szamcio11 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witam. Stałem się posiadaczem Legacy Kombi MY06, wyposażonego w fabryczny układ centralnego zamka z podwójnym ryglowaniem. Przeczytałem instruckję, odwiedziłem serwis a celu aktywowania drugiego kluczyka, otrzymałem informację, jak działa centralny zamek, i naszły mnie pewne wątpliwości w kwestii bezpieczeństwa i zasady działania zamków: 1 - instruckja zaleca przed rozpoczęciem jazdy upwenić się, że drzwi są zamknięte, pewnie w celu ochrony przed niepowołanym otwarciem z zewnątrz. Ale używając przycisku blokady drzwi, uniemożliwiamy ,w razie wypadku i np uszkodzenia akumulatora, możliwość otwarcia ze srodka drzwi i opuszczenie pojazdu. Czarny scenariusz - wjechanie do wody, zwarcie instalacji, i nie ma możliwości opuszczenia auta? 2 - co się dzieje z zamkami w przypadku np rozładowania akumulatora - z instruckji i wypowiedzi serwisu, można otworzyć kluczykiem drzwi kierowcy, następnie pewnie ręcznie pozostałe (o ile nie koliduje to z działaniem blokady). Ale jak otworzyć wtedy bagaźnik? 3 - czy w przypaku rozładowania akumulatora lub zdemontowania np w celu ładownia, jest jakaś możliwość zamknięcie tylnej klapy? czy w ogóle wtedy samochód pozostaje zamknięty? 4 - z instrukcji wynika, że centralny zamek i podwójna blokadę można aktywować przy pomocy również kluczyka - serwis stwierdził, że nie ma takiej możliwości w Subaru 5 - czy jest możliwość takiego ustawienia działania pilota w kluczyku, aby, zgodnie z instrukcją obsługi, jednokrotne naciśnięcie przycisku UNLOCK otwierało tylko drzwi kierowcy, a drugie wszystkie pozostałe drzwi? Może nie są to aż tak istotne pytania, ale chciałbym uzyskać na nie odpowiedź. Zwłaszcza dotyczy to kwestii bezpieczeństwa podrużujących samochodem Z poważaniem Nowy właściciel Subaru szamcio11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Pozwolę się dołączyć do pytań Forumowicza szamcio11. Nurtuje mnie to od jakiegoś czasu. Po zablokowaniu wszystkich drzwi zazwyczaj odblokowuję drzwi kierowcy, ze względów bezpieczeństwa właśnie. Z tych samych względów naprawiłam zamek w drzwiach kierowcy, bo kluczyk w ogóle nie wchodził do zamka. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Może Dyrekcja tu jednak zajrzy? Zapraszamy 8) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 ....dzisiaj to już życzmy udanego weekendu , ale od poniedziałku każdy robotę ma na karku, więc ja też podczepiam się pod te pytanka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 W każdych drzwiach, przy każdej klamce jest rygiel do odblokowywania zamków Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 W każdych drzwiach, przy każdej klamce jest rygiel do odblokowywania zamków Pozdrowienia Zgadza się, ja sobie odblokowuję nim swoje drzwi a resztę mam zamkniętą podczas jazdy. Jak wygląda sprawa z klapą bagażnika, o którą pytał szamcio11? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 W każdych drzwiach, przy każdej klamce jest rygiel do odblokowywania zamków Pozdrowienia Hmmm... od środka. No to może pytania właściwe: 1. Czy w licznych już teraz w marce jedynie słusznej systemach bezpieczeństwa przewidziano odblokowanie wszystkich drzwi (a może i klapy tam, gdzie to ma sens) w sytuacji ocenionej przez elektronikę jako wypadek? 2. Czy blokady zamków przestają działać wraz z zanikiem napięcia w ukł. elektrycznym (znaczy - czy są podtrzymywane prądowo i, konsekwentnie, czy przy np. tonięciu samochodu lub prozaicznym odłączeniu akumulatora następuje odblokowanie zamków)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 W każdych drzwiach, przy każdej klamce jest rygiel do odblokowywania zamków Pozdrowienia Naprawdę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamcio11 Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam Ponieważ rozpocząłem ten temat, czuję się w obowiązku kontynować go dalej, bo uzyskałem już trochę więcej info: 1 - zamykanie przy pomocy klawisza "centralnej blokady drzwi"umieszczonego na podłokietniku - blokuje wszystkie drzwi, nie można ich otworzyć z zewnątrz, od środka można otworzyć po wcześniejszym odblokowaniu przyciskiem przy klamce. Ale pozostają dwa pytania - co się dzieje w przypadku zaniku prądu, np wypadek, utonięcie auta? działający system "podwójnej blokady" ma uniemożliwić otwarcie drzwi od środka. Czy zamknięcie klawiszem na podłokietniku system "widzi" inaczej, i wtedy jest możliwe to otwarcie? 