Skocz do zawartości

Międzygaz - how we do it ?


plasma555

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde jest taki natłok informacji że nie mogłem na czas odpisać na każdy post :) bo już były 4 inne...

 

Chciałbym się nauczyć takiej taktyki jazdy że moja skrzynia mogła jeszcze pośmigać...

 

1) Będę trenował międzygaz przy wbijaniu na niższe i wyższe biegi...tak jak opisaliście

 

2) Będę wrzucał na luz jak będę na postoju

 

3) Będę dojeżdżają zbijał biegi do max. 2

 

4) Nie będę puszczał gwałtownie sprzęgła

 

AMEN! :mrgreen:

 

ps. jak stoicie na śwtałach i podjeżdża Pan w białym dresie w swoim odjechanym biemdabelju to jeżeli chce się mu pokazać tyłek to zmieniacie też z międzygazem czy poprostu robić szybką redukcję z szybkim sprzęgłem i gazem w podłodze ? :mrgreen:

 

ps1. grzywaczeski czyli spokojnie mogę wbijać biegi szybko puszczać sprzęło - cenne info, dzięki :) Postaram się loozować pomiędzy biegami jak nie ma pośpiechu.

 

ps2. Tomasz_555 zaczałem już robić to co mówisz z sprzęgłem i ręcznym - wyczytałem z forum. O uderzeniu z tyłu nie pomyślałem ... ale masz rację! :) co do szarpania to spoko ... na tyle ogarniam :D

 

ps3. a jak z ciągnięciem auta przez silnik. JEst sytuacja czasami że stoimy w wolno poruszającym się korku i nie chcemy ciągle robić ruszania ze sprzęgła i podjeżdzania 5metrów do przodu. Czy wrzucenie 1 poddbicie obrotów i pozwolenie się POCIĄGNIĘCIA powolnego do przodu przez silnik jest możliwe ? Zdrowsze jest to od ciągłej zabawy sprzęgło/gaz ?

 

-- 29 sie 2010, o 11:28 --

 

ps4. emotorsport, masz maila na skrzynce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Racja elmo.

Trzeba pamietac ze bledy w osce koncza sie buksowaniem kol.

Bledy w quadracu koncza sie buksowaniem sprzegla.

 

-- 29 sie 2010, o 11:34 --

 

Miedzygazu uzywasz wylacznie przy redukcji. Zmieniajac na wyzszy nie podbijasz obrotow!

Nie wiem co z tym dresem na swiatlach. Jak juz stoisz, to co chesz redukowac?

 

Z gazem w podlodze mozesz redukowac biegi, po to zeby lepiej przyspieszyc. Wrzucanie biegow do gory w ten sposob jest bardzo niezdrowe i uchodzi w autach o slabym silniku, zwlaszcza sluzbowych :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski, chodzi o to że jak robisz sprint to czy można wcisnąć w podłogę gaz i zmieniać biegi z szybkim sprzęgłem po czym znowu gaz w podłogę ? Chodzi o sprint.

 

Międzygaz tylko przy redukcji ?!??!?! Z postów wyżej zrozumiałem że i tu i tu w celu zgrania obrotów skrzyni i silnika żeby nie było przeciążeń ... ?

 

ps. Mam w silniku Motula i chce taki sam olej wbić do skrzyni. Jaki Motul byście polecili do skrzyni i dyfra ? Ewentualnie jak jest coś lepszego to z chęcią posłucham ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Międzygaz tylko przy redukcji ?!??!?! Z postów wyżej zrozumiałem że i tu i tu w celu zgrania obrotów skrzyni i silnika żeby nie było przeciążeń ... ?

 

Jak zmieniasz bieg na wyzszy, to obroty napedów i silnika ci chyba nie wzrastaja ? :roll: Podwójne wysprzeglanie przy zmianie na wyzszy bieg, jest Twoja odpowiedzia na Twe wymagania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plasma555 napisał(a):

Międzygaz tylko przy redukcji ?!??!?! Z postów wyżej zrozumiałem że i tu i tu w celu zgrania obrotów skrzyni i silnika żeby nie było przeciążeń ... ?

