blindek Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 witam, mam problem z impreza wrx2003 rok, tzn mialem dmuchnienta uszczelka pod glowica, wymienilem odrazu dwie ( autem do tego czasu jezdzilem pol roku, od 3tyg mieszalo plyn z olejem) oddalem do naprawy, wszystko bylo ok, przejechalem 30-40km i zaczelo cos klekotac w silniku od 3tys obrotow, na wolnych nie klekota, oddalem spowrotem auto i powiedzieli ze to panewki. jeszcze podobno mialem przestawiony rozrzad o jeden zabek bo odrazu rozrzad wymienilem, nie wierze w zbiegi okolicznosci jak autem jezdzilem pol roku a po wymianie uszczelek nagle sie tzw to "wysrało" co moze byc przyczyna a i moc auta wczesniej podniesiona byla do 250koni ( tak hamowania wykazala). pomocy, czy jest mozliwosc ze mechanik zawinil? i jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 A sprawdzałeś olej czy nie dostał się płyn do niego ? Może go lekko zatarłeś i teraz puka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 [...] od 3tyg mieszalo plyn z olejem) [...] Według mnie to jest przyczyna. Dla pewności zrób diagnostykę w innym warsztacie. Skoro pasek był źle ustawiony, możliwe że zawór walił w tłok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Coś ostatnio słabo idzie mi czytanie raczej bym już szukał nowego silnika. Nie wiadomo jak mocno dostały wałki, wał i inne... Po pierwszym objawie dostania się płynu do oleju już się nie powinno jeździć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Skoro pasek był źle ustawiony, możliwe że zawór walił w tłok. Nierealne przy rozrządzie przestawionym o jeden ząb. blindek, tak jak mówi niebieski708 Sam mogłeś motor zabić rozrzedzonym olejem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blindek Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 no tak. ale wszystko bylo ok przed naprawa:/ po wymianie uszczelek i rozrzadu przejechalem 30km i pad:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Ale wcześniej 2 tygodnie uzywałeś samochodu. A smarowanie olejem zmieszanym z płynem chłodniczym nie wychodzi na zdrowie silnikowi. Było dobrze do czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 blindek, trudno powiedzieć. Znam jednak przynajmniej jeden identyczny do Twojego przypadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blindek Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 pablonas, tzn? jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Taki, tzn: chłopak oddał auto na wymianę uszczelek bo się grzało. Zaraz po odbiorze zgłaszał dziwne dźwięki dochodzące z silnika, dźwięki które okazały się uszkodzoną panewką (już nie pamiętam na którym korbowodzie). Może to po prostu zbieg okoliczności. Nie ma możliwości czegoś "popsuć/źle złożyć" przy wymianie uszczelek aby konsekwencją tego błędu było uszkodzenie panewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Uszkodziłeś panewki jeżdżąc na oleju z płynem, potem to była kwestia czasu. Często jest tak w autach wolnossących, że po wymianie góry (uszczelka, pierścienie itp.) pada dół (wał, panewki ...) wyższe ciśnienie na cylindrach (spowodowane planowaniem głowicy, czy za niską uszczelką) powoduje większe obciążenia dołu. Uszkodzone, czy zużyte panewki siądą jeszcze szybciej. Mieliśmy podczas robienia jednego z silników nissana, że bardzo mocno doprężony silnik zdarł nowe panewki ACL Race i zgiął wał :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blindek Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 no tak ale rozrzad mi wymieniali jeszcze i ponoc stary byl zle ustawiony o 1 zombek a w nowym saczu u erwina auto bylo i wszystko mi patrzyli czy jest okej, pozatym auto po wymianie rozrzadu krecilo sie do 7tys a wczesniej do 5,5 i puchlo ( nie wiem czy wina pgrogamu czy co) a teraz chcial dalej isc i szlak go trafil... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Przestawienie rozrządu, nic Tobie nie uszkodzi od razu (chyba że zawory się spotkają z tłokami). Jedynie wpłyną na pracę silnika, jak sam zauważyłeś nic się nie stało na źle ustawionym rozrządzie. Może być tak, że panewki już padały, a źle ustawiony rozrząd przedłużył im życie mniejszym obciążeniem u Ciebie prawidłowe ustawienie rozrządu poskutkowało większą mocą i się wys..... zużyte panewki. Jak padają panewki nie którzy wyjmują restryktor żeby nie padły i jak najszybciej do żyda z autem można na uszkodzonych zrobić i ponad 2000km i dopiero padną kilka osób już tak miało u nas na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się