Jump to content

TurboAntyk - KYB AGX wyciekł - co wstawić?


Gazik

Recommended Posts

Wyciekł prawy tylni amor. Przepracował ponad 2 lata więc gwarancji nima. No i parę pytań.

1. Jak sprawdzić stan pozostałych? Dla ciekawości podjadę na jakąś stacje diagnostyczną ale po tym jak w Forku na wylanym miałem 75% skuteczności to mam słabe zaufanie :twisted:

2. Czy rzeczywiście trzeba wymieniać parami - teorię znam ale czy faktycznie nie można jednego - szczególnie że w Ułężu jest więcej lewych winkli :wink: :mrgreen:

3. Czy jest jakaś alternatywa dla KYB AGX? Ogólnie z amorów byłem zadowolony ale nie mam dużej skali porównawczej. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Chodzi o coś uniwersalnego na Ułęż, Słomkę, czy Toruń. Podobno od Sti podchodzą ale zawsze będzie to używany amor po kilkudziesięciu tysiacach - ile to wytrzyma? I czy lepsze? :roll:

 

-- 17 paź 2010, o 12:13 --

Link to comment
Share on other sites

Ad. 1. Nijak :( Jak nie ciekna to pewnosci ze posute miec nie mozesz. Stacja da Ci duze prawdopodobienstwo, ale czasem pokazuje ze sa OK, a w prowadzeniu juz kupa, albo za dwa dni sie zeszczaja. Moze byc tak, ze przednie sa w lepszym u Ciebie stanie - latanie bokiem bardzo niszczy tyl, sprezyny nawet lubia pekac.

 

Ad. 2. Tak mowia, ja bym sie trzymal.

 

Ad. 3. W cenie AGXa? Obawiam sie ze nie ma. Bilstein B6 tylko na zamowienie i zestaw kosztuje ponad 6k (podczas gdy z polki do BMW 3x mniej). Za te cene mozna miec juz HP Sporting podstawowy, ale to nadal NIE TA cena. Teiny itp. zabijesz w kwartal, nie mowiac o D2 i chinczykach pelna geba.

 

Zawieszenie z STI jest alternatwa. Ja za porada Elka zakupilem zestawik z modelu '07, podobno z malym przebiegiem. Nie jest P&P bo trzeba przerobic w przednich dolne mozowania, a w tylnych gorne, ale podobno da sie. Na razie leza w szafie ;)

 

Pomysl czy na szybko nie kupic od kogos akortyzatorow z GTeka (ze 100 - 200 PLN pewnie za parke, bo tego duzo sie poniewiera) a pozniej na spokojnie zastanow sie nad tymi HP http://www.hpsporting.cz/. Ja uznalem ze jak na moje umiejetnosci to za duzy wypas, ale Twoj poziom jest duuuo wyzszy. Chlopaki co rajduja dobrze sie o nich wypowiadaja (i o trakcji i o trwalosci) a rozpietosc modeli jest spora. Od takich bez regulacji, az po regulacje geometrii na wahaczu i zewnetrzne zbiorniczki. Tylko podobno lepiej jechac autem do Czech i od razu dac im do zalozenia i ustawienia (w powrotnej drodze strzel Berg Trohpy, heheheh).

 

Przednie z GTeka mam zapasowe - jakby Ci zdechly to daj znac.

Link to comment
Share on other sites

Moze byc tak, ze przednie sa w lepszym u Ciebie stanie - latanie bokiem bardzo niszczy tyl, sprezyny nawet lubia pekac.

 

O to chyba mamy już winnego - Elek i jego Pojeżdżaffki :mrgreen:

Myślę że co najmniej 50% kasy dołoży :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

1. Jak sprawdzić stan pozostałych? Dla ciekawości podjadę na jakąś stacje diagnostyczną ale po tym jak w Forku na wylanym miałem 75% skuteczności to mam słabe zaufanie :twisted:

2. Czy rzeczywiście trzeba wymieniać parami - teorię znam ale czy faktycznie nie można jednego - szczególnie że w Ułężu jest więcej lewych winkli :wink: :mrgreen:

 

Jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego diagnostę, podjedź na test amorów i popatrz na amplitudę drgań. Możesz poprosić o wykres do porównania. Powinna narastać i maleć podobnie (płynnie) w obu amorach na osi. Skuteczność (a raczej siła tłumienia)... No cóż, Matiz w nowych ma na poziomie 30% i jest OK.

Witek już napisał: amory zawsze parami, chyba, że uszkodziłeś jeden z nowych (z minimalnym przebiegiem).

Link to comment
Share on other sites

Witek, przeczytałem, zastanowiłem się na chłodno i ... żadnego kawioru nie będzie :mrgreen:

Wiadomo że chciałoby się coraz lepiej, szybciej , drożej :mrgreen: ale ...

zostaje do wyboru AGX albo STI :wink:

Podjadę na stację, zobaczę co pokażą trzepaki i pewnie kupię tylne AGX-y :mrgreen:

 

No chyba że ktoś od ręki ma zawiechę od STI w dobrym stanie i zacnych pieniądzach? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...