Pitz Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Witam, Może ktoś ma pomysł na wskazania czujnika temperatury zewnętrznej w Legacy 2.0D MY08. Jeździłem trochę w niedzielę i czujnik pokazywał -11. W Warszawie było nieco cieplej o 2 do 3 stopni. Samochód od około 13 stał w garażu gdzie jest +10 - +12 stopni. Dziś rano wsiadam i... czujnik pokazuje -11. Po około 10 minutach jazdy lekko się ruszył w górę (było -1). Po 40 minutach jazdy wskazanie wzrosło do -8, czyli dalej o 7 za mało. Miałem teraz podjechać do serwisu, ale jak wsiadłem do samochodu pokazał +2 czyli w miarę rzeczywistą temperaturę. Parę miesięcy temu miałem podobną sytuację (może to nawet była zeszła zima - nie pamiętam), ale też mu przeszło. Ma ktoś pomysł co to może być? Zepsuty czujnik? Jeśli tak, to dlaczego zepsuty tylko czasami...? Wolałbym żeby się zdecydował zepsuć permanentnie zanim minie gwarancja... Sugestia była że może śniegu się napchało w okolice czujnika, ale po 19 godzinach w +10 stopniach chyba by się rozpuścił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Skoro auto jest na gwarancji , to nie powinno Cię obchodzić jak to naprawią . Grzebanie w aucie może spowodować utratę gwarancji . Może to być jakiś styk albo rozlutowanie . Do serwisu i wymagaj tego za co zapłaciłeś . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted December 6, 2010 Author Share Posted December 6, 2010 Tylko najpierw muszę im pokazać że zepsute jest. Jak chciałem do serwisu podjechać, to się naprawiło... Następnym razem jadąc do roboty chyba skręcę od razu i podjadę. Ale znając moje szczęście to na dobre zepsuje się dzień po gwarancji (parę miesięcy jeszcze zostało co prawda). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 To zostaw im auto na noc i rano zdiagnozują . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted December 6, 2010 Author Share Posted December 6, 2010 To zostaw im auto na noc i rano zdiagnozują . Jak by to występowało regularnie, to ma sens. Ale to loteria... Po prostu jeśli wystąpi podjadę z rana, bo muszę zboczyć w prawo z drogi jakieś 3 minuty jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Powiem Wam szczerze, miałem to samo w lato, przed dwa dni temperatura wahała się wg Subaru Forester pomiędzy 22 a 23 stopnie, pomimo że było ponad 30, potem sytuacja wróciła do normy i sam nie wiem co z tym zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 Wczoraj wieczorem było dalej ciekawie. Miejsce parkingowe pod robotą mam odśnieżone, ale dziobem zaparkowałem w tym odrzuconym w śniegu. Jak poszedłem do samochodu, to pokazał +1, czyli prawdopodobnie dobrą temperaturę. Jak tylko wyjechałem z tego śniegu, kilka sekund później pokazało -8, czyli tyle co pokazywał jak dojechałem rano (mimo, że było koło 0). Zanim dojechałem do chaty było -4. Rano w garażu pokazywało +6 czyli około 4 - 5 stopni za mało, ale potem chyba zaczęło pokazywać OK. Zobaczymy dalej. Za dobrze chyba nie jest, a przy takich różnicach pomiędzy wskazaniami a rzeczywistością (ekstermalnie było wczoraj - 10 stopni różnicy) głupieje automat klimatyzacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domin12 Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Mam dokładnie to samo, w garażu + 13 , a w samochodzie wskazuje - 11, niezła różnica zostało mi 1500 do przeglądu, wtedy karze im to zbadać. Czekam na rozwój tematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sikor Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Wczoraj wieczorem przestawiałem auta na podjeździe. Legacy pokazało -11. Przesiadłem sie do Forestera, a tam -16 :shock: Rzeczywista temperatura była zbieżna z tą drugą wartością. Dziś rano wsiadłem do Legacy i pokazywał dobrze :roll: :? Widocznie STM :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted December 18, 2010 Author Share Posted December 18, 2010 Ostatnio pokazuje OK. Zepsuł się i sam się naprawił. Poobserwuję, gwarancja kończy się we wrześniu, ale praktycznie mam na to tylko zimę, bo w lato takie cuda mi nie wyskakiwały. Zresztą ponoć cudów nie ma, dziwy tylko są... Link to comment Share on other sites More sharing options...
subbeginner Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Witam, Miałem podobny problem z moim foresterze. Na początku czujnik zaczął sporadycznie wariować, po kilku miesiącach regularnie pokazywał -30C bez względu na temp. na zewnątrz, a na końcu pokazywał już tylko --------. Wczoraj wymieniłem czujnik w ASO (cena z zamówienia, bo nie mam przy sobie faktury 169,5zł. netto). Problem zniknął. W twoim przypadku gwarancja rozwiązuje sprawę , byleby było jak zgłosić. Pozdrawiam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 U mnie też wariuje ... W ostatnich dwóch dniach w moim rejonie temp. wynosiła od -4 do +1, a wskazania : od -9 do +15 :shock: Wahania w żaden sposób niewytłumaczalne. Trochę mnie martwi wyprawa do ASO 140 km w jedną stronę z takiego powodu, a przecież ten wskaźnik, szczególnie teraz, zimą, się przydaje... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted December 23, 2010 Author Share Posted December 23, 2010 Witam, Miałem podobny problem z moim foresterze. Na początku czujnik zaczął sporadycznie wariować, po kilku miesiącach regularnie pokazywał -30C bez względu na temp. na zewnątrz, a na końcu pokazywał już tylko --------. Wczoraj wymieniłem czujnik w ASO (cena z zamówienia, bo nie mam przy sobie faktury 169,5zł. netto). Problem zniknął. W twoim przypadku gwarancja rozwiązuje sprawę , byleby było jak zgłosić. Pozdrawiam... Teraz jak były mrozy to znów to samo, ale jak odpuściło, to jest dobrze. Ponoć w przyszłym tygodniu mają wrócić mrozy, to podjadę. Właściwie, to muszę poczekać aż przymrozi a potem odpuści, bo jak podjadę ze wskazaniem -11 przy 0 na zewnątrz i to po nocy w ciepłym garażu, to wątpliwości raczej nie będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts