mateusz1981 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Witam wszystkich od niecałych 2 tyg.. mam mały problem z autem... :? chodzi o wypadanie zapłonu na 4 cylindrze [ kod p0304] ,... [ 2003r. przebieg 195tkm] dodam ze auto jest "zagazowane" [ instalacja gazowa jest na gwarancji] ... jesli komus również zdarzyła sie taka przypadłośc , i znalazł na to sposób , ... za wszystkie podpowiedzi jak sobie z tym poradzić z góry dzieki
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 mateusz1981, napisz Bracie coś więcej. Jaka instalacja LPG (sterownik, reduktor, wtryski) ? Czy CEL zaczął się świecić zaraz po założeniu instalacji ? Czy CEL zaczął się świecić nie zaraz po założeniu instalacji a po konkretnym, kolejnym zatankowaniu LPG ? Czy CEL pojawia się również przy jeżdzie na noPb ? Pozdrawiam Grzegorz
mateusz1981 Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 Witam instalacje gazowa mam juz 9 mc, i jak do tej pory nie było z nią problemów. instalacja Stag4 wtryskiwacze Matrix. problem pojawił sie niecałe 2 tyg temu. raz było to p0304 wypadanie 4 cylindra... . po skasowaniu i przejechaniu ok 100km problem pojawił sie ponownie i wtedy juz było p302 i p304. [ czyli 2 i 4 cylinder.] moze trzeba to wyregulowac u gazownika.. bo z tego co widze i czytam na forum problem jest głębszy i moze byc konieczna regulacja luzów zaworowych... mechanicy, twierdzą ze w moim aucie są płytki i z tego co juz uslyszalem potrzebna bedzie wizyta w ASO, bo nikt sie tego nie chce podjąc [regulacji luzów - jesli są płytki..] , poradzili mi zamiane kabli i cewek na cylindrach - ale nie wiem czy to moze pomóc ? pozdrawiam
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Mateusz, czy problem (wyskakujący CEL) występuje również, jak jeżdzisz tylko na benzynie ? Auto jest z 2003r., 195.000 km to najwyższy czas na regulacje zaworów. Moim skromnym zdaniem sama regulacja może już niestety nie wystarczyć, zawory (zwłaszcza wydechowe) mogą być juz po prostu popodpierane. Potrzebna może się okazać obróbka głowicy (gniazd i wymiana zaworów, przy dużym ich "zdłutowaniu"). Pomysł ze zamianą cewek nie jest głupi, nic nie kosztuje a zobaczysz czy missfire pojawia się znowu na tych samych cylindrach, czy na innych, Jak na innych, to trzeba te wadliwe cewki wymienić. Kolejne pytanie - co ze świecami, kiedy ostatni raz były zmieniane ? Moja rada - doprowadź najpierw auto do bezbłednej (bez CEL) jazdy na benzynie. Potem zajmij się instalką LPG, o ile wymaga tego. Pozdrawiam Grzegorz
mateusz1981 Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 świece wymienialem niecałe 12tys km temu..
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 mateusz1981, co z jazdą wyłącznie na benzynie, jest CEL, czy nie występuje ? Pozdrawiam Grzegorz
mateusz1981 Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 jeszcze - nie zdążyłem tego sprawdzic ... chyba będę musiał :shock:
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 mateusz1981, od tego zacznij, naprawdę. I daj znać a będziemy kontynuować tę diagnostykę na odległość. Moim zdaniem i tak i tak nic nie zastąpi podjechanie do ASO MTS Dzierżoniów. Masz na miejscu jednych z najlepszych w temacie Subaru. Polecam 8) Pozdrawiam Grzegorz
Gwidon Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Witam wszystkich od niecałych 2 tyg.. mam mały problem z autem... :? chodzi o wypadanie zapłonu na 4 cylindrze [ kod p0304] ,... [ 2003r. przebieg 195tkm] dodam ze auto jest "zagazowane" [ instalacja gazowa jest na gwarancji] ... jesli komus również zdarzyła sie taka przypadłośc , i znalazł na to sposób , ... za wszystkie podpowiedzi jak sobie z tym poradzić z góry dzieki Mi się zdarzyła. Zawory do regulunku masz na 99,9 % :wink: Założę się, że nikt tego nigdy nie dotknął, a trzeba je regulować co 150 tysięcy
mateusz1981 Opublikowano 9 Października 2010 Autor Opublikowano 9 Października 2010 dzieki za info chyba czeka mnie opracja zwaną "regulacja zaworów " i oby tylko regulacja... spróbuje najpierw udac sie do "gazownika", który instalacje zmontowywał do mojego forka.. a potem jak to nie pomoze.. ...ach strach pomyslec... :? -- 9 paź 2010, o 09:33 -- -- 9 paź 2010, o 09:36 -- Grzesiek_67 dzieki za porady. przez 4 dni jest jak na razie spokoj ( bardzo mozliwe ze gaz, który zatankowalem, [ a przy 45l butli tankuje sie dosc czesto...] byl kiepskiej jakosci i silnik nie "chodził" jak powinien ... na benzynie wszystko szło jak nalezy.. wiec po zrobieniu ok 40km na benzynie ( dla sprawdzenia czy CEL znowu sie pojawi) i przelaczylem na