Skocz do zawartości

Tłumik


piter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nabyłem niedawno SI '96 z malutkim silniczkiem 1.6 ...

Jaki tłumik wstawić zamiast słabego już z racji wieku oryginału, żeby było troche słychać boxera, ale żeby nie był uciążliwy w codziennej jeździe ??

Cz przeróbka całego układu coś poprawi osiągi tego modelu ?

Z jakimi kosztami można sie liczyć ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter, ja mam impreze 1.8 i ten sam moment- stary jest byle jaki i wsadzam inny-bardziej soudomierzowy ze tak powiem- przelotowy-czyli absorbcyjny, raczej firmy km, albo ulter, sa po ok.200zl razem z nierdzewna koncowka-taniej ci nie zbuduja na zamowienie, powinien zagadac boxiakiem,jak bedzie malo to kolej na poprzedni,srodkowy tlumik, ale wtedy dźwiek moze juz w trasie meczyc.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jeździłem imprezom 1.8 96r. wstawiłem od kolektora wydechowego prostą rurę, strumiennica zamiast katalizatora, końcowy Sebring DTM. Jest głośno z racji tego, że brak turbo w układzie wydechowym, który wycisza cały wydech. Słychać boxera, ale dźwięk jest powiedziałbym mało basowy wręcz metaliczny. Idąc jeszcze raz tą samą drogą wywaliłbym wszystko od kolektora wydechowego, wstawiłbym strumiennice i na końcu założył coś innego np. Remusa gada bardziej basowo. Może się mylę ale znajomy miał w imprezie 2.2L założonego Remusa i było o wiele przyjemniej. Może to kwestia pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dzisiaj pytałem w warsztacie i do 1,6 maja tylko Bosala za 500 lub jakiś "no name" przelotowy ... tez za 500 ....

... szukam przelotowego, końcowego, ale niez decyduje sie na wyjęcie całości, bo dużo jeżdżę autem i jazda nie powinna mnie męczyć, fakt- boxer brzmi fajnie, ale nie może ryczeć za głośno....

kiedyś stałem obok nowszej Imprezki, (na niemieckich blachach) - na wolnych bulgotała przyjemnie jak "garbus", a jak się wkręcał na obroty ..... ryczał nie do zniesienia, aż sie boje co sie dzieje wtedy w środku auta ... :-)

 

Może więc poszukam Ultera jak sugerujecie

PS. Może ktoś wie gdzie w Łodzi lub okolicach robią porządne wydechy ??

 

Cześć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba tez cos "musze" pomyślec o tłumiku do mojego seryjnego WRX02 ...dzisiaj dałem sie karnąc znajomemu i (przynajmniej ja) boxera słysze tylko przy ruszaniu potem nawet przy 7tysiącach jak przejezdzał kołomnie to raczej było słychac szum powietrza :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi555, Witam :D

 

uppipe wywaliłes i zamiast niego co wstawiles ? (uppipe to jest przed turbo czy za :oops: sorry ale ze mnie jest narazie laik) zamiast katalizatorow wstawia sie jakies specjalne "łączenia" czy zwykłą rure ? i czy moze to zrobic "Pan Waldu ś" w warsztacie czy potrzeba fachowca i potem jakiegos strojenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie uppipe jest między kolektorem wydechowym a turbo, zamiast uppipe zwanego inaczej precat czy jakoś tak prekatalizator wstawia się dokładnie taki sam odcinek rury kwasówki czasami jest z łączem elastycznym. I jest lepiej moje początki modyfikacji układu wydechowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze robią to jakies konkretne firmy , mozesz mi jakąs polecic moze byc sklep internetowy chcialbym sie zorientowac w cenie :D.

Po tych zmianach ( uppipe i zstąpienie katalizatorow tez kwasowką ? ) potrzeba jeszcze cos zrobic jaies strojenia czy inne ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej za turbo trzeba wstawić dwa odcinki rury zamiast katalizatorów aż do końcowego wydechu

 

Ja zaufałem Czoperowi, gdzie oddałem auto. Szczepan właściciel dorabia to w jakiejś firmie zajmującej się tłumnikami niepamiętam nazwy, ale ponoć dla niego robią taniej.

