Jump to content

zamiana H1 na xenon?


kuhen
 Share

Recommended Posts

Z niezależnych ode mnie powodów (kamyczek = pajęczyna = zaparowanie) muszę wymienić lampę z przodu.

Oryginalnie mam zwykłe lampy, więc mijania są na H1 (auto 2007).

Od biedy obleciały, nawet przećwiczyłem kilka kompletów różnych lepszych żarówek, głównie Philipsa i faktycznie dają lepsze światło.

Jednak nie daje mi spokoju, że tak powiem upgrade, bo jeśli mam kupić jakąś używkę za co najmniej 900 (tańszych oryginałów nie znalazłem), to może się szarpnąć, napiąć i pomyśleć o xenonach?

Poczytałem możliwie wszystkie wątki xenonowe na forum, ale nie znalazłem akurat tego, o co mi chodzi.

Zastanawia mnie fakt, że lampa określana jako „xenon” (np. Allegro) wygląda identycznie jak moja zwykła. Różni się jedynie ceną, która za lampę z palnikiem i przetwornicą musi być sporo wyższa, niż goła zwykła lampa do halogenu, więc nie w tym rzecz.

Może jest inna krzywizna lustra, albo inne położenie osadzenia palnika względem lustra niż w zwykłej lampie z H1?

Więc, czy zamieniać całe lampy, czy wystarczy wymienić tę uszkodzoną, dodać jakiś xenonowy kit i będzie hulało ?(BEZ RAŻENIA PROMIENIAMI WSZYSTKIEGO CO ŻYWE)

 

Pozdrawiam

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Pseudo xenony wytwarzane są praktycznie w każdej oprawie, tj. jako H7,H4,H1 itp... dlatego pasują do zwykłych lamp/reflektorów/.Po dodaniu dodatkowej przetwornicy napięcia "xenon" świeci w zwykłym reflektorze. W zależności od budowy lampy oślepiając bardziej lub mniej wszystko co poruszą się z przeciwnej strony. Takie zastosowanie jest nielegalne.

Prawdziwy HID, to cały zestaw: lapma,spryskiwacze i układ samopoziomowania lampy. Zestawy takie są oferowane w sprzedaży / np.Hella/ ale kosztują dość sporo, do tego koszt montażu też nie mały. Wówczas żarnik najczęściej występuje w obudowie D2S, D2R, D1S.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Nie,no ja to wszystko wiem i rozumiem.

Nie chcę robić nic na skróty i w konsekwencji narażać innych i siebie na kłopoty.

Tylko się zastanawiam jaka i w czym jest różnica między reflektorem na H1 a tym xenonowym.

Jak już pisałem, na zewnątrz są identyczne. Więc co je różni w środku?

Skoro jedne i drugie to subarowskie fabryczne muszą być ok, tylko czym się różnią.

Jeśli to jest jakaś jedna i możliwa do wykonannia (w miarę łatwa) rzecz to czemu tego nie zrobić?

Acha, auto - Forest MY07, spryski są, ale samopoziom raczej trzeba będzie jakiś dodać....

Link to comment
Share on other sites

Acha, auto - Forest MY07, spryski są, ale samopoziom raczej trzeba będzie jakiś dodać....
raczej niemożliwe do wykonania za rozsądną cenę... sprawdzałem temat.

Wyczytałem już w paru artykułach, że przepis o samopoziomowaniu i spryskiwaczach dotyczy nowych aut czyli fabryk. Nie ma nic w przepisach a tym wymogu w przerabianych lampach.

Link to comment
Share on other sites

Mark L.A. dzięki!

W Jaworzu jestem prawie codziennie.

Tyle, że jeżdżę od siebie z Olszówki prawie wyłącznie przez Zaporę...

 

Panowie, już nie będę zawracał gitary z różnicami i podobieństwami w tych lampach, faktycznie zacznę od wizyty u speców.

Co z tego wyjdzie oczywiście dopiszę do tego wątku.

Dzięki za zainteresowanie i rady!!!

