Jump to content

powyzej 3krpm ze startu - impreza staje


carlos-wrx
 Share

Recommended Posts

pacjent to wrx 06, po mapie z aktywowanym LC , skrzynia 6mt i 1/2osie bez pierścieni ABSu.

 

Mapa była robiona na 1/2osiach z aktywnym absem, potem dołożone zostały grube (42mm) 1/2osie, aby samochód nic już nie ukręcał przy szybkim starcie. Od tego czasu (tak mi się wydaje) nie mam możliwości startu z poziomu pow 3krpm na 1 biegu. Auto dosłownie staje dęba i nie jedzie. Sprzęgło to OEM STI.

 

Co się dzieje? Brak pierścieni abs-u jest problemem, czy może cos ze sprzęgłem?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

4600 startujesz tak ? Czyli LC delta jest 7200 rev limit - 4600 = 2600 rev.

 

A na ile km/h masz ustawione wyłączenie LC ? Przed wymianą półosiek działało normalnie ? Nic od tej pory nie zmieniałeś w ECU ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie z LC 4500 też nie jechało, teraz jest 6200 i jedzie aż miło :) 6MT z seryjnymi półosiami.

Link to comment
Share on other sites

4600 startujesz tak ? Czyli LC delta jest 7200 rev limit - 4600 = 2600 rev.

 

A na ile km/h masz ustawione wyłączenie LC ? Przed wymianą półosiek działało normalnie ? Nic od tej pory nie zmieniałeś w ECU ?

 

 

nie do końca jestem pewien czy to wina LC - ktoś mi kiedys powiedział, że działanie LC jest uzależnione od odczytu z czujników abs-u, nie wiem na ile jest to prawdą.

 

Przed wymianą 1/2osiek działało normalnie, teraz jest o tyle dziwnie, że nawet nie wprowadzając samochodu w tryb LC, daje 1 bieg, podnoszę obroty do ok 3/4rkpm, puszczam sprzęgło, i zamiast auto jechać, to jest szarpnięcie jakby mnie ktoś na lince z tyłu trzymał. Sprzęgło jest oem sti.

Link to comment
Share on other sites

Przemeq, podstawa to nie strzelać tylko z lekkiego uślizgu i jest fajnie :wink: Ja się staram lekko złapać sprzęgłem i jak poczuję że napęd się napiął i zaczyna sklejać to wtedy puszczam. Dzięki temu jeszcze nic nie urwałem. Jak robisz to z wyczuciem to sprzęgła też nie przypalisz. Sam jestem na etapie treningu.

Link to comment
Share on other sites

Fakt, opór psychiczny jest ale na dźwięk tego papapapapapapap sprawia że robi się przyjemniej :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Fakt, opór psychiczny jest ale na dźwięk tego papapapapapapap sprawia że robi się przyjemniej :twisted:

 

nooo, ja też tak sobie zrobiłem na Ułęzu papapapapa bo chłopaki z 4T chcieli zobaczyć jak startuje, no i ukreciłem wałek zdawczy, po czym zrobiłem kółko lub dwa i spaliłem DCCD :evil: ( ale to była moja wina, bo zapomniałem spiąć napędów :oops: )

i na tym sie skończyło papapapapapa :twisted:

 

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

no dobra - fajne wszystko, ale czemu nie mogę szybko wystartować, tylko mnie "trzyma" jak opisałem w w/w przypadku

 

z tego co opisujesz , to LC nie ma nic z tym wspólnego, szukał bym bardziej w sprzegle, wisko, czy DCCD jesli masz itp., a najlepiej daj sie komuś przejechac kumatemu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

fakt, mi też wydaje się że nie w LC jest przyczyna - dccd jest, sprzeglo oem sti, ciężko opisywać zdażenia na klawiszach ale sytuacja jest niesympatyczna...

 

a jak już ruszysz jest wszystko ok ?

 

-- 28 lip 2010, o 19:28 --

 

Jak się spina napędy i jaki jest tego cel ?

 

spina sie , wrzucając bieg i lekko ręczny i delikatnie puszcza sprzegło, aby skasowac wszelkie luzy w napedach, połosiach, wałkach , wału, dyfrach. Jak nie, to masz takie efekty jak pourywane półsoie, zmielone wałki zdawcze, łozyska, podpory wału, itd itd.

Link to comment
Share on other sites

Można też napinać bez ręcznego na zasadzie wyczucia sprzęgła ale to wymaga większej wprawy. Generalnie ja polecam ruszać z lekkim uślizgiem sprzęgła bo lepiej (taniej) raz na jakiś czas wymienić sprzęgło niż skrzynię, DCCD, dyfry, itd. Generalnie napinanie napędów to podstawa.

 

-- 28 lip 2010, o 18:38 --

 

a jak już ruszysz jest wszystko ok ?

 

tak, problem jest tylko przy szybkim starcie

Mówiłeś że też coś śmierdzi - może po prostu auto staje dęba bo ślizga się tarcza sprzęgła a po chwili jak sklei to rusza i jest już ok?
Link to comment
Share on other sites

Można też napinać bez ręcznego na zasadzie wyczucia sprzęgła ale to wymaga większej wprawy. Generalnie ja polecam ruszać z lekkim uślizgiem sprzęgła bo lepiej (taniej) raz na jakiś czas wymienić sprzęgło niż skrzynię, DCCD, dyfry, itd. Generalnie napinanie napędów to podstawa.

 

nie chciałbym strzelić babola, ale spięcie dyfra (neetronicsem)i napędów to dwie rózne rzeczy?

Link to comment
Share on other sites

Można też napinać bez ręcznego na zasadzie wyczucia sprzęgła ale to wymaga większej wprawy. Generalnie ja polecam ruszać z lekkim uślizgiem sprzęgła bo lepiej (taniej) raz na jakiś czas wymienić sprzęgło niż skrzynię, DCCD, dyfry, itd. Generalnie napinanie napędów to podstawa.

 

nie chciałbym strzelić babola, ale spięcie dyfra (neetronicsem)i napędów to dwie rózne rzeczy?

Tak. Blokada centralnego dyfra to jedna sprawa i warto to zrobić przy starcie ale w ten sposób nie zniwelujesz luzów na pozostałych podzespołach więc warto zrobić i jedno i drugie.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...