Skocz do zawartości

Zalamka


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Piotr, to byla taka adnotacja dot. nowych diesli...

 

Na 1/4 mili Lupo Diesel robi niska 12 :twisted:

Dokładnie, Marek znalazł wkońcu trakcje bez rozłączania napędu i wyszło ET=12,06, zresztą już jest zapowiedź wysokiej lub średniej 11, bo zamierzają jeszcze odchudzić lupo o kilkadziesiąt kilogramów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Piotr, to byla taka adnotacja dot. nowych diesli...

 

Na 1/4 mili Lupo Diesel robi niska 12 :twisted:

Dokładnie, Marek znalazł wkońcu trakcje bez rozłączania napędu i wyszło ET=12,06, zresztą już jest zapowiedź wysokiej lub średniej 11, bo zamierzają jeszcze odchudzić lupo o kilkadziesiąt kilogramów :)

 

Poczekajcie na przyszly start Imprezy Marcina . . . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal, ale tamto to jest zwykle babskie, male lupo ... DIESEL :roll:

 

Krzysiek_WAWA, a ja slyszalem, ze po starcie odlacza zeby nie bylo strat...

 

Ale przecież nie seria.

Wsadźmy do LUPO benzynówke turbo po niezłym tuningu to będzie porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OBK H6 - 245KM - 8,5 sek...

(przy wadze 1545kg)

8)

 

To proszę o wytłumaczenie w takim razie skąd w staruszku który ma 45 koni mniej, okolo

100 kilo mniej przyspieszenie 6,7 :?: A biegi to ma takieeee długie. Na dwójce 120 km.

 

Źle skierowane pytanie: Nie pytaj się mnie, tylko FHI - to są dane fabryczne... 8) Tak samo jak tego 320 i Scorpio...

Jeżeli uważasz (tak samo jak podejrzewa Kuba ), że FHI celowo zaniża dane na temat przyspieszenia OBK/Legacy H6 (albo, że nie wiedzą jak startować z AT :wink: ), to przyznam, że to na tyle nowatorska teoria, że dalsza dyskusja jest bezcelowa... :roll:

 

A wracając do celu mojego pierwszego postu: samochód ze 163KM silnikiem może mieć przyspieszenie 7sek i 12sek - wszystko zależy od tego, czego chcą projektanci (czy też bardziej - Marketing :wink: ). A jak widać na przykładzie Legacy H6, również w Subaru nie w każdym modelu 0-100 jest priorytetem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam przed soba danych przyśpiesznia legacy H6 ale gdzies tuła mi sie po pamięci, że nie jest 8,5 ale wynik bardzo zbliżony do 7 sekund. Zwróciłem na to uwagę, bo kiedyś byłem zwolennikiem duzych wolnossacych silników no i w subaru patrzylem na H6.Trzeba poszukąć jak jest naprawdę.

Poprzednio chodziło mi o to, ze produkue się coraz nowsze silniki, mocniejsze, a samochody wcale nie jeżdza lepiej-zawieszeniowo tak, ale nie przyśpieszaja wyraźnie lepiej od starych aut z lat 80-90. Główną przyczyną jest moim zdaniem waga. W TG porownywano kiedys, kiedyś strare GTI z nowym, i bywało tak, że stare przyśpieszaly lepiej. Waga to te wszytsklie użadzenia które wsadza się do współczesnych samochodów. ESP, EBD, PPP, inne PP,GPS, jak i wielkość samochodu. Masę kilogramów, które trzeba uciągnąć. Jak słysze, że auto ma 163 km to wydaje mi się, że nie jest to mało ale jak patrze na osiagi to wygladają jak w samochodzie 120 konnym. 245 PS i 8,5 do setki- jesli to prawda to nic nadzwyczajnego. Może rację ma Kuba

