Skocz do zawartości

Zalamka


JED

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gal, to nie strzelajcie prosze do czarnej "piatki" WX #####. Mimo, ze kola od M5 to pod maska diesel.

 

Dopóki nie skilujesz jakiegoś STIja na światłach, to będzie Ci oszczędzone. :wink:

 

Wszystko ma zatem swoje wady i zalety.

 

Ta myśl się tutaj z trudem przebija... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://auto.gazeta.pl/wysokieobroty/1,49502,2863707.html

Jest niby konkurencja dla Subaru, ale cos ten deisel wolniutki jest.

 

I to strasznie wolny, mój staruszek o kilkadziesiąt koników słabszy, ma podobne osiągi, nie wspominając o nieco większym komforcie, bagażniku i zbiorniku paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechalem wczoraj trasa katowicka i mijajac BP zauwazylem, ze Pb 98 kosztuje 4,65 zl (!!!). A ze jechalem CR-Vem i-CTDi lekko sie zalamalem i stwierdzilem, z moj ojciec ma fajna fure. CR-V badz co badz w miare duzy jest, a mialem srednie spalanie 7.2l/100km i to ON! Zrobilem nim 500km, z czego ok. 150km trasa szybkiego ruchu 150-170km/h, kolejne 150km krajowka 100-120km/h, 200km dynamicznie po miescie. Biorac pod uwage, ze moj niebieski grzmot pali srednio 15l (badz wiecej) i to drozszego paliwa, to jezdzac CR-V i-CTDi przejechanie jednego kilometra wychodzi mnie 1/3 tego co place jezdzac STi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorac pod uwage, ze moj niebieski grzmot pali srednio 15l (badz wiecej) i to drozszego paliwa, to jezdzac CR-V i-CTDi przejechanie jednego kilometra wychodzi mnie 1/3 tego co place jezdzac STi :(

 

Gdyby ON był obłożony taką samą akcyzą jak Pb to CR-V za kilometr kosztował by prawie dwa razy mniej, i to tylko dlatego, że po prostu mniej pali. I w zasadzie sprzedaż diesli spadła by do zera, bo przy cenie ON wyższej od Pb nikomu by się nie opłacało kupować diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jako już testuje :) Jak zaturbieni zmiękną po kolejnej podwyżce benzyny to pewnie się zaczną zgłaszać ;)

 

Pomimo że jestem zwolennikiem lpg jak tez turbinek tych dwóch rzeczy naraz pod maską nie chciałbym mieć. Chyba że system sterowania lpg przeączałby sie na Pb jeśli turbina zaczynałaby dmuchac (moze są takie systemy?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo że jestem zwolennikiem lpg jak tez turbinek tych dwóch rzeczy naraz pod maską nie chciałbym mieć. Chyba że system sterowania lpg przeączałby sie na Pb jeśli turbina zaczynałaby dmuchac (moze są takie systemy?)

 

No cóż, to tylko elektronika i komputery :) Da się zrobić przy jakich obrotach ma załączać LPG, być może da się też ustawić przy jakich ma wyłączać, tego niestety nie wiem, kwestia oprogramowania sterownika. Zakładając, ze turbinak dmucha od 3,5 tys w górę, to można ekonomicznie jeździć w zakresie 2,5 - 3,5 tys - czyli wąsko i nieciekawie. Chyba szkoda było by się bawić w coś takiego. Albo bez gazu albo z gazem, takie połowiczne nie mają sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pan kombinujesz panie aflinta.

z tym wlaczaniem i wylaczaniem instalacji to mocne.

poza tym turbo chodzi przeciez non stop,

tylko ze rozny efekt daje w roznych zakresach pracy.

 

Ja nie kombinuję, ja prostymi krokami pokazuję, ze to nie ma sensu :) A i owszem, wiem, że jak idą spaliny to i turbinak się kręci, tyle, że ciągu nie daje odpowiedniego na każdych obrotach, dlatego tam gdzie ciąg rośnie a z nim moc taki punkt ustaliłem i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jezdzac CR-V i-CTDi przejechanie jednego kilometra wychodzi mnie 1/3 tego co place jezdzac STi :(

Michal, porownujesz slaba oske (FWD) ze sportowym autem ze stalym napedem na cztery kola. Jak sobie porownasz diesle i benzyne o podobnym ukladzie napedowym i zblizonych osiagach to zobaczysz ze roznica w spalaniu jest naprawde niewielka (chociaz nadal z kozyscia dla diesla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jezdzac CR-V i-CTDi przejechanie jednego kilometra wychodzi mnie 1/3 tego co place jezdzac STi :(

Michal, porownujesz slaba oske (FWD) ze sportowym autem ze stalym napedem na cztery kola. Jak sobie porownasz diesle i benzyne o podobnym ukladzie napedowym i zblizonych osiagach to zobaczysz ze roznica w spalaniu jest naprawde niewielka (chociaz nadal z kozyscia dla diesla).

Nie do końca.Moje A4 quattro 2.5 TDI 180HP na niemieckiej autostradzie przy prędkości średniej :!: 170km/h spaliło 9 litrów ON. Chyba nie muszę pisać ile pali Impreza przy prędkościach w granicach 200km/h...... Różnica jest BARDZO DUŻA!!!No i taki dieselek wcale gorzej nie przyspiesza (według moich odczuć) od 120-200km/h :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jezdzac CR-V i-CTDi przejechanie jednego kilometra wychodzi mnie 1/3 tego co place jezdzac STi :(

Michal, porownujesz slaba oske (FWD) ze sportowym autem ze stalym napedem na cztery kola. Jak sobie porownasz diesle i benzyne o podobnym ukladzie napedowym i zblizonych osiagach to zobaczysz ze roznica w spalaniu jest naprawde niewielka (chociaz nadal z kozyscia dla diesla).

 

Kuba, dlatego podalem predkosci. Jadac z takimi samymi predkosciami STi zaplace 3x tyle :(

 

P.S.

A ten CR-V to nie taki slaby wbrew pozorom. 2.2, 140KM, 340Nm + chip by Vtech dalo 160KM, 400Nm. Uwierz mi, ze popyla zacnie i cholera nic nie pali (prawie). A zime dojedzie dalej niz typowe FWD. I po duktach lesnych tez bez stresu lata :)

 

P.S.2.

Mam takie cisnienie z tym spalaniem, bo przez pol roku zrobilem 25 000km STi i sie zalamalem jak zsumowalem wszystkie faktury za paliwo. (sr. spalanie ciut ponad 15l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca.Moje A4 quattro 2.5 TDI 180HP na niemieckiej autostradzie przy prędkości średniej :!: 170km/h spaliło 9 litrów ON. Chyba nie muszę pisać ile pali Impreza przy prędkościach w granicach 200km/h...... Różnica jest BARDZO DUŻA!!!No i taki dieselek wcale gorzej nie przyspiesza (według moich odczuć) od 120-200km/h :!:

 

To fakt. Na Hockenheim jechalismy w trzy auta. STi S.E., 535di i Octavia II kombi 4x4 TDI. Octavia sie gdzie snula, a STi i 535d szly leb w leb na ograniczniku. Spalanie STi: 25l/100km. Spalanie 535d: 13l/100km. Splanie Skody (Predkosc ok. 180) 11l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...