Jump to content

tyrkajace panewki po wym uszczelek glowicy imrpeza wrx 2003r


blindek

Recommended Posts

witam,

 

mam problem z impreza wrx2003 rok, tzn mialem dmuchnienta uszczelka pod glowica, wymienilem odrazu dwie ( autem do tego czasu jezdzilem pol roku, od 3tyg mieszalo plyn z olejem) oddalem do naprawy, wszystko bylo ok, przejechalem 30-40km i zaczelo cos klekotac w silniku od 3tys obrotow, na wolnych nie klekota, oddalem spowrotem auto i powiedzieli ze to panewki. jeszcze podobno mialem przestawiony rozrzad o jeden zabek bo odrazu rozrzad wymienilem, nie wierze w zbiegi okolicznosci jak autem jezdzilem pol roku a po wymianie uszczelek nagle sie tzw to "wysrało" co moze byc przyczyna a i moc auta wczesniej podniesiona byla do 250koni ( tak hamowania wykazala). pomocy, czy jest mozliwosc ze mechanik zawinil? i jak?

Link to comment
Share on other sites

Skoro pasek był źle ustawiony, możliwe że zawór walił w tłok.

Nierealne przy rozrządzie przestawionym o jeden ząb.

 

blindek, tak jak mówi niebieski708 Sam mogłeś motor zabić rozrzedzonym olejem...

Link to comment
Share on other sites

Taki, tzn: chłopak oddał auto na wymianę uszczelek bo się grzało. Zaraz po odbiorze zgłaszał dziwne dźwięki dochodzące z silnika, dźwięki które okazały się uszkodzoną panewką (już nie pamiętam na którym korbowodzie).

 

Może to po prostu zbieg okoliczności.

 

Nie ma możliwości czegoś "popsuć/źle złożyć" przy wymianie uszczelek aby konsekwencją tego błędu było uszkodzenie panewki.

Link to comment
Share on other sites

Uszkodziłeś panewki jeżdżąc na oleju z płynem, potem to była kwestia czasu. Często jest tak w autach wolnossących, że po wymianie góry (uszczelka, pierścienie itp.) pada dół (wał, panewki ...) wyższe ciśnienie na cylindrach (spowodowane planowaniem głowicy, czy za niską uszczelką) powoduje większe obciążenia dołu. Uszkodzone, czy zużyte panewki siądą jeszcze szybciej. Mieliśmy podczas robienia jednego z silników nissana, że bardzo mocno doprężony silnik zdarł nowe panewki ACL Race i zgiął wał :shock:

Link to comment
Share on other sites

no tak ale rozrzad mi wymieniali jeszcze i ponoc stary byl zle ustawiony o 1 zombek a w nowym saczu u erwina auto bylo i wszystko mi patrzyli czy jest okej, pozatym auto po wymianie rozrzadu krecilo sie do 7tys a wczesniej do 5,5 i puchlo ( nie wiem czy wina pgrogamu czy co) a teraz chcial dalej isc i szlak go trafil...

Link to comment
Share on other sites

Przestawienie rozrządu, nic Tobie nie uszkodzi od razu (chyba że zawory się spotkają z tłokami). Jedynie wpłyną na pracę silnika, jak sam zauważyłeś nic się nie stało na źle ustawionym rozrządzie. Może być tak, że panewki już padały, a źle ustawiony rozrząd przedłużył im życie mniejszym obciążeniem :twisted: u Ciebie prawidłowe ustawienie rozrządu poskutkowało większą mocą i się wys..... zużyte panewki. Jak padają panewki nie którzy wyjmują restryktor żeby nie padły i jak najszybciej do żyda z autem :twisted: można na uszkodzonych zrobić i ponad 2000km i dopiero padną :twisted: kilka osób już tak miało u nas na forum :evil:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...