Moim skromnym zdaniem producenci zawsze starają się podawać jak najniższe dane dotyczące przyśpieszenia do 100. I jesli 163 miałyby "rozpedzać się" do 100 w ciagu 12s, nawet 10 to byłoby podejżane. Jest masę osób, które zwraca uwage na osiągi. I jesli jest się czym chwailic w danych fabrycznych (przyśpieszeniem) to firmy to robią. Dacia tak się nie reklamuje ale BMW, Honda Subaru tak. Szczególnie jesli ma się torchę koni pod maską. Po coś one są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane odnosnie przyspieszenia sa na stronie Subaru.pl. Legacy H6 z manualem ma 6.9 do 100km/h. Czasy powyzej 8 sekund dotycza wersji z automatem, 8.2 dla Legacy i 8.5 dla OBK. Teraz sobie wyobrazcie taka sytuacje, jak chcecie szybko przyspieszyc jakims autem z manualna skrzynia (i jeszcze 4x4) to podnosicie obroty do 4-5 tysiecy i strzal albo uslizg sprzegla. Dzieki temu taki WRX rozpedza sie w okolo 6 sekund. Gdyby ktos chcial wystartowac z wolnych obrotuw to pewnie by mial czas gorszy o sekunde albo dwie. Podobnie jest w automacie, jak ruszamy z 800obr to mamy czas powyzej 8 sekund, jak przy starcie damy jedna noge na hamulec i podniesiemy obroty do okolo 3tysiecy (do momentu kiedy torque converter spina sie na stale) i pozniej damy gaz do dechy z jednoczesnym puszczeniem hamulca to mozemy z tego czasu urwac okolo sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta metoda jest bardzo kiepska. Trzeba robic mniejwiecej tak jak ja opisalem (jest jeszcze kilka zeczy, o ktorych trzeba wiedziec). Do tego przydala by sie chlodnica oleju w skrzyni.

Wierzę, ja nie miałem nigdy automata. No raz przez 2 tygodnie, ale takiego starszawego z 1992 roku 4 biegowego i raczej go nie męczyłem.

Wiem jak startuje znajomy BMW 750, właśnie tak jak pisałeś, przytrzymuje hamulec i przy okolo 3500, albo nawet niższych obrotach puszcza. Tylko mimo opon 285mm nie ma mowy żeby ruszyć bez poślizgu. Ale tam jest 250KW i kto wie ile Nm :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam przed soba danych przyśpiesznia legacy H6 ale gdzies tuła mi sie po pamięci, że nie jest 8,5 ale wynik bardzo zbliżony do 7 sekund. Zwróciłem na to uwagę, bo kiedyś byłem zwolennikiem duzych wolnossacych silników no i w subaru patrzylem na H6.Trzeba poszukąć jak jest naprawdę.

Nie trzeba daleko szukać :wink: Wystarczy spojrzeć tu:

http://www.subaru.pl/subaru_oferta.html

albo tu:

http://www.subaru.de/outback-spec.pdf

 

moc 245KM

0-100km/h - 8,5 sek

 

 

Poprzednio chodziło mi o to, ze produkue się coraz nowsze silniki, mocniejsze, a samochody wcale nie jeżdza lepiej-zawieszeniowo tak, ale nie przyśpieszaja wyraźnie lepiej od starych aut z lat 80-90. Główną przyczyną jest moim zdaniem waga. W TG porownywano kiedys, kiedyś strare GTI z nowym, i bywało tak, że stare przyśpieszaly lepiej. Waga to te wszytsklie użadzenia które wsadza się do współczesnych samochodów. ESP, EBD, PPP, inne PP,GPS, jak i wielkość samochodu. Masę kilogramów, które trzeba uciągnąć. Jak słysze, że auto ma 163 km to wydaje mi się, że nie jest to mało ale jak patrze na osiagi to wygladają jak w samochodzie 120 konnym.

To, że samochody są coraz cięższe (i coraz bezpieczniejsze... 8) ) - to prawda. I oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na osiągi - tak w "benzynach" jak i w dieslach. Ale druga prawda to to, że z mocy silnika nie wysnujesz od razu wniosku ile on "powinien" mieć do setki - zależy od tego jaki to samochód, do czego przeznaczony, co chcieli osiągnąć projektanci. Przykład Legacy/OBK/spec.B dobitnie pokazują, że w prawie identycznych samochodach, z dokładnie tym samym silnikiem, można uzyskać zupełnie różne osiągi zmieniając skrzynię biegów i (być może) przełożenie główne...