Jeśli chcesz niewielkim kosztem to zrobić to w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie co do strojenia to; jeśli chciałbyś uzyskać więcej mocy i momentu nisz efekt akustyczny to tak. Na pewno samo to da pozytywne efekty. I jedna jeszcze sprawa przy wywaleniu katalizatorów trzeba wstawić zamiast jednej sondy jakiś emulator.

Ciekawy jestem co sądzą inni na ten temat .

 

 

Według mnie jest to solidne połączenie kolektora z turbo a przy tym wygląda jak najbardziej w porządku rura od dołu ładnie się świeci. Jak napisałem wcześniej wymieniłem na razie uppipe , niedługo mam zamiar wymienić następne dwa odcinki. Co do kosztów to ci nie powiem bo robiłem za jednym podejściem kilka rzeczy i rozliczyłem się co do całości i nie wnikałem w szczegóły. Jak chcesz mogę ci podać namiary na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zalezało by mi zrobic to dobrze :D ile kosztowało wymiana uppipa i pozbycie sie katalizatorow ? moze i ja bym sie tam wybrał :D

 

PS. wymiana samego tłumika koncowego nic nie pomoze ?

 

Ja u siebie poki co mam tylko wymieniony tlumik koncowy i musze przyznac, ze autko chodzi teraz pieknie.Nie za cicho, nie za glosno i slychac piekny dzwiek boxera, ktory przy wyskoich obrotach zamienia sie w "przeciag" i slychac halas i szum powietrza.......a pozniej jeszcze psssssst :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do średnicy wydechu, obecnie jest 5 cm w silniku 1.8 turbo , zalecano mi wstawienie 8 cm bez żadnego katalizatora i tłumików. Znacie jakiś warsztat, który zajmuje się robieniem takich średnic na zamówienie w okolicach Warszawy ? Dziękuje i pozdrawiam

 

P.S. W okolicy mam magika, który robi średnice do 5 cm. Mówił ,że boi się wyginać więkrze rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SeQ, moj tlumik robiony byl na zamowienie w jednej z firm, ktora robila juz pare tlumikow do subaru, takze maja doswiadczenie.Od razu zastrzeglem sobie,ze ma byc nie za glosny, ale musze slychec boxera.Zaplacilem chyba ok 400-450zl i efekt moim zdaniem jest zadowalajacy.Z drugiej strony nie wiem czy nie niedlugo nie wywale, bo zastanawiam sie nad sciagnieciem Apex'i cat-back zza wielkiej wody.Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Znalazłem dziś firme która już robiła już kilka wydechów do Subaru... duże, solidne, z grubej blachy, .....

Gość montuje je sam z kwasówki, rury dogina z 6,5cm, w tłumikach siedzi jakies ceramiczne wytłumienie, ponoć sciągane ze Stanów .... i daje 2 lata gwarancji....słychać go tylko na zewnątrz auta, głównie z tyłu, w środku jest .. przyjemnie, a po przekroczeniu 90 km/h jest ciszej....

W warsztacie mają hamownie więc można porównać zmiany, ..... nie wiem tylko jak sprawdzą 4x4 bo widziałem tylko komplet na 1 oś :)

Końcowy = 400zł

Całość = 1000zł

No to chyba nie szukam dalej..... jak zamontuje ... (za jakieś 2 tygodnie) ... to się pochwale :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. wymiana samego tłumika koncowego nic nie pomoze ?

 

Jednak zostawiłem katalizatory na miejscu, natomiast wymieniłem dzisiaj sam końcowy wydech na Supersprinta i powiem że jestem zadowolony :D .

Uzyskałem taki efekt jaki był zamierzony. Na wolnych obrotach słychać piękny bulgot boxera a wraz z narastaniem obrotów powoli zamienia się szum przepływającego przez niego spalin.

Jak dla mnie jest optymalnie. Ciekaw jestem Dźwięku jaki jest w porównaniu z tłumikiem H&S a jaki z wykonanym w jednej z firm oferujących dorabianie układów wydechowych :?: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...