Jump to content

Stuki z tyłu auta na nierówościach


mrowa

Recommended Posts

I kolejny techniczny pytajnik :?: :arrow: z tyłu po najechaniu na nierówności słychać taki stuk czasami jakby np. śruba udeżała o ścianki bagażnika, ot taki tępy odgłos udeżenia. 2 miesiące temu auto miałą badanie tech i amorki były w super stanie, ale tak mi coś w duszy podpowaida zę to mogą być łączniki stabilizatora albo coś w ten deseń.

 

Na gładkiej nawieżchni objawów brak.

 

Dobrze się domyślam czy może to być wieksza sprawa?

Link to comment
Share on other sites

obstawiam lewarek 8)

 

aaaa właśnie, że nie :mrgreen: ostatnio był w użyciu i został "rozkręcony" tak żeby się dobrze żablokował, ale tak mnie teraz natchnąłeś, ale to baaaaaaaaardzo mało prawdopodobne: pod pokryciem dojazdówki jest rączka od lewarka i może ona się jakoś obija ale to na 99,9% nie tobo to wyraźne uderzenie i z prawej strony a lewarek jest z lewej

Link to comment
Share on other sites

Jakiś pomysł na co wymieniać, o ile to to?

 

Na łączniki "nieurywki" z aluminium :arrow: produkuje je pewna firma z Australii, jakoś Biała Linia* czy inna Czarna Kreska :mrgreen:

 

 

 

 

* Intencją autora posta nie było zachęcanie do korzystania z jakichkolwiek używek :lol:

Link to comment
Share on other sites

wyraźne udeżenie i z prawej strony a lewarek jest z lewej

 

I to właśnie może być złudzenie dzwiękowe .

 

Lewarek jest stabilny, sprawdzałem, to na 100% nie to

 

a moze to lewarek :?: :P

 

wyjmij go i sie przejedz, to potwierdzi na 100%

Link to comment
Share on other sites

wyraźne udeżenie i z prawej strony a lewarek jest z lewej

 

I to właśnie może być złudzenie dzwiękowe .

 

Lewarek jest stabilny, sprawdzałem, to na 100% nie to

 

a moze to lewarek :?: :P

 

wyjmij go i sie przejedz, to potwierdzi na 100%

 

Szarpałem to badziewie i ani drgnie, :mrgreen:, ale jutro wykonam test i zdam relację będzie potwierdzenie choć na mój gust to coś innego bo te stuki się nasiliły

Link to comment
Share on other sites

nadkola przegmerane. wszystko powyciągałem i nadal się coś tam odzywa. pewnie jednak łączniki. zawsze to lepiej niż np. amorki :wink: poczekam jeszcze trochę jak się zacznie głośniej tłuc to będę kombinował a przed zimą i tak będzie trzeba to zrobić bo woda i niska temp. zrobią swoje

Link to comment
Share on other sites

Podnieś klapę bagażnika i poruszaj nią na boki. U mnie podobne stuki występowały z prawego tyłu na poprzecznych nierównościach.

Zaczęły się po zmianie zawiasu. Sprawdzono zawieszenie + amortyzatory a okazało się, ze to klapa stuka. Sprężyny już nie nowe a usztywnienie zawieszenie spowodowało taki efekt.

Link to comment
Share on other sites

Wsadz kogoś do bagażnika i się przejedz

 

:mrgreen: masz kogoś chętnego, albo kogoś nie lubisz może?

 

-- 3 wrz 2010, o 08:16 --

 

Podnieś klapę bagażnika i poruszaj nią na boki. U mnie podobne stuki występowały z prawego tyłu na poprzecznych nierównościach.

Zaczęły się po zmianie zawiasu. Sprawdzono zawieszenie + amortyzatory a okazało się, ze to klapa stuka. Sprężyny już nie nowe a usztywnienie zawieszenie spowodowało taki efekt.

 

dzięki. Weekend tuż tuż za rogiem to będę kombinował 8)

Link to comment
Share on other sites

Mam tak samo...przeszukalem cała klape, podkleilem wszystkie kable i posciagalem trytytkami i dalej potrafi zastukac;) może to klapa może nie....do przyzwyczajenia bo dzieje się tak sporadycznie;)

 

Dwaj nowi właściciele Bugów i takie same objawy :) widocznie tak musi być :D

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem się na działce trochę szybciej, a tam droga deczko bardziej dziurawa.

 

Efekt uzyskany: troszkę częściej stuki.

 

Patrzyłem nic nie lata w nadkolach i bagażniku.

 

Duże prawdopodobieństwo, że to jednak łączniki. Czekam do zimowego przeglądu to wtedy sprawdzimy. Jak na razie będę jeździł, a jak coś się urwie to wtedy będziemy działać :mrgreen:

 

Oczywiście o efektach będę informował.

 

Dziękuję też za wszystkie sugestie :)

Link to comment
Share on other sites

Stukaja Ci amortyzatory w gornym mocowaniu w budzie, to standart w wrx i sti!!!!

można to ominac bez wymiany, ale tylko na jakis czas dopoki znowu sie nie wybija.... :twisted:

 

żeby to potwierdzić wystarczy zdjąć kanapę. Stuki są wyraźne od górnego kielicha. Lekarstwo : zdemontować amor i dać podkładkę od góry przy mocowaniu w amortyzatorze.

Czasami gwint jest za krótki i nie trzyma dobrze.

 

pzdr.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...