Jaro_G Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Szanowni, Wiem, że część z Was odpowie kup Imprezę ale na razie pozostanę z OBK'iem. Postawię więc pytanie czy można jakoś podkręcić OBK H6 A/T, nie chodzi o poważne przeróbki tj. turbina :-) lecz o chip, filtr stożkowy itp. Czy ktoś może już tego próbował? Pozdro Jaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Przy silniku wolnossacym chip nie ma sensu. Stozek imo tez smierdzi drutem To nie auto wyczynowe. Przy tym automacie, gdzie i tak ciezko powiedzie czy w zakrecie akurat nie postanowi wrzucic biegu na wyzszy - moim zdaniem szkoda kombinowac. Jezeli priorytetem nie jest moc - to zaloz sobie bardziej sportowe zawieszenie (o ile jest w ogole), albo bardziej efektywne hamulce. Idz na szkole jazdy subaru - na dobry poczatek. Plus jakas choinka zapachowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 a może 6MT jakoś przydrutować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Da się tylko portfel trzeba mieć zasobny... :wink: http://www.worldcarfans.com/10605177071 ... obb-tuning kiedyś słyszałem, że Parowcowa 10E miała zostać dealerem Cobba w PL... też H6 3.0 AT no a jeśli tuning samej AT to tylko tu: http://www.importperformancetrans.com/c ... -1717.html i z tą paką do Dzierżoniowa.. :wink: Przydałoby się również podkręcić valve body aby AT chodziła szybciej: http://www.importperformancetrans.com/c ... -1966.html Konwerter wzmocnić można tu: http://www.regeneracja-konwerterow.pl/ choć w IPT również to zrobią tylko kilkukrotnie drożej :? Koszt tego wszystkiego wyjdzie pewnie porównywalny z używanym STI :roll: ale jak się kocha swoje autko.. ps. Rotrexem C30-94 robią ze 173KM w 2.5 NA -> 245KM 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Jaro_G, masz samochod ktory bardzo chcialbym miec i pewnie za 1,5 roku, gdy skonczy sie leasing na Impreze, to poszukamy takiego 'z ostatniej serii'. Jesli chodzi o tuning wolnegossaka, to choc wiedzialem ze jest bez sensu (chyba ze nie ma innej opcji i ma sie pelno kasy) to dalem sie podkrecic i kilka rzeczy dlubnalem (Impreza 2.5 N/A '07). Jest lepiej (pomijajac problemy wieku dzieciecego nad ktorymi pracujemy i pazernosc na paliwo) ale to jest roznica kosmetyczna i nieadekwatna do wydanych pieniedzy. Moze kiedys, gdy USD powedruje w kierunku 2 PLN sprowadze sobie jeszcze glowice od RallyTec'a i przekrocze 200KM Z realnych gadzetow, to zaloze lekkie kolka pasowe i przy wymianie sprzegla lzejsze kolo zamachowe. wlyszkow wspomina o kompresorze, w Australii tez dobre robia (Raptor SC np.). Moim jednak zdaniem bez sensu - finansowo bez sensu. Ja chce miec Legaca lub OBK z H6 zeby moc komfortowo i zwawo podrozowac (mysle ze te 240KM da rade) a jednoczesnie cieszyc sie charakterystyka i trwaloscia silnika N/A. Zakladanie kompresorow, uturbianie, zmiany glowic itp. beda nie tylko kosztowne, ale odbija sie na trwalosci lub/i kulturze pracy silnika. Jesli chesz cos poprawiac, to sprawdz czy do seryjnego dolotu mozna lepiej doprowadzic chlodne powietrze, zaloz uszczelki atermiczne pod kolektor dolotowy (jak cos to dam Ci kontakt do kolegi ktory Ci wytnie), sprawdz czy wydech jest wystarczajaco zaizolowany. Mocy nie podniesiesz, ale zmniejszysz jej straty w upalny dzien czy w szybkiej trasie. Ja w swoim przyszlym Legacy 8) najlepiej A/T zaloze tylko hamulce z STI i jakies rajdowe 16", ktore to przyjma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 czepnę się tych hamulców z wypowiedzi WSK Grzywaczewskiego - ktoś ćwiczył montaż hamulców (rozumiem, że mówimy tylko o zaciskach?) od STI do np. outbacka? Ciekaw jestem czy faktycznie to na zdrowie wychodzi? Wątpliwość moja bierze się z różnicy wagi obu tych autek - to co zatrzyma hulajnogę, może mieć problem z rikszą... Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 to co zatrzyma hulajnogę, może mieć problem z rikszą... yorey, chyba żartujesz :shock: Zapewniam Cie, że Brembo poradzi sobie z normalnym OBK. No ale zawsze pozostaje Ci np. hamulec z Porsche Cayenne, albo N-kowy :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 nie kwestionuję tego czy sobie poradzi czy nie. Ciekawi mnie jedynie czy stanie się bardziej skuteczne od tego co mam w serii, jako, że dedykowane jest wszak do znacznie lżejszego samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 nie kwestionuję tego czy sobie poradzi czy nie. Ciekawi mnie jedynie czy stanie się bardziej skuteczne od tego co mam w serii, jako, że dedykowane jest wszak do znacznie lżejszego samochodu. yorey, najprościej będzie, jak zobaczsz Brembo na żywno. Albo porównaj sobie wielkość tarcz i klocków w STi i w Twoim OBK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 a propos - masz gdzieś dostępne dane techniczne? W sensie jaka średnica tarczy siedzi w STI, a jaka w moim bidnym XT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 yorey, Sti ma 326mm/316mm, zaciski 4 i 2 tłoczkowe, a w OBK XT chyba jest 294mm/290mm i zapewne zaciski 2 i 1 tłoczkowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Dzięki! Mocowanie zacisków, średnica piasty, rozstaw śrub, pompa hamulcowa - są takie same? W sensie - można to bezkarnie zamienić (same zaciski i tarcze)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Dzięki! Mocowanie zacisków, średnica piasty, rozstaw śrub, pompa hamulcowa - są takie same? W sensie - można to bezkarnie zamienić (same zaciski i tarcze)? Tego to nie wiem :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now