !!

Wczoraj wracalem z krakowa A4 i caly czas ok 140kmkm/h ( nie krytykujcie snierzyca była straszna:PP) i mialem cieplo w aucie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dupa.......im zimniej na dworze tym chlodniejszym wiele -10C przy 100km chlodne serwa odłaczone:((

Nie wiem nie widzialem zadneo czujnika na podszybiu jedyny jaki mam to w panelu temp wnetrza a jest takowy?? masz fotke jak on wyglada???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...