 

Pozdrawiam

Kuba

Link to comment
Share on other sites

w poprzednim foresterze nie miałem fabrycznych ksenonów, a jestem do nich przyzwyczajony, wiec zamontowałem sobie. Byłem bardzo zadowolony :idea: zamontowałem zestaw Philipsa przetwornice + lampy wyaładowcze. Nie było żadnych problemów przez chyba dwa lata, wiec bardzo polecam, ale oczywiscie zestaw był nie legalny, ale nikogo nie oslepiał , bo i tak seryjnie w subaru samopoziomowanie działa tak, jak by go nie było :roll:

Powiem wiecej, działał lepiej jak seryjny którego mam w 2.5XT :twisted: , a to pewnie przez to że seryjnie jest 4200k a w tym zestawie miałem 5000k albo 6000k juz nie pamietam :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kuhen i jak rozmawiałeś z fachowcami na temat tych ksenonów?

 

Też mi chodzi po głowie wymiana. Patrzyłem kilka razy na świecące swoje lampy (H1) i identyczne ksenonowe i jest różnica. O ile mojej wersji widać, że odbłyśnik świeci całą powierzchnią to w wersji ksenonowej w dolnej części odbłyśnika nie odbija się światło. Nie wiem też czy jest to inna krzywizna czy inna pozycja żarnika/żarówki w kloszu.

 

Kiedyś zamontowałem sobie w Golfie V w zwykłych kloszach zestaw KITowy i jak przejechałem się w drugim samochodzie przed nim od razu zdemontowałem :shock: lampy ostro oślepiały nawet po obniżeniu ich położenia na maxa :roll:.

Link to comment
Share on other sites

MaKania

Fachman doradził oryginały. H1 mają inną krzywiznę powierzchni odbłyśnika. W innym miejscu wypada źródło światła (łuk a żarnik), więc jak się chce rzeźbić to wystarczy lekko coś przejechać i będezie waliło po oczach. Olałem samoróbkę i poszedłem na całość.

Fajnie, się pisze, ale to jednak wychodzi jak nic 3 tysiaki...

Tymczasem już mam te lampy, czekam jeszcze na jedną przrtwornicę i potem jak będę miał jakieś popołudnie wolniejsze porozbieram co trzeba i zmiana lampek.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje kuhen.

 

Właśnie patrzyłem wczoraj na lampy xenonowe w Forku MY07 i pod żarnikiem jest wypustek w kloszu który zmienia charakterystykę świecenia, w związku z czym dół nie świeci i nie oślepia. Pozostają tylko oryginały jednak 3 tysiaki mnie skutecznie studzą :roll:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje kuhen.

 

Właśnie patrzyłem wczoraj na lampy xenonowe w Forku MY07 i pod żarnikiem jest wypustek w kloszu który zmienia charakterystykę świecenia, w związku z czym dół nie świeci i nie oślepia. Pozostają tylko oryginały jednak 3 tysiaki mnie skutecznie studzą :roll:

 

Pozdrawiam

 

 

czegoś nierozumiem ? o co Wam chodzi z tym wypustkiem ? . Zamawiasz palnik ksenon H1 , i musi wszystko pasowac i nic nikogo nie oślepia :roll:

Link to comment
Share on other sites

Eee.... nie wiem o co chodzi z wypustkami, poza osłoną-przysłoną, czy jak się nazywa ten kapturek zakrywający końcówkę żarówki/palnika, jakoś nie zauważyłem wypustek/wypustka. Może i coś tam jest. Zajrzę sobie do lampy i spróbuję wydedukować o co chodziło. Ale i tak wydaje mi się, że różnice są nie tylko w innej "dziurze" i nie wystarczy wsadzić palnika robionego pod H1.

Ale może się mylę... Tylko po kiego człowiek z xenon-serwisu radził oryginał?

 

-- 29 sie 2010, o 07:41 --

 

Tak, wypustki, to chyba przysłona końcówki żarówki :D

Ale porównałem odbłyśniki w H1 i xenonie.

Na oko widać, że się różnią. H1 są głębsze i mają inne drobne prążkowanie na krawędzi, tj na obwodowych częścaich, tych drobno prążkowanych.