 

 

Jak zmieniasz bieg na wyzszy, to obroty napedów i silnika ci chyba nie wzrastaja ? Podwójne wysprzeglanie przy zmianie na wyzszy bieg, jest Twoja odpowiedzia na Twe wymagania

 

sorry ale już mi się miesza. Myślałem że międzygaz (pobicie obrotów gazem między zmianą biegów na luzie) to jest to samo co podwójne wysprzęglenie i że mam to robić przy zmianie na wyższy i niższy bieg ...

 

Czyli ejszcze raz:

- jak zmieniam na NIŻSZY bieg to wtedy robię międzygaz - DONE!

- jak zmieniam na wyższy to robię tzw. podwójne wysprzęglenie - eeee? To tn filmik co zadowolony gościu jedzie?

- resztę chyba zrozumiałem ...

 

ps. możecie polecić jakiś dobry olej do skrzyni i dyfra ?

 

 

Vasquez napisał(a):

Jak zmieniasz bieg na wyzszy, to obroty napedów i silnika ci chyba nie wzrastaja ?

 

 

Można ewentualnie podciągnąć te obroty gazem żeby nie spadły poniżej wartości, która będzie po wrzuceniu wyższego biegu, ale czy to ma jakiś większy sens?

 

hmmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plasma555 - jeszcze raz "jak krowie na rowie" :mrgreen:

miedzygaz - zapobiega poslizgowi kol; uzywa sie tylko przy redukcji biegow!!!

podwojne wysprzeglenie - niezbedne w skrzyni bez synchronizacji, w synchronizowanej przedluza zycie synchronizatorow; mozna robic i przy redukcji i przy wyzszym biegu.

 

Miedzygaz i podwojne wysprzeglenie to sa tematy niezalezne, ale jesli sobie zyczysz to mozesz polaczyc podwojne wysprzeglenie z miedzygazem przy redukcji.

 

Redukcja biegu:

- normalna lub

- z miedzygazem lub

- z podwojnym wysprzegleniem lub

- z miedzygazem i podwojnym wysprzegleniem lub

- bez ujmowania gazu/z minimalnym ujeciem i blyskawicznym wbiciem nizszego.

 

Zmiana biegu na wyzszy:

- normalna lub

- z podwojnym wysprzegleniem (w Zuku, Nysie i Roburze).

 

Tak jak powyzej pisalem, ma byc sprawnie, szybko, plynnie. Psu na bude podwojne wysprzeglenie z miedzygazem jesli przy okazji zmieniasz sile hamowania destabilizujac auto, albo nie wykorzystujesz calego potencjaly hamulcow i zbyt szybko ladujesz sie w zakret. Proponuje Ci zapomniec o podwojnym wysprzeglaniu, biegi do gory zmieniac jak zawsze, a redukowac: 1. tak jak zawsze robiles, 2. bez ujmowania gazu, 3. z blipnieciem pieta prawej nogi w gaz kiedy lewarek przechodzi przez luz. Nie cwicz wszystkiego na raz. Oszczedzanie synchronizatora zastaw na pozniej (i tak jest relatywnie tani), cwicz sie w plynnej redukcji - zima idzie to sie przyda.

 

 

To ze masz motyla w silniku nie znaczy ze musisz miec go w skrzyni. Najlepszym olejem do skrzyn Subaru jest chyba nadal Shell Gear Oil 80W90 SL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plasma555 - jeszcze raz "jak krowie na rowie" :mrgreen:

 

:D dokładnie tak! Najlepiej zawsze dochodzi :twisted:

Tak jak powyzej pisalem, ma byc sprawnie, szybko, plynnie. Psu na bude podwojne wysprzeglenie z miedzygazem jesli przy okazji zmieniasz sile hamowania destabilizujac auto, albo nie wykorzystujesz calego potencjaly hamulcow i zbyt szybko ladujesz sie w zakret. Proponuje Ci zapomniec o podwojnym wysprzeglaniu, biegi do gory zmieniac jak zawsze, a redukowac: 1. tak jak zawsze robiles, 2. bez ujmowania gazu, 3. z blipnieciem pieta prawej nogi w gaz kiedy lewarek przechodzi przez luz. Nie cwicz wszystkiego na raz. Oszczedzanie synchronizatora zastaw na pozniej (i tak jest relatywnie tani), cwicz sie w plynnej redukcji - zima idzie to sie przyda.

