Skocz do zawartości

Gumy stabilizatora


Escalade22

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko do znawców tematu. Zakupiłem gumy do stabilizatora przedniego. Myślałem, że to nie ma znaczenia w którą stronę je zamontuję, ale chyba ma to jakieś znaczenie, bo z jednej strony posiadają żółtą kropkę. I teraz pytanie: Ta kropka to na zewnątrz ma być zamontowana czy do środka? Tylko proszę się nie śmiać. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Odświeżę temat bo sam jestem ciekawy Waszych opinii, a dziś wymieniałem tuleje gumowe obu stabilizatorów przód i tył w naszej Imprezie GH.

Pytałem dwóch mechaników z ASO Subaru w którym pracuję i jeden powiedział, że przy przednim łączniku rozcięcie tulei ma być skierowane w stronę przodu pojazdu zarówno z lewej jak i prawej strony, natomiast drugi, że lewa i prawa strona mają być założone odwrotnie - tj. znacznikami (namalowanymi niebieskimi kropkami na zewnątrz pojazdu) czyli jak z lewej strony rozcięcie skierowane do przodu to wtedy z prawej rozcięcie gumowej tulei ma być skierowane w tył. 

 

Która wersja poprawna i czy ma to w ogóle znaczenie? Czekam z niecierpliwością na opinie bo jak uzyskam dobrze uargumentowaną odpowiedź, a założyłem inaczej to jutro będzie korekta.   

Z góry dzięki za informacje bo zaczęło mnie to nurtować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tuleja jest symetryczna to niema to według mnie znaczenia...

Sama obejma np w Legacy IV ma kierunkowość zaznaczoną strzałkę. kształt obejmy jest symetryczny jednak otwory pod śruby już nie... jeden otwór jest okrągły a drugi eliptyczny.

ważne aby powierzchnia robocza drążka była gładka bez wżerów oraz aby drążek na swoich końcach nie był skrzywiony...

Niewiem jak OE Subaru ale np Lemforder stosuje materiałowe wkładki do takich mocowań i takie gumy są "wieczne"

Tanie gumy trzymające drążek w Legacy wytrzymały mi 20tyś km a agresywnie nie jeżdżę...

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tuleje są symetryczne za wyjątkiem właśnie rozcięcia (montowałem OEM) chociaż wcześniej miałem założony jakiś zaninnik i rozcięcie było na środku tulei gumowej. Co to do przygotowania stabilizatora (odpowiednie oczyszczenie, usunięcie ew. wżerów, sprawdzenie odpowiedniego przylegania powierzchni wew. tulei do stabilizatora itp.) to wszystko wykonałem dość skrupulatnie. Dzięki raz jeszcze za Twoje zdanie i opinie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem w manualu i widziałem ten fragment serwisowki - dzięki @lutek34 Nie będę w takim razie szczególnie roztrząsał tematu i zostawię tak jak zamontowałem czyli obie tuleje tak samo - rozcieciami w stronę przodu samochodu. Dzięki za podzielenie się opiniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Radosław De napisał:

Ta kropka to pewnie ślad po miejscu wtrysku masy do formy:)

Ślad po wtrysku to jedno ale są też namalowane niebieskie kropki - jakby farbą. Tak czy inaczej - gdyby to było bardzo znaczące to pewnie serwisowka jednak wskazałaby jednoznacznie jak te gumy montować i rozcięciem w którą stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...