gaz.. i wszystko idzie jak trzeba ( oczywiscie po zatankowaniu nowego "PALIWA" ) Przed wybraniem sie gdziekolwiek, wykrecilem świece ( byly ok) i pozapinałem od nowa cewki i przewody ( tez ok)... Byłem u gazownika, który przekształcał instalacje zamontowaną we Francji na naszą ( zamontował stag4..) ale zostawił wtryskiwacze jego zdaniem jedne z najlepszych do Subaru ( Matrix). Twierdzi ze są to jedne z najszybszych wtyskiwaczy, i jedne z nielicznych, które sprawdzają sie w Subaru... ( oczywiscie polecił wtryski m.in firmy Keihin - ale jak na razie te sie sprawdzają bdb nie ma z nimi problemów , wiec na przyszłośc zapamietalem sobie nazwy w/w wtrysków...) Problemem jego zdaniem moze byc zle miejsce nawiercenia przewodów wtryskiwaczy Gazu ( chodzi o zbyt daleką odleglosc od wtrysków benzyny)... i to powoduje złe zczytanie Lambdy i "wywalanie" błędu... :roll: na razie śmigam dalej... 8) 8) a juz prawie dojechałem do Pana Marka z MTS.. tylko niestety kiedy wzialem wolne zeby to przy okazji również załatwić w MTS;ie z przyczyn od nich niezaleznych nie mieli terminu wolnego... ( pozostaje mi umówienie wizyty na przyszły termin)... teraz w drodze do domu ( ok 300km) zaczeła mnie martwic nowa dolegliwosc mojego forka.. a mianowicie z tylnej czesci zawieszenia dochodzi szum ( moze łozyska kół) . wiec trzeba bedzie to obadac... dzieki za porady .. i jak cos sie bedzie zmieniac , dam znac co i jak pozdrowienia
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 Grzesiek_67 dzieki za porady. Bardzo się cieszę, że pomogłem ;-) Co do MATRIXów, do niedawna sam jeżdziłem na MATRIXaxch. Fakt, są bardzo szybkie i umożliwiają bardzo precyzyjny (małe dawki) wtrysk LPG...ale są bardzo czułe na zabrudzenia i mają tendencję do sklejania takiej śmiesznej blaszki z cewkami. I wtedy jest dramat. Ratunkiem jest demontaż listwy wtryskowej i przeczyszczenie owej magicznej blaszki. Trzeba to robić bardzo, bardzo delikatnie (łatwo pogiąć i zniszczyć blaszkę). Inną wadą MATRIXów jest ich niewydolność dla mocy 250 KM i więcej (ja stosowałem dwie listwy czterowtryskowe - jedna na głowicę, dwie cewki wtryskowe na jeden cylinder). Między innymi z wyżej wymienionych powodów zrezygnowałem z MATRIXów na rzecz starych, wielkich jak wiadro (3,3) wtrysków BIGAS. Są dużo mniej precyzyjne ale przy AT to i tak nie ma znaczenia. Acha, czy w Twojej instalce LPG jest tylko jedna czterowtryskowa listwa MATRIX ? Jeżeli tak to nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ umieszczona centralnie wymusza długie jak cholera gumowe przewody od listwy do wwiertów w kolektorze dolotowym. Koniecznie to zmień, jeżeli jest tak, jak opisałem wyżej. Pozdrawiam Grzegorz
ironmzes Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 U mnie jak wywalało zapłon na 4 garnku to niestety ale to była cewa. Po wymianie wróciło do normy
Skrocha Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Witam Wszystkich jest to mój 1 post Przepraszam za błędy. Mam problem z Subaru Forester 2.0 KAT bez turbiny 92kw 2001r z instalacja gazową Stag4 wtryskiwacze gazu EG2000 produkowany przez firmę Hana Engineering 1 listwa do 4 wtrysków. Problemem jest wypadanie zapłonu cylinder 1, 3, 4 (P0301, P0303, P0304) auto na zimnym silniku szarpie, prycha, zero reakcji na gaz trzeba redukować bieg wyższe obroty dopiero jedzie na ciepłym takie same objawy choć nie tak często. Zostało zrobione: - wymiana świec żarowych (troszeczkę pomogło ale to nie jest to jak dobrze pamiętam NGK kupione były) - cewka założona 2 (nic nie pomogło) - przewody wysokiego napięcia (3 rodzaje dalej nic po czym kupione w serwisie i dalej nic) - ustawione luzy zaworowe (pomogło troszeczkę) - wypięte wtryski gazowe przylutowane tak jak oryginał odpięty akumulator auto nie chciało jechać prawie wcale po 30km już się nauczyło ale szarpie dalej. Czek zapala się po przejechaniu 20-30km dodam że oprócz tych błędów które już wymieniłem ma jeszcze 4 inne pozycje mianowicie "...", "Usterka Sporadyczna", "...", i jak dobrze pamiętam "Usterka Nieznana". Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły z Góry Dziękuje i Pozdrawiam
Rob Jeliński Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Mam to samo udało się może rozwiązać problem ???
adaskoo23 Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 3 rzeczy.albo cewka albo zawory od plg ewentualnie świeca zapłonowa(raczej nie).miąłem to samo skończyło się remontem głowic uszczelek zaworów .ja na lpg zrobiłem 80tyś.koszt 7000zł.(a miało być 4000zł )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.