 

I o to tylko mi chodziło. Sama moc silnika nic nie mówi na temat parametrów danego samochodu... :wink:

 

245 PS i 8,5 do setki- jesli to prawda to nic nadzwyczajnego. Może rację ma Kuba

Moim zdaniem nie ma.

OBK ma właśnie takie przyspieszenie, bo OBK nie kupuje się dla przyspieszenia :lol: To trochę inny samochód niż STI, więc ma mieć nieco inne zalety niż STI. I ma. Ale w życiu nie uwierzę, że Subaru podało gorsze dane niż w rzeczywistości są... :roll: A w to, że "nie wiedzą" jak startować z AT - tym bardziej. Sądzę, że procedury badania przyspieszenia są dość sformalizowane (podobnie jak badania zużycia paliwa).

 

Reasumując: Nie tylko moc i rodzaj silnika mają wpływ na przyspieszenie - dlatego lekceważenie diesli obecnie jest już trochę... staroświeckie :?: :lol:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w życiu nie uwierzę, że Subaru podało gorsze dane niż w rzeczywistości są...

 

Weźmy na ten przykład Forestera 2.5XT, który na papierze jest taki średni, a jak się niem jedzie to przychodzi na myśl tylko jedno - ktoś nie doszacował mocy silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, ale nie znaczy to, że ja jet też nie mam :)

Jesli chodzio przyspieszenie to moc daje tu wiele i jesli róznica pomiędzy automatem, a manualem jest tak duża 6.9-8,5 to przepaść to z czego to wynika :?: Albo ze startu albo skrzyni-ale tak duża rozbieżność??? Wiem, to auto to nie STi, to wygodny dupowóz (bez urazy) ale jednak ma 245 PS-to sporo, i sporo powinno się po takiej mocy spodziewac. Gdzie ona jest, kiedy sie jej używa?? Przy wyprzedzaniu z prędkości 120 do 160 na pewno jedzie dobrze, pewnie tak jak moje 8) :wink: Myslę , że moc w samochodzie osobowym mówi sporo na temat osiągów. Laik zapyta ile to ma koni i ile ma do setki. A skoro ma tyle koni to czemu tak jedzie itp. Jeżeli chcielibyśmy sprawdzić jak rozpędza sie H6 w automacie, trzeba by spróbować zrobić takl jak pisze Kuba. Wkręcic na 3tyś tzrymając hamulec i ogień. Moze sprawdzisz??

Smochody sa cieższe i bezpieczniejsze to prawda, i coraz bardziej luksusowe....

Aleto daje włanie takie mizerne osiągi mocnych silników. Jak może coś ala GOLF ważyć 1,5 tony. A tak już czesto jest. Prawda, ja jestem staroświecki :wink: Jesze się nie nauczyłem że muszę mieć wszsytkie bajery-nie chcę tego, ABS to max.

Ja do końca nie lekceważe diesla ale nie dam sobie wmówić, że to super dymaniczny silnik, a napewno nie bardziej niż benzynowy. Jedyna przewaga to spalanie. Ale przy osiągach i spotowym samochodzie nie jest kryteriu decydujace. Diesel jest OK w busie. tym się nie jeżdzi dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźmy na ten przykład Forestera 2.5XT, który na papierze jest taki średni, a jak się niem jedzie to przychodzi na myśl tylko jedno - ktoś nie doszacował mocy silnika :)

 

Oni nic nie szacują - oni to mierzą... :wink: Mierzą zgodnie z procedurami opracowanymi do danych pomiarów. 8)

 

A wrażenia..., no cóż - bywają różne - ale ja jakoś wolę wyniki pomiarów 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal, nikt nie lekcewazy diesli ale nie mozna porownywac jablek z pomaranczami.