2 - nadal brak odpowiedzi nt podtrzymania zamknięcie i blokady drzwi po rozładowaniu akumulatora lub wyjęciu 3 - zamykanie i otwieranie tylnej klapy w kombi w sytuacji jak wyżej 4 - jak działa i czy w ogóle w europejskich autach jest montowana podówjna blokada centralnego zamka? wg instrukcji i instrukcji przedsprzedażnej podwójna blokada ma uniemożliwić otwarcie drzwi od środka. Może być uruchomiona przyciskiem na kluczyku lub samym kluczykiem. Wykonałem próbę u siebie - przy otwartej szybie (szkoda mi było wybijać szybę we własnym aucie), zamknąłem wszystkie drzwi pilotem w kluczyku, po czym spokojnie ręką od środka otworzyłem wszystkie drzwi przyciskiem centralnej blokady drzwi na podłokietniku. Chciałbym uzyskać odpowiedź, jak to ma działać, i czy takie działanie jak u mnie jest prawidłowe, czy wymaga wziyty w serwisie? Pozdrawiam Szamcio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 spróbuj zamknąć auto z pilota podwójnie (to znaczy najpierw kliknij przycisk zamknięcia na pilocie i po zamknięciu jeszcze raz kliknij) bo chyba dopiero wtedy się ryglują drzwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góral Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 w moim OBK po rozładowaniu aku. tylną klape musiałem otwierac awaryjnie od środka auta poprzez zaślepkę w tapicerce na tylnej klapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamcio11 Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Skoro ja zacząłem, to ciągnę dalej: Podwójne ryglowanie - próbowałem u siebie zamykać na dwa razy, z trzymaniem przycisniętego przycisku dłużej - bez zmian. Może u mnie tego nie ma??? Ale już mi szkoda jeździć do serwisu żeby to sprawdzić - przy poprzedniej wizycie w serwisie w Krakowie nie umiano mi powiedzieć, jak te zamki działają, czy jest podwójna blokada itp. Na szczęście drugi kluczyk udało się prawidłowo zaprogramować! Tylna klapa - czyli już coś więcej wiadomo - bez aku nie da się otwierać! Może kiedyś uda się ustalić cały algorytm działania zamków - z i bez aku? Co do bezpieczeństwa - cisza jak dotąd! szamcio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 1 - instruckja zaleca przed rozpoczęciem jazdy upwenić się, że drzwi są zamknięte, pewnie w celu ochrony przed niepowołanym otwarciem z zewnątrz. Chodzi o zamknięcie drzwi, nie zaryglowanie; w instrukcji obsługi jest to opisane. Nie należy używać systemu, gdy ktoś znajduje się w samochodzie. Ale używając przycisku blokady drzwi, uniemożliwiamy ,w razie wypadku i np uszkodzenia akumulatora, możliwość otwarcia ze srodka drzwi i opuszczenie pojazdu. Czarny scenariusz - wjechanie do wody, zwarcie instalacji, i nie ma możliwości opuszczenia auta? Istnieje możliwość mechanicznego odblokowania i otwarcia od wewnątrz. 2 - co się dzieje z zamkami w przypadku np rozładowania akumulatora - z instruckji i wypowiedzi serwisu, można otworzyć kluczykiem drzwi kierowcy, następnie pewnie ręcznie pozostałe (o ile nie koliduje to z działaniem blokady). Ale jak otworzyć wtedy bagaźnik? Bagażnik cięgłem przy fotelu kierowcy. 3 - czy w przypaku rozładowania akumulatora lub zdemontowania np w celu ładownia, jest jakaś możliwość zamknięcie tylnej klapy? czy w ogóle wtedy samochód pozostaje zamknięty? Tak, mechanicznie. 4 - z instrukcji wynika, że centralny zamek i podwójna blokadę można aktywować przy pomocy również kluczyka - serwis stwierdził, że nie ma takiej możliwości w Subaru Funkcjonowanie jest opisane w instrukcji. 5 - czy jest możliwość takiego ustawienia działania pilota w kluczyku, aby, zgodnie z instrukcją obsługi, jednokrotne naciśnięcie przycisku UNLOCK otwierało tylko drzwi kierowcy, a drugie wszystkie pozostałe drzwi? Jest to możliwe diagnoskopem ( serwis ); w modelach z nawigacją fabryczną można ustawienia zmienić z poziomu funkcji monitora. Przepraszam za opóźnione odpowiedzi. Przyznaję, że DT przekazał je wcześniej - to ja sie nieco spóźniłem Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Nie należy używać systemu, gdy ktoś znajduje się w samochodzie. Jak zrozumiałam, nie powinno się jeździć z zaryglowanymi drzwiami? Dlaczego? Wiele marek stosuje automatyczne ryglowanie zaraz po ruszeniu samochodem. Ja zawsze rygluję wszystkie zamki, natomiast odblokowuję drzwi kierowcy. Bagażnik cięgłem przy fotelu kierowcy. W kombi chyba nie ma takiego cięgła, kolega szamcio11 ma legacy kombi, ja jeżdżę Outbackiem z kratką, więc istnieje ryzyko, że się nie dostanę do bagażnika? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się