 

W takim razie zacznę od płynnego zmieniania biegów w górę i powolnego międzygazu przy redukcji. Powiedz mi jeszcze tylko czy można podczas gonienia 1 - 2 - 3 zmieniać biegi bardzo szybko przy szybkim wciśnięciu i gwałtownym puszczeniu sprzęgła oraz wbiciu gazu w podłogę po puszczeniu sprzęgła do końca?.... chodzi mi o normalne szybkie przyspieszenie

 

Druga sprawa czy toczenie się w korku na 1 gdzie silnik ciągnie całe auto bez naciskania gazu ani sprzęgła w Subaru można praktykować ? Lepsze jest to od podjeżdżania sprzęgło-gaz po 5 metrów...

 

To ze masz motyla w silniku nie znaczy ze musisz miec go w skrzyni. Najlepszym olejem do skrzyn Subaru jest chyba nadal Shell Gear Oil 80W90 SL.

 

Dzięki. Jutro zamówię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mozesz tak zmieniac biegi w gore, ja przynajmniej tak robie.

Co do drugiego, to nie znam sie. Ja nie pozwalam silnikowi na jalowych ciagnac auta. Jesli juz jade na '1' to zawsze minimalnie podkrecam obroty. Jezdzilem Lanosem z reduktorem, tym to sie fajnie w korku slimaczylo ;)

 

Ten olej to chyba tylko w beczkach sprzedaja, napisz do Carfita to Ci odleje. Wez do skrzynki i do dyfra od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tak z nudów czy lubicie sobie życie utrudniać ? :mrgreen:

 

 

waszka, to jak z hamowaniem lewą.... :twisted::) , rzuci jakiś dowcipas temat i zaczyna się rozkminka, czy da się autem z 75 HP hamować lewą....przecież można wysprzęglać i po 3 razy do jednej zmiany biegów i dawać 5 razy międzygaz....można....tylko po co ? przy redukcji, logo, zrównać obroty do przełożenia skrzyni...i finito... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo, dobry przyklad to daje Walter:

 

 

widzialem ten filmik 100 razy ale ciagle robi wrazenie :shock: jak na fortepianie :wink:

 

 

ja też co najmniej ze 100 :) , ale jeszcze trzeba zauważyć JAKIM AUTEM..... :) , perfekcja.....jego podsumowanie Audi S1 - w tym aucie jesteś za wolny z myśleniem..... rozwala......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzygaz odpada - kolano rozwalilem i nie moge piety wykrecic :(

 

:lol:

 

Uczyłem się tego jakiś czas temu,zastosowałem może parę razy i stwierdziłem,że nie ma sensu w amatorskim sporcie,więc powiedz mi gdzie Ty tego tak często używałeś ? W mieście ? :shock:

 

 

apropo, dobry przyklad to daje Walter:

 

 

widzialem ten filmik 100 razy ale ciagle robi wrazenie :shock: jak na fortepianie :wink:

 

Wrażenie było by lepsze,gdyby nie był w niektórych miejscach tak bardzo przyspieszony :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po paru dniach testów :)

 

Póki co noga nie chce się tak skręcić żeby dobrze wyczuć piętą gaz ale staram się chociaż przy zakręcie zrówynywać obroty skrzyni z silnikiem zeby nie było jeb***cia po skrzyni :P czasami mi się nawet udaje.

 

Mam jednak pytanie: czy jak chcemy zrobić sprint 0-160 to zmieniając biegi można na spokojnie błyskawicznie wbić sprzęgło, zmienić bieg i puścić równie szybko bez uszerbku na zdrowiu skrzyni ? Bo się boję sprawdzić takiego dystansu żeby coś się nie zepsuło ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...