 

I jeszcze jedno, nie przeczytales mojego ostatniego posta z wczoraj wiec powtorze. Jak wytlumaczysz cos takiego:

Completely STOCK (and basically the first time I had ever gone all out with her so I was learning how to lauch)

 

0-60 6.78 (just mashing peddle in sport mode)

0-60 6.50 (mashing in manual mode)

0-60 6.23 torque break to 2000-2500k in manual mode

0-60 6.02 torque break to 3000 in manual mode

Sa to wyniki dla US spec Legacy GT 2.5 turbo 5EAT. Oficjalnie ten samochod ma 7 sekund do 60mph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, ale nie znaczy to, że ja jet też nie mam :)

Jasne, że tak być może :) . Z racją to jest podobnie jak z prawdą (patrz: ks. Tischner :wink: )

Jesli chodzio przyspieszenie to moc daje tu wiele i jesli róznica pomiędzy automatem, a manualem jest tak duża 6.9-8,5 to przepaść to z czego to wynika :?: Albo ze startu albo skrzyni-ale tak duża rozbieżność???

Z przełożeń...? 8)

 

Wiem, to auto to nie STi, to wygodny dupowóz (bez urazy)

:evil: chyba OBK by się obraził :wink:

 

Jeżeli chcielibyśmy sprawdzić jak rozpędza sie H6 w automacie, trzeba by spróbować zrobić takl jak pisze Kuba. Wkręcic na 3tyś tzrymając hamulec i ogień. Moze sprawdzisz??

 

:roll: może ktoś inny ma skrzynię do rozpieprzenia...? :lol:

A poważnie, to myślę, że jeżeli procedura wykonania testu przy MT przewiduje start ze "strzału", to w AT z "obu nóg". A jeżeli w AT w teście rusza się standardowo, to w MT tak samo. Ponieważ w każdej z tych skrzyń można ruszyć "normalnie" i "sportowo" :roll: , i w każdej z nich "sportowy" :roll: sposób jest co najmniej "nie zalecany", to procedury testowe muszą być też jednolite - albo maksymalne możliwe osiągi (nawet ze szkodą dla samochodu), albo warunki standardowe...

Innymi słowy: moim zdaniem dane fabryczne są w miarę obiektywne i porównywalne w obrębie samochodów danej firmy.

 

Smochody sa cieższe i bezpieczniejsze to prawda, i coraz bardziej luksusowe....

Aleto daje włanie takie mizerne osiągi mocnych silników.

 

Samochodami jeżdżę od 30 lat i zapewniam cię, że 30 lat temu (i 20...), parametry typu 8,5sek do stu były wśród użytkowych samochodów niespotykane. Teraz nie są niczym nadzwyczajnym. Więc jednak jakiś postęp jest... mimo wzrostu wagi...

 

Jak może coś ala GOLF ważyć 1,5 tony. A tak już czesto jest. Prawda, ja jestem staroświecki :wink: Jesze się nie nauczyłem że muszę mieć wszsytkie bajery-nie chcę tego, ABS to max.

Zazwyczaj kwestia wieku, doceniania komfortu i... przyzwyczajenia :lol: Póki się nie spróbuje - to nie brakuje. Oczywiście nie u wszystkich i nie zawsze, ale zawyczaj. :wink:

 

Ja do końca nie lekceważe diesla ale nie dam sobie wmówić, że to super dymaniczny silnik, a napewno nie bardziej niż benzynowy. Jedyna przewaga to spalanie. Ale przy osiągach i spotowym samochodzie nie jest kryteriu decydujace. Diesel jest OK w busie. tym się nie jeżdzi dynamicznie.

 

To się naprawdę zmienia... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele automatow ma o wiele gorsze czasy do 100 niz z manualna skrzynia.Opel omega MV6 w automacie ma ok.9 sekund podczas gdy w manualu ma ok. 8 sekund.Startujac automatem mozna przed startem trzymac samochod na hamulcu a druga noga wciskac gaz,ale obroty wzrastaja max. do 2500.W manualu mozna za to dac takie obroty jakie sie chce.Gdyby w automacie moznaby depnac do powiedzmy 5000 obratow to roznica w przyspieszeniu na pewno nie byla by taka duza, a w tym przypadku nie ma sie co dziwic,ze taka roznica w czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal, nikt nie lekcewazy diesli ale nie mozna porownywac jablek z pomaranczami.

