Xanadu Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 przejechałem już moim OBK MY 10 ok. 12 tys. km i jedna sprawa daje mi się nieco we znaki... otóż odnoszę wrażenie, że w tym samochodzie nie ma żadnego filtra wlotu powietrza z zewnątrz do kabiny efekt jest taki, że wszystkie smrody, z kopcącymi samochodami na czele, wpadają do kabiny i są bardzo uciążliwe dla jadących radzę sobie w ten sposób, że 80% czasu spędzam w obiegu zamkniętym (a już szczególnie w mieście), co nie wpływa dobrze na dotlenienie mózgu czy macie podobne doświadczenia? jak temu zaradzić?
Adam12 Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 filtr jest na 100%. W poprzednim modelu wymieniało się go przez schowek. Oryginał w ASO kosztuje ok. 200pln ! Otwórz schowek i zobacz czy nie ma tam oznaczenia o filtrze.
luksp Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 filtr kabinowy ma zadanie ochrone raczej przed cząstkami stalymi a nie smrodami z zewnatrz przebiegowo mozesz zblizac sie do wymiany - idzie jesien /zima - kiedy to dosc wiekowy filtr pylkowy moze wplywac na parowanie szyb
Xanadu Posted October 2, 2010 Author Posted October 2, 2010 jutro zajrzę, jak wygląda ten, który tam jest teraz, choć spodziewam się jakiegoś fabrycznego badziewu z ligniny czy wg Was ma sens instalowanie filtru z aktywnego węgla? czy jest szansa, żeby filtr węglowy ograniczył te cholerne smrody z zewnątrz? -- 2 paź 2010, o 13:37 -- EDIT: no to udało mi się wydobyć ten filtr przeciwpyłkowy... bajecznie prosta czynność kawałek wiskozy na cienkiej ramce z tworzywa, warte toto na oko nie więcej niż 5 - 10 zł... przeczyściłem, przedmuchałem :wink: i włożyłem na miejsce konstrukcja tego czegoś absolutnie nie może oczyścić powietrza ze smrodów, więc ponawiam moje pytanie, czy macie jakiś patent na nieprzyjemne zapachy?
szczur75 Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 czy macie jakiś patent na nieprzyjemne zapachy? Zmienić dietę... :wink: kawałek wiskozy na cienkiej ramce z tworzywa, Zwykły papier czy węglowy (czarny ale nie od syfu) był?
Xanadu Posted October 2, 2010 Author Posted October 2, 2010 Zwykły papier czy węglowy (czarny ale nie od syfu) był? wyglądało jak zwykły papier (wizkoza?) - cienkie, wiotkie i byle jakie brudne było, ale po oczyszczeniu nabrało bielszej barwy
Adam12 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 ten filtr chyba generalnie jest taki lekko szary. Może domieszki 'węgla' do wkładu ?
Xanadu Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 ten filtr chyba generalnie jest taki lekko szary. Może domieszki 'węgla' do wkładu ? nic nie przypominało węgla
haubi65 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 w poprzednim jezdzilem z aktywnym i roznica byla zauwazalna niestety cena rowniez. Musze poszukac jakiegos tanszego o podobnych rozmiarach.
volvo144 Posted December 7, 2012 Posted December 7, 2012 no to udało mi się wydobyć ten filtr przeciwpyłkowy... bajecznie prosta czynność Gdzie się on znajduje?
Góral Posted December 7, 2012 Posted December 7, 2012 Za schowkiem po stronie pasażera, trzeba wyjąć zaślepke w tyle gornej poleczki a najwygodniej przy otwartych drzwiach zdjąć boczek tapicerki na schowku , odpiac linke od schowka żeby opadł niżej , wtedy masz lepszy dostęp ...
volvo144 Posted December 7, 2012 Posted December 7, 2012 Za schowkiem po stronie pasażera, trzeba wyjąć zaślepke w tyle gornej poleczki a najwygodniej przy otwartych drzwiach zdjąć boczek tapicerki na schowku , odpiac linke od schowka żeby opadł niżej , wtedy masz lepszy dostęp ... Witam! Boczek zdjąłem, linka odpięta,, Tylko nie widzę/nie wiem gdzie jest ta zaślepka ... Sa zaślepki i to 3 pod schowkiem ...
Góral Posted December 8, 2012 Posted December 8, 2012 W samym schowku jest jeszcze mała pułeczka , tylna jej scianka to własnie zaślepka... ta z prawej strony - jeżeli ktoś wcześniej wymieniał ten filtr to na pewno zobaczysz ślady tej operacji....w instr. załączonej do filtra powinny też być fotki lub rys. - ja akurat miałem do yarisa. :-)
okeyten Posted December 8, 2012 Posted December 8, 2012 W samym schowku jest jeszcze mała pułeczka , tylna jej scianka to własnie zaślepka... ta z prawej strony - jeżeli ktoś wcześniej wymieniał ten filtr to na pewno zobaczysz ślady tej operacji....w instr. załączonej do filtra powinny też być fotki lub rys. - ja akurat miałem do yarisa. :-) tak jest w poprzedniej generacji, a w MY10 jest tak samo.?
spawalniczy Posted December 8, 2012 Posted December 8, 2012 Na tym filmie mechanik wymienia filtr w forku --> 2007r, a nie w Legacy 2010 -->. Jeszcze tego nie ćwiczyļem, ale jak po ostatnim przeglądzie przestało mi świecić oświetlenie schowka, pytałem mechanika z ASO, jak tam się dostać. Na pewno zaczyna się od zdjęcia prawego boczka deski, potem trzeba odpiąć / odkręcić listwę ozdobną, która jest nad schowkiem. O ile dobrze pamiętam, pod nią są dopiero właściwe śruby, pozwalające zdemontować schowek.
Góral Posted December 8, 2012 Posted December 8, 2012 chyba aż tak znaczącej różnicy to nie ma w tych dwóch modelach... http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bBOxtAgUuKE&feature=endscreen
haubi65 Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 dokladnie tak jest. nawet schowka nie trzeba wyhaczac easy
okeyten Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 dokladnie tak jest. nawet schowka nie trzeba wyhaczac easy no czyli inaczej :-P , a nawet prościej niż w poprzedniej generacji
Adam12 Posted December 11, 2012 Posted December 11, 2012 Jak będzie kupować to sprawdzajcie dokładnie wymiary filtrów. Mało, kóre zgadzja się z fabrycznymi i nie wchodzą. Po ostatnich zakupach został mi jeden. IC opisany był OBK My10 ale niestety nie pasuje.....
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.