Skocz do zawartości

Stuki z tyłu auta na nierówościach


mrowa

Rekomendowane odpowiedzi

Na to bym nie wpadł. Dzięki. na razie będę jeździł, nic złego nie powinno się dziać... chyba...

 

Nic złego się nie dzieje - to wyłącznie denerwuje.

 

Najłatwiej jest to zweryfikować, gdy jedzie się powoli na równej drodze z kostki bauma (np. typowa parkingowa droga). Jeśli jest to trudno słyszalny, tępy klekot, to pewnie amortyzator. Ten dźwięk nie powinien pojawiać się na wyłącznie na nierównościach, bo wówczas byłaby to prędzej kwestia gum stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie guma dawała znaki głównie przy wolnej jeździe i bardzo niewielkich nierównościach, prawie niewyczuwalnych. Jak ciorałem bokami i latałem po dziurach to cisza i bynajmniej nie zagłuszał tych dźwięków opływ powietrza.

 

Suma sumarum, podjechać i sprawdzić podstawowe elementy zawieszenia. 15 minut roboty mechanika, a wszystko powinno być jasne.

 

Swoją drogą przypomnialem sobie przypadek z ASO w mikołowie. Tam przyjechał Forek z objawem stukania zawieszenia na nierównościach. Auto wjechało do gości do zawiasu ale oni stwierdzili, że nic nie słychac. Majster pojechał na próbę i potwierdził, że coś stuka. Auto znów wjechało do gości od zawiasu i mimo szarpania autem na wszelkie możliwe sposoby i sprawdzenia dosłownie wszelkich dostępnych opcji nie wykryto gdzie tkwi problem. Wykluczono również możliwość jakiegoś innego elementu np.: w bagażniku obijającego się o blache itp. Jak się sprawa zakończyła to nie wiem bo to był jeden z moich ostatnich dni w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu gumy stabilizatora ?? Tak czy owak gumy i łączniki bym sprawdził przed ew. demontażem amortyzatora.

 

 

U mnie w GT`ku właśnie przy bardzo wolnej jeździe na nierównościach słuszałem dziwne stuki z tyłu. Pomogła wymiana gum stabilizatora.

Pzdr

Sebastian

 

-- 13 wrz 2010, o 10:02 --

 

A może po prostu gumy stabilizatora ?? Tak czy owak gumy i łączniki bym sprawdził przed ew. demontażem amortyzatora.

 

 

U mnie w GT`ku właśnie przy bardzo wolnej jeździe na nierównościach słuszałem dziwne stuki z tyłu. Pomogła wymiana gum stabilizatora.

Pzdr

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczono również możliwość jakiegoś innego elementu np.: w bagażniku obijającego się o blache itp.

 

Czyli to nie był typowy "lewarek case"? :)

 

A na poważnie: jest mnóstwo dźwięków zawieszeniowych, których w warsztacie nie da się odtworzyć. Dlatego ja już teraz o pewne rzeczy nie pytam, tylko od razu mówię, że należy wymienić to, czy tamto, bo wiem, że pomoże 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dałem sobie na razie na wstrzymanie :mrgreen: przyzwyczajam się bo stuki już nie narastają. po licznych konsultacjach uznałem że ... ten typ tak ma :twisted: a jak będę chciał cicho i miękko to kiedyż kupię coś luksusowego :wink:

 

-- 21 wrz 2010, o 17:18 --

 

Dzisiaj sprawdzone przy okazji montażu zegarów - łączniki się kończą więc wiemy jużco się tłucze :) temat na 99,9% do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

czołem wszystkim

tak sobie czytam i mam podobne stuki z tyłu. Opowiem po krótce: Imprezę kupiłem mniej więcej dwa tygodnie temu, podczas oględziny i jazdy próbnej nic nie było słychać, przed zakupem ustawiałem geometrie bo prawe tylne koło lekko krzywo stało, jakby ktoś przytulił się do krawężnika. Po geometrii wszystko było ok, wydruk pokazał odpowiednie okąty i nachylenia i na oko też wygladało ok. Po powrocie do domu i przejechaniu kilku kilometrów w koło komina około 500 zaczęło coś stukać z tyłu, tak na wysokości tylnego słupka. I tu pytanie co to może być? Mam jakieś podejrzenia ale może jakieś sugestie??

Dziękuje bardzo za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec szarpałem go przed zakupem jakieś 700 km temu, nie było żadnych luzów na jeździe próbnej nie było żadnych niepokojacych hałasów. Amorki pokazały sprawnośc na poziomie 70-80%. Po geometrii i przejechałem jakieś 500 km i zaczęło stukać. Obstawiam że to może być łożysko na górnym mocowaniu amortyzatora albo luźny amortyzator. Dzwiek jest taki metaliczny drażniący. Jutro lub w czwartek oddaję dzidę na wymianę pasków oleju i takie tam więc znachorzy i tam pozaglądają. A pytam bo może ktoś coś jeszcze podpowie.

A jeszcze jedno, jakie powinny być obroty biegu jałowego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, chłopaki z Dzierżoniowa ogarneli temat :) Stuki z tyłu pochodziły z górnego mocowania amortyzatora. Poskładali na nowo i już jest ok. Do tego wymienione zostały rozrząd, pasek klinowy i klimatyzacji, rolka klimatyzacji, świece, filtry, wymienione oleje w silniku skrzyni i napędach. Więc tylko śmigać

A u mnie obroty są jakos trochę ponad 500

 

jeszcze jedno

Mam do sprzedania swiece NGK PFR6B. Nowe nie używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...