 

Samochód to samochód :wink: , jaki ma silnik to sprawa drugorzędna - ważne jak jeździ. Żyjąc w Ameryce, masz jak sądzę niewielką styczność z nowoczesnymi turbodieslami w samochodach osobowych - nie są tam zbyt popularne. A to co się w tych silnikach zmieniło począwszy od pierwszego TDI do teraz - to prawdziwa przepaść.

 

I jeszcze jedno, nie przeczytales mojego ostatniego posta z wczoraj wiec powtorze. Jak wytlumaczysz cos takiego:

Completely STOCK (and basically the first time I had ever gone all out with her so I was learning how to lauch)

 

0-60 6.78 (just mashing peddle in sport mode)

0-60 6.50 (mashing in manual mode)

0-60 6.23 torque break to 2000-2500k in manual mode

0-60 6.02 torque break to 3000 in manual mode

Sa to wyniki dla US spec Legacy GT 2.5 turbo 5EAT. Oficjalnie ten samochod ma 7 sekund do 60mph.

 

Czytałem 8)

 

Rozumiem, że chodzi Ci o różnicę między danymi fabrycznymi, a rezultatem tego człowieka?

Zakładając, że te wyniki są prawdziwe (ludzie bywają mitomanami - za chwilę sławy dadzą wszystko, nie tylko drobne kłamstwo :wink: ), to powody mogą być następujące;

1. egzemplarz - dane fabryczne są jakąś średnią lub nawet pewnym minimum - są więc egzemplarze lepsze (może mu się taki trafił), ale pewnie i zdażają się gorsze.

2. technika przyspieszania niezgodna z procedurą pomiaru stosowaną fabrycznie - tylko to nie ma znaczenia dla naszej dyskusji. Jak napisałem wyżej, wydaje mi się (bo pewności oczywiście nie mam), że nielogiczne byłoby, gdyby fabryka stosowała inną (nazwijmy ją "rajdową" procedurę pomiaru w wypadku MT a inną (powiedzmy "cywilną") w wypadku AT), więc nadal różnica 8,3sek versus 6,9 sek w takim samym samochodzie, z identycznym silnikiem jest trudna do wytłumaczenia samym rodzajem skrzyni, więc moim zdaniem wpływ na tę różnicę ma zestawienie przełożeń.

 

Jeżeli jednak chodzi Ci o to, że uzyskiwał on różne wyniki stosując inne techniki przyspieszania (zmiany biegów), to oczywiście zgadzam się, że ma to wpływ na przyspieszenie, ale znowu nie ma znaczenia dla naszej dyskusji, bo porównujemy dane fabryczne a te powinny być uzyskiwane zgodnie z porównywalnymi procedurami (albo sportowa - sportowa, albo cywilna - cywilna).

 

A co do różnic między Legacy 2,5XT a H6, to znowu nie wiemy:

Czy 5EAT w US i EU mają takie same przełożenia (czy są identyczne)

Jeżeli tak, to może to świadczyć o tym, że ta skrzynia jest lepiej przystosowana do charakterystyki silnika 2,5 Turbo niż do H6 w tym zakresie prędkości, albo, że wyższy moment obrotowy w 2,5XT daje mu przewagę w przyspieszeniu (co jest całkiem prawdopodobne) :lol:

 

BTW: Co to są "pullies"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, można tak przez 10 stron i pewnie się nawzajem nie przekonamy. Ja jeździłem takim, jak to nazwalem, dupowozem-skóra, podgrzewanie pupy, regulacja lędzwiowa siedzeniam, tempomat, radio w kierownicy, wspomaganie kierownicy ze zmienna siłą, atermiczne szyby, utwardzane zawieszenie, automatyczna klima, komputer pokładowy i inne... Każdy oczekuje czegoś dla siebie od auta, mi bardziej pododoba się obecnie spartańsko i z jak najszybszym przyśpieszeniem, trawdym, sztywnym zawieszeniem.