Czy jest inna krzywizna, trudno wyczuć, to dopiero wyjdzie po podłączeniu, tyle,że nie mam palnika pod halogen i nie będę mógło porównać "przeróbki" z oryginałem :|

h1ixenon.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kuhen

Zdjęcie trochę za bardzo z góry, jak dopadnę jakiegoś Forka MY07 z xenonami to zrobię zdjęcie jego lampy i swojej i pokaże Wam o co mi chodziło :)

 

 

Mam Forestera na fabrycznych ksenonach, jak chcesz to zrobię zdjęcia i wstawię, tylko powiedz, co powinienem fotografować :)

Swoją drogą nie mam oryginalnych żarników, w modelu 2007 jest żarnik D2R, oryginał w ASO: 480 PLN netto.... A ja kupiłem 2 sztuki za 120 brutto :D Sam wymieniłem i jestem zadowolony (fabrycznie jest 4000K, zamontowałem 6000K).

 

Ja z kolei mam pytanie, czy ktoś montował ksenon na "długie" światła (drogowe)?? Bo mnie kusi.... :D

Link to comment
Share on other sites

Ja z kolei mam pytanie, czy ktoś montował ksenon na "długie" światła (drogowe)?? Bo mnie kusi.... :D

 

a jak chcesz to zrobić ????

 

 

Najprościej będzie chyba wymienić żarówkę na żarnik xenonowy... :) nie bardzo wiem o co pytasz, więc sprecyzuj pytanie jeśli możesz. Wydaje mi się, że reflektor jest przystosowany do xenonów. Oczywiście nie jestem specem, dlatego pytam czy to ktoś robił i czy to jest możliwe...

Link to comment
Share on other sites

Najprościej będzie chyba wymienić żarówkę na żarnik xenonowy... :) nie bardzo wiem o co pytasz, więc sprecyzuj pytanie jeśli możesz. Wydaje mi się, że reflektor jest przystosowany do xenonów. Oczywiście nie jestem specem, dlatego pytam czy to ktoś robił i czy to jest możliwe...

 

czyli chcesz zamontować dodatkowy zestaw HID ?, IMHO nie bardzo to się chyba sprawdza, choćby ze względu na trwałość żarnika przy ciągłych zmianach długie/krótkie. Żarnik pełną moc świecenia osiąga dopiero po pewnym czasie, więc jak przełączysz na długie musi upłynąć pewnien czas na rozświetlenie drogi. W technicznym było kiedyś o bixsenonach w subach i jak dobrze pamiętam złączanie długich następuje poprzez przesunięcie przesłony w żarniku a zwykła żarówka na długich i tak pozostaje.

 

o znalazłem : BIKSENON tutaj poczytasz jak to rozwiązało FHI :lol:

Link to comment
Share on other sites

Najprościej będzie chyba wymienić żarówkę na żarnik xenonowy... :) nie bardzo wiem o co pytasz, więc sprecyzuj pytanie jeśli możesz. Wydaje mi się, że reflektor jest przystosowany do xenonów. Oczywiście nie jestem specem, dlatego pytam czy to ktoś robił i czy to jest możliwe...

 

czyli chcesz zamontować dodatkowy zestaw HID ?, IMHO nie bardzo to się chyba sprawdza, choćby ze względu na trwałość żarnika przy ciągłych zmianach długie/krótkie. Żarnik pełną moc świecenia osiąga dopiero po pewnym czasie, więc jak przełączysz na długie musi upłynąć pewnien czas na rozświetlenie drogi. W technicznym było kiedyś o bixsenonach w subach i jak dobrze pamiętam złączanie długich następuje poprzez przesunięcie przesłony w żarniku a zwykła żarówka na długich i tak pozostaje.

 

 

Oooo, dzięki wielkie, przeczytam :) Rzeczywiście jak tak pomyślę, to xenon może działać kiepsko na szybkich zmianach dł/kr... Chyba sobie odpuszczę :)

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Artur

Link to comment
Share on other sites

okeyten ma racje we wszystkich BiXenonach długie są realizowane poprzez podniesienie przesłony. Co do zdjęcia 1yearold to prośba żebyś zrobił ujęcie na wprost tej "czapki" na żarniku lub z lekkiego kąta z boku, tak żeby było widać wypustek pod tą "czapka" :D Zrób też przy włączonych światłach na wprost będzie widać różnice w świeceniu xenon vs. H1 bo xenonowe reflektory nie świeca dolną częścią odbłyśnika (przez ten wypustek właśnie :) ) Ja wstawię zdjęcie swojej lampy i wszystko będzie jasne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...