Ale spróbowałem wielu aut (około 30), i doceniam inne rozwiązania. Ale ja wolę tak

Co do diesli, to nie zmienię zdania. Turbo benzyna jest szybsza i dynamiczniejsza :!: Juz posałem, jak w F1 albo WRC bedzie diesel to pgdamy :wink:

Co do aut starych (ale nie zza żelaznej kuertyny, tych "ze świata") to mimo słabszych silników przyśpieszenia były podobne. Przykladów wiele... nie bedę powielał.

Przyśpieszenia automata są w takimrazie słabe, a jak startują żeby takie osiagi wychodziły?? Obawiam się, że nie tak jak pisał Kuba

A normy i procedury, regulujace sposób startu przy pomiarach przyśpieszenia do 100 to mnie mało obchdza. Trzeba to zrobic tak ,że by było najszybciej-tojedyba reguła. I takie dane powinny byc podawane. Inne to dla mnie nieporozuminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w życiu nie uwierzę, że Subaru podało gorsze dane niż w rzeczywistości są...

 

Weźmy na ten przykład Forestera 2.5XT, który na papierze jest taki średni, a jak się niem jedzie to przychodzi na myśl tylko jedno - ktoś nie doszacował mocy silnika :)

 

210KM, 320Nm i 6.3s do setki to sa wg Ciebie "srednie" parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Completely STOCK (and basically the first time I had ever gone all out with her so I was learning how to lauch)

 

0-60 6.78 (just mashing peddle in sport mode)

0-60 6.50 (mashing in manual mode)

0-60 6.23 torque break to 2000-2500k in manual mode

0-60 6.02 torque break to 3000 in manual mode

Sa to wyniki dla US spec Legacy GT 2.5 turbo 5EAT. Oficjalnie ten samochod ma 7 sekund do 60mph.

 

Kuba, wiesz moze z pomocy jakiego urzadzenia korzystano wykonujac te pomiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diesli, to nie zmienię zdania. Turbo benzyna jest szybsza i dynamiczniejsza :!: Juz posałem, jak w F1 albo WRC bedzie diesel to pgdamy :wink:

.

 

Jak ja będę jeździł po drogach publicznych w taki sposób, jak Solberg albo choćby :wink: Kuzaj na rajdach, to na inny samochód niż co najmniej STI z benzynowym turbo (ale podrasowanym -żeby się kręcił co najmniej do 10'000, a startował z 4'000 :lol: ) nawet nie spojrzę. Ale póki jeżdże jak jeżdżę, to dobry turbodiesel staje się coraz bardziej interesującą alternatywą (bo w F1 startować nie planuję) 8) .

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka,że elastyczność Subaru nie jest taka "cudowna"!!!W przerwie między "Imprezami" miałem Audi A4 2.5 TDI Quatrro 180KM, które w elastyczności powyżej 150km/h biło na łeb,na szyje paliwożerne Subaru! Jak już powiedziałem,Subaru poza świtnym zawieszeniem(na szutry i trudne warunki) i brzmieniem jest już daleko za........ (niestety :( )

 

Gratuluje kolego - w koncu widze kogos, kto rozumie o co halo :lol: !

Jako o.zalozyciel tego postu, pozwole sobie na mala uwage:

Moj szok, o ktorym pisalem, wynikal z tego, ze VW Golf 2D, prawie mnie "zrobil..."

I nie ma moim zdaniem znaczenia, ile on mial koni, czy tez jakie byly zamierzenia jego konstruktorow :wink: .

Po prostu: sa takie czasy, ze 2.0 Turbo benzyna nie moze czuc sie bezpiecznie przy autach typu Turbo, ale dzizel (jak mawial moj dziadek)!

 

A ludzie, ktorzy nabijaja sie z diesli, lub pisza o nich pogardliwie, tak na prawde, maja chyba male pojecie, o czym pisza :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...